Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

pike schreef: Off-topic, maar Anne, krijg je bij die lage luchtvochtigheid geen last van droge ogen? Moet je dan niet gaan druppelen?
Nee, van mijn ogen heb ik geen last, alleen van mijn huid. Ik moet er wel bij zeggen dat die luchtvuchtigheid met een smartphone is gemeten door iemand die hier met de kerst te gast was, en toen stookten we de kachel ook veel. Maar ik denk toch dat we het te droog hebben hier in huis. Ik krab me ongelofelijk veel, dat is echt iets van de laatste weken, toen het kouder begon te worden.
Hope schreef: Nelson heeft jeuk. Veel jeuk.
Arme man. Hij is er ongelukkig van.
Geen idee hoe het komt, zou het komen doordat de sneeuw weg trekt?
Had je al een nieuwe diersoort toegevoegd? Kan het daardoor komen?
Door Hope
Luchtvochtigheid is gestegen tot 57. Daar is hij weer stabiel.

Nieuwe diersoort (paard) krijgt hij nu twee weken, de huid ziet er rustig uit.
Misschien heeft hij iets van de konijnen gesnaaid... Ik kijk het maar even aan, het is nu beter dan vanmorgen.
Ik had zalm klaarliggen maar daar wacht ik maar even mee  :-\
Door Lil
Balen! Het is gewoon ongelooflijk ruk dat dit met vallen en opstaan gaat. Vond laatst het jeuk dagboek terug en dat is zo zielig die jeuk uitbraken zonder concrete aanwijzing. Dikke knuffel voor jullie!
Door Radja
Hope schreef: Nelson heeft jeuk. Veel jeuk.
Arme man. Hij is er ongelukkig van.
Geen idee hoe het komt, zou het komen doordat de sneeuw weg trekt?

Dat zou kunnen,maar de hazelaar bloeit nu ook en kan ook jeuk problemen geven.

Ze worden er doodongelukkig van :'( en het kost zoveel energie!

Bij Radja was het zo,zodra de sneeuw was verdwenen en het vroor ook niet meer,begon ze weer te niezen en de jeuk kwam ook weer in alle heftigheid terug!

Edit: mijn ervaring met Radja erbij geschreven!
Laatst gewijzigd door Radja op do 01 jan 2015, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Zou het kunnen dat de jeuk nu erger is omdat ik 1x in de vier weken moet sprayen met neemboololie?
De eerste behandeling van zo ongeveer het hele huis was op 3 december. De jeuk kwam terug in de laatste week van december.

Nog steeds is de jeuk duidelijk minder als vóór de allergietest, maar het is weer meer dan de dagen dat het echt 1 of 2 keer krabben per dag was (maar ja, toen lag er sneeuw, nu niet).
Door Lizzy
Ja, dit zijn dus van die ruk dingen... Je weet het gewoon niet, waar het van komt. Het kan van alles wezen, denk ik. Ook het snaaien van de konijnen. Is hij ook in de buurt geweest van de konijnen? Want daar zal ongetwijfeld ook veel hooimijt zitten. Het kan natuurlijk ook van het paard zijn. Dus daar zou ik zelf weer mee stoppen. Kijken hoe dat gaat. En over een week of 2 een ander diersoort dan paard introduceren.
Door Hope
Lizzy schreef: Ja, dit zijn dus van die ruk dingen... Je weet het gewoon niet, waar het van komt. Het kan van alles wezen, denk ik. Ook het snaaien van de konijnen. Is hij ook in de buurt geweest van de konijnen? Want daar zal ongetwijfeld ook veel hooimijt zitten. Het kan natuurlijk ook van het paard zijn. Dus daar zou ik zelf weer mee stoppen. Kijken hoe dat gaat. En over een week of 2 een ander diersoort dan paard introduceren.
Dat zou allemaal kunnen.
De konijnen zitten buiten. Ik veeg de ren elke dag uit en verschoon elke dag de bodembedekking (leuk joh, een hond met deze allergie  ::) ) Ook in zijn jeuk-vrije periode ging hij bij de konijnen snuffen.
De konijnen en de paarden krijgen nu allemaal graanvrij voer. Beter voor de dieren en als hij mest zou snaaien zijn de gevolgen hoop ik minder groot.
Lizzy schreef: Begint hij misschien ook zo langzamerhand omega 3 te missen? Hij krijgt geen visolie he?
Hij krijgt elke dag een eetlepel kokosolie. Verder krijgt hij geen toevoegingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door