Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik vind het toch extreem vreemd dat een kat na dagen opname geen verbetering in de nierwaarden vertoont en zelfs sterk verhoogde fosfaatwaarden gaat vertonen.  Weet iemand hoe dat kan?
Waar heeft hij al die fosfaat binnen gekregen? Ok, via het voer, maar tijdens het spoelen?  Dat is toch niet logisch?  Je zou verwachten dat de ureum dan toch mee zou gaan?
Ik snap het gewoon niet goed, maar ik moet ook zeggen dat ik er niet zo in detail in thuis ben...

Hij ging daarna wel heel snel achteruit blijkbaar en gezien de snelheid waarmee dat dan ging, was inslapen vast wel de enige mogelijke uitkomst... Het is vast beter er niet over te blijven inzitten.  Het zal echt wel de beste beslissing geweest zijn voor RE.
Beste Dinky89,
Re had een infuus, met een soort pompje dat onder druk werkte.
Dat hebben we gezien bij het bezoeken. We zagen toen wel dat er wat bloed in het slangetje zat en geen doorstroming was.
DA vertelde toen dat dat kwam omdat er op dat moment geen pompfunctie was.
De ervaring die ik had met Vladimir, mijn nierkat, was dat hij na de laatste keer spoelen, eenmaal thuis weer gelijk alle symptomen vertoonde van een echte nierkat, nierschade was zo groot dat hij niet meer zonder infuus bleek te kunnen. Waardes waren binnen een dag of twee weer compleet omhoog geschoten.
Veel sterkte met het verlies.
Meloxicam is geen antibiotica maar een pijnstiller/ontstekingsremmer. Deze zijn per definitie slecht voor de nieren. De cammetjes hebben wel de sterkst ontstekingsremmende werking. En ja er zijn slechte ervaringen mee maar die zijn er ook met Onsior etc. Mijn kat van 16 jaar met lichtverhoogde creatinine heb ik na een gebitsbehandeling Novacam gegeven en de nieren hebben er niet onder geleden wees controle uit.
En ja de meeste voedingen zijn niet ok, de brok voor de kat is er alleen maar uit gemak voor de mens.

Dat je nu boos en verdrietig bent hoort erbij, stop met antwoorden zoeken want die vind je niet en daar maak je jezelf gek mee. Het allerbelangrijkste is dat er veel van Re gehouden is, hij is uit een goudenmandje vertrokken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door