Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
[quote="zurca"]
Mischien ook afhankelijk van het soort briket?
Je hebt er voor gewoon een leuke vlam/gezelligheid maar die nachtbriketten zouden toch wel wat langer mee moeten gaan?!
Nouja we gaan het zien, ben benieuwd wat onze bevindingen gaan worden :)
[/quote]

O, dat kan. Ik heb niet gekeken of het speciale nachtbriketten waren, dacht gewoon: hééé, briketten! Bekend van BP! ;D
Door keetje
Tjee, morgenvroeg om half acht komen ze mijn proefpakket ãl brengen. Moet ik op zaterdag vroeg mijn bed uit. Maar wel een snelle service, ik ben benieuwd
Door zurca
[quote="keetje"]
Tjee, morgenvroeg om half acht komen ze mijn proefpakket ãl brengen. Moet ik op zaterdag vroeg mijn bed uit. Maar wel een snelle service, ik ben benieuwd
[/quote]

Hahaha... Hier kwamen ze ook erg vroeg, zo tegen 07.00 uur :o Nou ik had gemaild dat ze het voor de deur konden leggen want dat ik dan echt nog op bed zou liggen :biggrin2:

Inmiddels hebben we een aantal RUF-briketten in de kachel gehad. Als de kachel nog goed vlamt en dan zo'n briket erop dan gaat die zo'n 3 kwartier tot een uur mee. Als de kachel aan het gloeien is en dan zo'n briket erop dan gloeit het zeker zo'n 2 uur voor er weer iets op moet. Je merkt wel dat de temperatuur niet hoger wordt maar hier inhuis bleef het zo'n 21,5 graden.

De andere briketten hebben we nog niet van geprobeerd.

Hebben jullie al wat gebruikt Jolanda?
Door doranto
Als ik er hier een stevig houtblok op gooi vlak voor we naar bed gaan, gloeit die 's-ochtends vaak nog, zodat ik er alleen maar hout bij hoef te gooien en dan brand de kachel weer verder. Dat zal met een briket waarschijnlijk niet lukken dan als die het maar een uurtje of 2 vol houdt.  :-\
Maar goed, 's-ochtends ff opnieuw aansteken is natuurlijk ook zo gebeurt  :)
Door zurca
Dit zijn geen nachtbriketten die wij nu gebruikt hebben. Die nachtbriketten zouden het wel een nacht vol moeten kunnen houden mits je er genoeg in de kachel doet. 1 zo'n ding zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
Grote blokken hout doen het hier ook best lang maar een hele nacht gaat niet lukken.
Door keetje
Nee, nog niet gebruikt. ze liggen netjes achter de gangdeur. :biggrin2:
De man zijn Tomtom had hem achter bij onze garagedeur gebracht. Daar wilde ik hem ook hebben maar hij was weer omgereden.  :biggrin2: Best wel veel voor dat geld.
Ik ga een dezer dagen eens even kijken wat wat is en dan ga ik testen.  :D
Door Els&Flow
Kim_S schreef: Onze hout-CV wordt woensdag bezorgd!!!  :D :D :D
Komend weekend aansluiten!  8)
Eindelijk Kim!! Fijn!!
Door Kim_S
Els&Flow schreef: Eindelijk Kim!! Fijn!!
Mijn week (maand, jaar) kan niet meer stuk!  :)
Door doranto
Kim_S schreef: Onze hout-CV wordt woensdag bezorgd!!!  :D :D :D
Komend weekend aansluiten!  8)
Spannend!  :D
Door eelke
Super fijn Kim! Oh wat wordt 2015 mega mooi voor jullie, nu al!! Welke wordt het?

Ons hout is bijna op :P Hopelijk kunnen we zaterdag weer gaan halen. Ons houthokje voor bij de achterdeur is ook bijna af. Hoef ik 's ochtends niet meer in mijn pyjama en door de regen achter in de tuin hout te pakken :)

We hebben sinds de kachel staat, 26-11, de cv niet meer aangehad. Die is misschien 2 of 3 keer aangeslagen 's nachts toen het zo koud was. Maar dat vind ik ook wel fijn, anders wordt het ook wel erg koud in de keuken voor de guppies. Ik zou daar eigenlijk eens een thermometer moeten leggen...
Door Kim_S
Ik hoop vooral dat we er heel veel warmte van krijgen  :biggrin2:
7 winters met alleen een houtkachel in de woonkamer, en verder nergens verwarming, is meeeer dan genoeg  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door