Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ja, begin maar met minstens 100gr.  Elke kat is anders. Dus als je goed bezig bent, moet je alsnog analyseren achteraf of dat nu een juiste hoeveelheid voor haar is, of dat er nog wat aangepast moet worden.

Ik ben begonnen met 3 maaltijden per dag.  Toen gaf ik 's ochtends spier, als ik thuiskwam (18u) vleesbot en voor het slapengaan orgaan.  Dat ging eigenlijk best goed voor de ontlasting, bij de ene helemaal goed, bij de andere soms wat hardere en zachtere stukjes.  Na een tijdje merkte ik wel dat ze 2 maaltijden per dag gewoon leuker vonden en sindsdien krijgen de rustige eters  2 keer per dag vleesbot met spier of orgaan.  Dat zijn wel kleinere stukjes, maar ik vind dat niet zo'n probleem en ze kauwen goed.  Het is je eigen keuze of je het verdeelt of in 1 keer geeft.  Als je kat niet heel erg rustig kauwt op vleesbot, zou ik het zowiezo in 1 keer geven.  Om ervoor te zorgen dat ze wel moeten kauwen.  Mijn schrokker Cuzco krijgt bij ongemalen vleesbot ook zijn vleesbot in 1 keer op een dag (spier dan 's ochtends en vleesbot en orgaan 's avonds). 
Ik antwoord even hier, omdat mijn vraag in het verlengde ligt van deze topic.

Pip, onze poes, kreeg 100 gram Lotgering. Ze bleef maar zeuren om eten, dus inmiddels krijgt ze 125 gram p/d. Ze blijft om me heen cirkelen dat ze wil eten.
Pip is gewend om altijd een bakje brokjes te hebben staan en dus altijd te kunnen eten. Nu ik kvv geef kan dat dus niet meer. Ik weet niet goed of ik haar nu meer moet gaan geven of dat ze gewoon moet wennen dat ze niet elk moment te eten heeft. Ook vond ik gisteren een bergje kots. Het bleek een gevangen muisje te zijn. (ik zag een hele kop, brrrr) Van het kvv heb ik (nog) geen kots gevonden, met een kanttekening dat het dus wel een buiten kat is. Ik wil haar als  het lukt ff binnen houden na het eten, al is het maar een halfuurtje, om te kijken of ze het binnen houdt, maar ik heb nu niet de indruk dat ze spuugt.

Wat denken jullie: meer gaan voeren? vaker gaan voeren? (nu 2 keer p/d)

EDIT: ze is krap 3 kilo, anderhalf jaar oud
Laatst gewijzigd door Rebekka op zo 11 jan 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn katten blijven ook wel vragen om eten als ik in de keuken sta, en zodra ik thuis kom, maakt niet uit hoe laat, rennen ze achter me aan naar de keuken en gaan ze zitten wachten op eten. Ook al is het 1 uur 's middags en krijgen ze pas om 5 uur op zijn vroegst. Trek ik in de keuken een bakje open, denken ze ook dat ze eten krijgen en komen ze naar me toe. Als het eten 's morgens op is blijven ze ook wachten op meer. Komt dat niet, dan gaan ze uiteindelijk wel weg, zeker als ik uit de keuken loop. Ze lusten op dat moment wel meer, maar ze worden niet mager en vallen nog niet aan op dingen die ze niet zo heel lekker vinden (zijn er niet zoveel maargoed) dus zolang ze dat nog niet doen zullen ze wel niet uitgehongerd zijn. :biggrin2:

Als ze nou de hele dag aan het jammeren is kun je kijken of je haar met een kuiken ofzo tevreden kan stellen, of toch proberen over te gaan op Barf, dat schijnt beter te vullen dan KVV. En KVV is natuurlijk ook zo weg, daar doen ze een minuut over ofzo. Hooguit. Misschien dat ze dan gewoon het idee heeft dat ze bijna niet gegeten heeft.

Je kan ook proberen nog even 3/4 keer per dag te geven. Mijn kater heeft de eerste weken 5 keer per dag gegeten en toen langzaam terug naar 2 keer per dag. Daar moest hij echt aan wennen, hij kreeg bij zijn vorige adres veel en vaak te eten. Maar hij is niks te mager en vangt zelf nog bij, dus hij heeft echt niks te klagen. ;D
Tja dan zou ik persoonlijk niet meer gaan voeren maar de porties kleiner maken, vaker voeren en/of iets tussendoor geven waar ze zich mee kan vermaken zoals een kuikentje (niet iedere dag want dan voer je nog steeds meer haha), of misschien een gedroogde snack? Floris24 heeft heel veel soorten. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door