Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Senta had een bultje op het onderste ooglid van haar re. oog. (adenoma) Dit bultje is verleden jaar, onder locale verdoving, weggeknipt door de DA. Maar het bultje zou weer aangroeien en daarom moest het eigenlijk ruim worden weggesneden . :-\ Alleen wil ik mijn meisje geen operatie meer aandoen, dus dan weet je dat het terugkomt. En dat is ook zo gebeurd, het bultje is weer aangegroeid. :( Ergens had ik een duidelijke foto gemaakt van het bultje. Natuurlijk kan ik die foto niet meer vinden, maar op dit plaatje:

Afbeelding

Zie je duidelijk een onregelmatig bultje op t onderste ooglid.

Als je inzoomt op onderstaande linken, zie je het heel duidelijk: ;)

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-B8J8RXS3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ANBTL47P.jpg

Toen ik dat topic van Lizzy las over Linga haar knie, ben ik Senta ook kurkuma gaan geven voor haar gewrichtsklachten.
En kijk wat er van dat bultje nu nog over is:

Afbeelding

En om in te zoomen:

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ULRKX4JL.jpg

je moet goed kijken om nog te zien of er wat zit van het bultje, maar het is wel duidelijk geslonken. Ik heb maar 1 verklaring: dat is de invloed van kurkuma
Laatst gewijzigd door nova op do 08 jan 2015, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb vandaag de pasta voor Tequila gemaakt.  Ik ben benieuwd of het een helend effect heeft op zijn chronische tussenteenontstekingen.
Ik ben het aan het vastleggen op foto's het behandelen van die ontstekingen.  Drie keer per dag een zoutwaterbadje en insmeren met propolis.  En nu ter extra ondersteuning de kurkuma.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 13 jan 2015, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ben al aantal maanden bezig elke ochtend trouw de kurkuma omdat oa mijn witte bloedlichaampjes veel te hoog zijn (in junie 19,8) net uitslag gehad van bloedprikken en jawel hoor gedaald naar 14  :D nog wel te hoog maar stuk minder,ben ervan overtuigd dat de kurkuma werkt  :biggrin2:
Het is al jaren bekend dat curcumine, de werkzame stof in de kurkumaplant, een sterke anti-kankerwerking heeft’, zegt Heger. ‘Die is echter afwezig als het poeder wordt gebruikt om rijst geel te kleuren. De medicinale werking is allang weg voordat de kurkuma in het lichaam komt. Want curcumine kan niet goed tegen licht, water en zuurstof en ook het koken bevordert de werkzaamheid niet. Daarnaast wordt het slecht opgenomen uit de darmen, afgebroken in het bloed, en omgezet naar een inactieve vorm door de lever. Curcumine is dus in principe effectief tegen darmkanker zolang het stofje intact aankomt, maar tegen andere vormen van kanker werkt het bizar slecht. Dus ga niet zomaar geelwortel eten tegen kanker.

Bovenstaande is vooral interessant. Maar dan zou het dus betekenen dat koken juist niet handig is, en dat de werkzame stof niet/weinig effectief is als je het zomaar inneemt, zoals wij het aan onze honden geven.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door