Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nynke schreef: Doe ik dan ook komend seizoen, maar ik hoorde van iemand dat die gezien had dat een koolwitje boven een kooltje vloog en haar eitjes gewoon liet vallen, dus dat moet dan een ultrafijn net worden  :-X
Je moet het altijd blijven controleren, maar een paar rupsen mogen wel mee eten,  als er maar wat voor  jullie overblijft. En je moet echt een fijn net gebruiken. Geen vogelnet.
keetje schreef: Nynke, ze zijn binnen!!!
Wat leuk, al die verschillende soorten, ik zit te popelen om ze te gaan zaaien. Ben heel er benieuwd!
Super bedankt!
Ik hoop op goeie resultaten !!!  En natuurlijk wel de zaadjes eruit halen voor het jaar daarop  :P :P
Lida. S schreef: Je moet het altijd blijven controleren, maar een paar rupsen mogen wel mee eten,  als er maar wat voor  jullie overblijft. En je moet echt een fijn net gebruiken. Geen vogelnet.
Ja, van dat ultradunne doek, kan even niet op de naam komen  :-\ :-\ :-\
Nynke schreef: Ja, van dat ultradunne doek, kan even niet op de naam komen  :-\ :-\ :-\
Ik heb heel fijn gaas gekocht bij een webwinkel met tuinartikelen:

Afbeelding

Vorig jaar was ik te laat, maar ik hoop dit jaar hiermee de rupsen in toom te kunnen houden. Anders weet ik het ook niet meer, dan moet je met gif gaan werken en dat wil ik niet.
Samjo schreef: Weet je nog welke webwinkel? Zou dit jaar graag mijn boerenkool willen beschermen had vorig jaar geen blaadje over  :(
Dat weet ik niet meer, maar mijn mailbox nog wel  :biggrin2:. Webshop zaadhandel van der Wal. Het is even zoeken tussen alle vogelnetten, het is insectennet.

Dit is niet makkelijk te scheuren, ik heb het op maat geknipt en vastgespijkerd en het blijft tot nog toe prima zitten op mijn houten frames.
keetje schreef: Ik moet nog even ergens van die slakkenvallen bestellen want afgelopen jaar was echt een rampjaar wat betreft de slakken. Niet voor de slakken, die hadden een prima jaar.
Gewoon wat appelmoespotten bewaren en met een laagje bier ingraven tot grondhoogte ? Of wil je ze levend houden om uit te zetten in het bos ??
Nynke schreef: Heet het niet fleecedoek ?? Je scheurt het heel makkelijk.
Volgens mij ook. Alleen ik dacht dat je het schrijft als 'vliesdoek'.

Wij hadden ook een rampjaar qua slakken. Schijnt door de zachte winter te komen. Dus als het zo doorgaat zal het komend jaar niet zo veel beter worden  ::)
Nynke schreef: Gewoon wat appelmoespotten bewaren en met een laagje bier ingraven tot grondhoogte ? Of wil je ze levend houden om uit te zetten in het bos ??
Ik ben een ontzettende miep wat betreft diertjes doodmaken die alleen maar hun buikje vol willen eten. :-[ (Of eten vergaren om hun in het holletje wachtende kroost te voeden, en die niet weten wat er gebeurd als Papa of Mama (muis) niet meer thuis komt)
Ik vang muisjes ook levend en zet ze uit op de hei. Ik weet dat ze dan eerder thuis zijn dan ik maar tegen beter weten in blijf ik dat doen. Ook een mooie rat die we jaren geleden in de achtertuin hadden en die 2 keer per dag even met de kippen mee kwam eten is in een grote rattenval gevangen en uitgezet op een idyllisch plekje ver buiten ons dorp. :biggrin2:
Dus ja, ik wil die slakken eigenlijk wel levend vangen als het mogelijk is? ::)
Ik snap je helemaal Jolanda !!  Hoewel ik met slakken wat minder mededogen heb dan met muisjes  ;)  Je kunt dan een ook een koolblad op de grond leggen, daar verzamelen de slakken zich onder en dan kun je ze meenemen naar buiten als je gaat wandelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door