Kipkarkas
Kipnekjes
Eendennekjes
Reeribben
Moderator: Lizzy
Wodans avonturen schreef: Ik merk dat mijn herderpup van bijna 5 maanden de parelhoenkarkas nog hard zat vindt, dan doet hij een kwartier over een maaltijd. Totdat hij dat als een zacht bot beschouwd, gaat hij nog niet verder naar meer gevorderde bottenDit vind ik gewoon heel verstandig!
MarkK schreef: Duidelijke verhalenIk moet bekennen dat die gedachte van kvv ook door mijn hoofd is gegaan. Het kost inderdaad erg veel tijd nog. Zou al enorm schelen als het alleen voor de pup is, maar ik heb ook direct 2 katten overgezet. Ik kijk het nog een tijdje aan, of het sneller zal gaan. En misschien nog wat verschillende dingen proberen, zoals 's ochtends voor de hele dag portioneren. Wat ik vooral lastig vind is dat ik bijvoorbeeld een maand terug orgaanmix geportioneerd heb, maar dat die getallen nu niet meer kloppen omdat hij nu meer te eten krijgt... Maar goed, dat is tijdelijk denk ik dan maar, dat zal met een jaar, max 2 wel vaste hoeveelheden zijn. En nog een snoeischaar halen, dat zal ook helpen met portioneren!begin nu wel te twijfelen om weer terug te gaan naar de KVV. Het vlees snijden was een berg werk en nu ligt het allemaal wel leuk in de vriezer maar je kan niks weer vinden
Ik heb geen overzicht van wat er aan wat nog precies is, met de KVV was dit appeltje eitje. Ook het portioneren van de KVV kan je aanpassen van dag tot dag, waar je het echte vlees al ruim van te voren moet portioneren en het tussentijds moeilijker kan aanpassen imo. KVV blijft altijd nog beter dan brok voeren, dat is een feitdenk wel dat er dan een antischrans bak moet komen want hij vreet het sneller dan het licht op
Misschien dat KVV ook wel af te wisselen is met zo nu en dan een stuk vleesbot en wat spiervlees maar niet meer zoals nu want dit werkt absoluut niet in de huidige situatie.
Lizzy schreef: Sterker nog, in botten van grote dieren zit erg veel calcium. En vaker dan eens per twee of zelfs drie weken zou ik die zeker niet geven. Mijn pups krijgen zelfs tot hun eerste jaar nauwelijks vleesbot van grotere dieren (lam, geit, etc). Dus wel van kip, konijn, parelhoen, kwartel, eend, fazant, etc.Joh!