Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Jantina schreef: Ja joh die kosten geen drol en zijn ideaal voor de echte artiesten. Wel die met water nemen. http://www.vets4petz.nl/pillenschieter.html
Verslikken ze zich dan niet gemakkelijk?
Het zou ideaal zijn inderdaad. Hij is echt kunstig. Verstop ik een inieminie pilletje in een niertje (die hij normaal echt gewoon zonder te kijken doorslikt), mikt hij precies dat éne niertje terug, om hem dan te slopen.
Pilletje spuugt hij uit, niertje slikt hij door. Om je daarna heel trots aan te kijken. Kijk eens wat ik in mijn eten vond baas!  >:( :biggrin2:
Door Hope
Jantina schreef: Nou nee dat valt wel mee. Je legt het zo ver op de tong dat de slikreflex geactiveerd wordt, dat is de gedachte erachter.
Oke, dat is wel handig inderdaad! Ik wil er ook geen stress gebeueren van maken maar ik haal er wel één in huis voor als hij ooit ab ofzo moet hebben.
Als hij een dag supplementen laat liggen is dat niet zo'n ramp.

Hij heeft twee dagen fazant op nu en dat gaat niet goed. Zijn huid is rood en warm en hij krabt ook meer.

Als het weer rustig is ga ik maar haas toevoegen.
Ik ben zo bang dat hij tekorten oploopt...
Of is het wijs om hem een multivitaminenpreparaat te gaan geven?
Door Kaio
ik heb in de fazant ook wel eens vaker graan en mais gevonden. Denk dat fazant vaak  "wild" is. Gelukkig kan meneer hier dat beetje wel hebben.
Haas is volgens mij wel nog echt wild.

Tja multivitaminepreparaat, weet jij welke stoffen daar allemaal bijzitten? Ik niet. Dat vind ik van zoiets ook moeilijk, omdat de hulpstoffen vaak ook schadelijk kunnen zijn als ze zo gevoelig zijn  :-\ Misschien als je er een kunt vinden waarvan je zeker bent dat hetgeen erin zit niet tot eventuele reactie kan leiden.
Door inni
Als Nelson schrokkerig is op één of ander kan je 's proberen om hem een ieniminie iets voor te houden zonderiets in een normaal stuk met pil in en echt ogenblikkelijk erna iets groter of nog lekkerde. De kans is groot dat hij 't aanneemt (maar Berre trapte er niet in)
Door Hope
inni schreef: Als Nelson schrokkerig is op één of ander kan je 's proberen om hem een ieniminie iets voor te houden zonderiets in een normaal stuk met pil in en echt ogenblikkelijk erna iets groter of nog lekkerde. De kans is groot dat hij 't aanneemt (maar Berre trapte er niet in)
Nelson ook niet
;D

Wat hier nu (nog) goed werkt is een pilletje ter grootte van een halve paracetamol in 4e te doen, een konijnenhartje van boven opensnijden en dan de stukjes erin. Dan het bewuste hartje ergens in het midden van de rest van zijn orgaan en tot nu toe heeft meneer dat nog niet ontdekt.
Voor de katten heb ik van die speciale meuk waar je balletjes van kunt draaien, en daar doe je dan een stukje pil in. Eerst balletje zonder pil geven, dan balletje met pil, dan weer zonder, dan weer met, etc. Weet even niet meer hoe het heet. Zou dat iets voor Nelson zijn? Het ruikt naar heel sterke bouillon, maar ik geloof dat het op basis van kip is. Zal zo even kijken voor je.

Edit: Easypill heet dat spul. Met pluimveemeel en dierlijke vetten. Geen idee welke. :-\
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 09 jan 2015, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Voor de katten heb ik van die speciale meuk waar je balletjes van kunt draaien, en daar doe je dan een stukje pil in. Eerst balletje zonder pil geven, dan balletje met pil, dan weer zonder, dan weer met, etc. Weet even niet meer hoe het heet. Zou dat iets voor Nelson zijn? Het ruikt naar heel sterke bouillon, maar ik geloof dat het op basis van kip is. Zal zo even kijken voor je.

Edit: Easypill heet dat spul. Met pluimveemeel en dierlijke vetten. Geen idee welke. :-\
Hmmmm... Op zich best een idee!
Beetje spiervlees malen, balletje draaien, pil erin. Zou dat werken?
Door Lil
Hope schreef: Hmmmm... Op zich best een idee!
Boris krijgt zijn medicamenten in balletje kvv gedraaid of in smeerleverworst. Nu valt dat laatste voor jou af.
Door Hope
Lil schreef: Boris krijgt zijn medicamenten in balletje kvv gedraaid of in smeerleverworst. Nu valt dat laatste voor jou af.
Ja, dat laatste valt af.
Maar ik ga het toch eens met vlees proberen.
Hope schreef: Hmmmm... Op zich best een idee!
Zou best kunnen hoor, dat hij het dan zo naar binnen gloept. Desnoods maak je kleine gehaktballetjes van het gemalen spiervlees en braad je die even aan in olie (als Nelson dat hebben mag, anders in een anti-aanbakpan). Dan pil in het gebraden balletje drukken en voeren alsof zijn verjaardag, kerst en de millenniumwisseling tegelijkertijd gevierd moet worden!  :biggrin2:
Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Zou best kunnen hoor, dat hij het dan zo naar binnen gloept. Desnoods maak je kleine gehaktballetjes van het gemalen spiervlees en braad je die even aan in olie (als Nelson dat hebben mag, anders in een anti-aanbakpan). Dan pil in het gebraden balletje drukken en voeren alsof zijn verjaardag, kerst en de millenniumwisseling tegelijkertijd gevierd moet worden!  :biggrin2:
Met gemalen spiervlees dat even in de droger heeft gelegen gaat het top!
Ik geef ze gewoon tijdens het trainen, dan is het ook gewoon geen issue. Dan is hij gewoon bezig met oefenen en kunstjes doen en dat vind hij zó leuk dat hij dat snoepje door heeft geslikt voor hij er erg in heeft.

Verder gaat het super hier. De huid wordt weer zichtbaar witter.
De jeuk is prima onder controle. Hij krabt zich nog wel eens een keer maar echt veel minder intens en veel minder lang. Alle maatregelen die we hebben getroffen (en dat zijn er echt veel haha) om de huisstofmijt te bestrijden werpen hun vruchten af.
Voorlopig laat ik dat gewoon allemaal zo. Ik ben bezig met een mulitvitamine-preparaat op maat voor hem zodat hij zeker niets tekort komt aangezien hij nu al zolang eenzijdig eet. Hij ziet er echt top uit, maar ja, ik kan er niet inkijken. Als hij weer helemaal een mooi wit buikje heeft ga ik weer een nieuwe diersoort toevoegen.
Ik blijf even bij het gevogelte weg en ga voor wilde haas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door