Nelson. Hoera voor cytopoint!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeuk Nelson. Shit! Hulp gevraagd!

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Neally schreef: Oh, men...... :(
Ik hoop dat het snel uit zijn systeem is.  :'(
Ik ook.
Maar zo'n heftige reactie had ik ook niet verwacht moet ik bekennen. Zoveel jeuk dat hij er gewoon echt ziek van is. Of het kan zijn dat er ook gewoon iets niet lekker in zijn buik gevallen is want hij is echt niet fit.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Heel waarschijnlijk is hij ook flink misselijk, eet hij nog iets?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

inni schreef: Heel waarschijnlijk is hij ook flink misselijk, eet hij nog iets?
r

Ja, hij lijkt misselijk.
Hij eet wel, maar smakt veel.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ik duim dat het snel uit zijn systeem is
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Hope schreef: r

Ja, hij lijkt misselijk.
Hij eet wel, maar smakt veel.
Als ie smakt is ie misselijk! Kun je hem niet beter een dagje laten vasten, of zeg ik nu iets heel fouts? Zodat zijn maag een beetje tot rust kan komen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ruisje schreef: Als ie smakt is ie misselijk! Kun je hem niet beter een dagje laten vasten, of zeg ik nu iets heel fouts? Zodat zijn maag een beetje tot rust kan komen.
Hij heeft ook diarree nu.

Ik geef hem kleine beetjes eten. Op een lege maag begint hij altijd te spugen.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

okugest  nu geen optie nu tegen het misselijk zijn?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Anneloog schreef: okugest  nu geen optie nu tegen het misselijk zijn?
Tja, ik heb het op het aanrecht gelegd. Maar stel hij reageert er allergisch op dat ben ik verder van huis misschien.
Verdorie, één koekje! Doe je weken je stinkende best, zit je daarna te tobben door één koekje  >:(
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Lastig ik zou het ook zo niet weten maar misselijk zijn en zo'n extreme last hebben van allergie door zo'n dom lekker koekje is ook gewoon niet te voorzien.
Of okugest meer kwaad doet dan goed is dus echt beetje de gok en of je die moet/kan geven weet ik gewoon niet daar kunnen Lizzy en anderen je beter in adviseren.
Heel veel sterkte en dat het maar snel beter gaat.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Een rottig speculaasje  :-X
wat ik nog zat te denken, kan Nelson bij je vriendin niet ook in contact zijn gekomen met mijten??? die krengen zitten toch overal.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Radja had ook altijd zo'n vreselijke jeuk reactie wanneer ze iets verkeerds te eten had gekregen,of het nou een stukje brood was wat de musjes hadden laten vallen of een ongevraagd goed bedoelt koekje,snackje van visite was. Ik kon ook altijd vreselijk boos worden wanneer vrienden/familie iets zonder te vragen aan haar gaven,want dat arme meissie was daar de dupe van en ja wij natuurlijk ook!

Daarom snap ik ook niet dat jouw vriendin per ongeluk een speculaasje heeft gegeven :-\,wist zij van Nelson's allergie? Kijk dat het van een aanrecht valt,ja dat kan gebeuren en dan zorg je ervoor dat het niet door de hond kan worden gepakt,maar vaak zijn ze sneller dan ons en dan..........! Maar per ongeluk iets GEVEN,sorry dat gaat er bij mij niet in.

Maar dat neemt niet weg dat die arme schat nu weer vreselijke jeuk heeft en maag/darmen compleet van slag zijn (of een virus) en jullie waren zo lekker bezig,zo goed op weg! Alles zo hoopvol!

Ik hoop dat die lieverd snel weer opknapt!
Dikke knuffel voor Nelson en voor jou :-*
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Hope schreef: Ik ook.
Maar zo'n heftige reactie had ik ook niet verwacht moet ik bekennen. Zoveel jeuk dat hij er gewoon echt ziek van is. Of het kan zijn dat er ook gewoon iets niet lekker in zijn buik gevallen is want hij is echt niet fit.
Ohh ruk, van 1 speculaasje... arm ding en arme jullie.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

pike schreef: Een rottig speculaasje  :-X
wat ik nog zat te denken, kan Nelson bij je vriendin niet ook in contact zijn gekomen met mijten??? die krengen zitten toch overal.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar Nelson zat alleen in de keuken, toch? Die mijten hebben daar toch niks te zoeken ???
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

't is kl..... maar je weet nu wel hoe heftig hij gaat regeren en niet alleen door contact. Ik zou ook hele kleine beetjes voeren zodat z'n maag rustig die rommel kan verwerken. Die diarree zal hopelijk het einde zijn (wel een beetje letten op eventuele darmontsteking) van de inwendige ellende.    Bij Berre was een kruimel van iets met graan genoeg om hem dagen met rommeldarmen te zien lopen. Het misselijk zijn en de felle diarree waren met een dag of twee over tenzij de reactie zo heftig was en er een ontsteking van kwam.      Ik blijf duimen voor een snel herpakken.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Radja schreef: Radja had ook altijd zo'n vreselijke jeuk reactie wanneer ze iets verkeerds te eten had gekregen,of het nou een stukje brood was wat de musjes hadden laten vallen of een ongevraagd goed bedoelt koekje,snackje van visite was. Ik kon ook altijd vreselijk boos worden wanneer vrienden/familie iets zonder te vragen aan haar gaven,want dat arme meissie was daar de dupe van en ja wij natuurlijk ook!

Daarom snap ik ook niet dat jouw vriendin per ongeluk een speculaasje heeft gegeven :-\,wist zij van Nelson's allergie? Kijk dat het van een aanrecht valt,ja dat kan gebeuren en dan zorg je ervoor dat het niet door de hond kan worden gepakt,maar vaak zijn ze sneller dan ons en dan..........! Maar per ongeluk iets GEVEN,sorry dat gaat er bij mij niet in.

Maar dat neemt niet weg dat die arme schat nu weer vreselijke jeuk heeft en maag/darmen compleet van slag zijn (of een virus) en jullie waren zo lekker bezig,zo goed op weg! Alles zo hoopvol!

Ik hoop dat die lieverd snel weer opknapt!
Dikke knuffel voor Nelson en voor jou :-*
Ja, ze wist van de allergie. Ze had haar eigen hond ook in de keuken (die krijgt wel meer zooi  ::) ) en die gaf ze een koekje, en in dezelfde tijd gaf ze Nelson er ook één voor ze bedacht dat hij dat niet hebben mocht. Ik kan er boos om worden maar dat heeft geen zin. Ik baal er gruwelijk van maar ik kan er nu niets meer aan doen.

Huisstofmijt, ja, die zal best wat in huis hebben gezeten. We hebben Nelson daarom bewust in de keuken gehouden, er was van te voren gestofzuigd en het kussen van haar eigen hond was weggehaald.

Het is minder rood nu en hij lijkt ook niet meer misselijk.
Dat recept van Lizzy werkt erg goed! Hij heeft sinds zijn tabletje van gisteren (10.00 uur) geen nieuw medicatie meer gehad. Hij krabt nog duidelijk veel meer dan anders maar hij wordt er niet compleet gek van. Ik geef hem een dubbele dosis quercitine nu.

Plaats reactie