Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ik ben blij met mijn hulp in de huishouding. 1 keer per 14 dagen 3 uur. Dan wordt in ieder geval het toilet grondig gedaan en de vloer beneden. 1 keer per maand de badkamer grondig en tussen neus en lippen door kleine klusjes, 1 keer een raam meenemen ect.
Door Borke
Leuk topic en goede tips van Nadia!

Wat aanvullende tips die hier goed werken:
Schoenen uit en sloffen aan bij thuiskomst.
Schoenenkast in de hal
Bij buitendeuren buiten weerbestendige borstelmatten en binnen flinke wasbare droogloopmatten.
Geen gordijnen, vitrage, kleden, vloerbedekking
Huisdieren niet op de slaapverdieping
3 wasmanden: 60 graden, sokken, de rest - scheelt veel sorteertijd
2 robotstofzuigers, boven en beneden
Iedere avond voor het naar bed gaan even opruimen in de woonkamer, komt dat er niet van dan 's ochtends doen
Terras en voortuin regelmatig aanvegen, alles wat daar ligt loopt naar binnen (zeker met huisdieren)
Sofi buiten afdrogen als ze nat is, haar vieze poten uitspoelen in een 'potenbadje' wat daarvoor buiten staat (grote platte schaal)
Sofi buiten kammen
Nagels van de katten regelmatig knippen (dan haken ze niet in stoelen/banken)
Handen wassen na krantenlezen
Handen wassen als je van buitenshuis thuiskomt (werk, winkel, auto)
Wandelschoenen buiten schoonmaken met dunne tentharing waarmee je steentjes en bagger tussen profiel uit kan halen (in de auto liggen die haringen trouwens ook)
Na douchen de cabine droog trekken met raamwissertje

Kies bij het inrichten van je huis materialen die niet zoveel onderhoud vragen.
Een witte bank kan mooi zijn, maar een gekleurde daar zie je minder op.
Onze tegelvloer van de benedenverdieping zochten wij uit met een zakje met zand, kattengrit en haren van hond en kat. We keken welke tegels we het mooiste vonden en toen op welke je de troep het minste zag liggen. Want met huisdieren kan je blijven zuigen en dweilen en daar heb ik geen zin in, maar het moet wel schoon ogen  8)

Tja dat schiet me nu zo even te binnen.

Inspirerend boekje 'Is er een leven na het huishouden' (2e hands te koop via bol.com)

Verder ben ik heel blij met een geweldige hulp die echt grondig schoonmaakt, want mijn hobby is het niet, maar ik wil wel een redelijk schoon huis:biggrin2:

Oh nog een ding, zoek een partner die zijn eigen troep opruimt en voed je kinderen op om dat ook te doen  ;D
Door Nadia
Met deze temperaturen stofzuig ik trouwens niet ;) a te warm voor mij b de stofzuiger straalt teveel warmte af in huis.
Dus ff met de droge dweil alle haren en stof bij elkaar 'swifferen' de haren met veger en blik opvegen. Gewoon dweilen en klaar :)
Door K&D
met dit weer huishouden? Wa is da? :P
Net ff een wasje opgehangen. Met een heerlijk koude handdoek in de nek hangend best te doen. :biggrin2:
Door Borke
Onze robots stofzuigen prima, ook met dit weer. Geven veel minder warmte af dan de gewone stofzuiger.

Wasdroger gebruik ik nu niet, een condensdroger warmt het huis op, dat is wel een minpuntje.
Buiten is de was nu met een paar uur droog, dat is dan weer handig.
Alles is nu zo hard als een plank, maar je kunt niet alles hebben  8)
Door Nadia
Hier hangt de was ook buiten. Daarna even op koude lucht 10 min met een tennisbal de droger in. Robot stofzuiger hebben wij helaas (nog) niet.
Door Borke
Nadia schreef: Hier hangt de was ook buiten. Daarna even op koude lucht 10 min met een tennisbal de droger in. Robot stofzuiger hebben wij helaas (nog) niet.
Werkt dat goed om de was te 'ontplanken'?
Kinkt lekker simpel, daar hou ik wel van  8)
Door Nadia
Borke schreef: Werkt dat goed om de was te 'ontplanken'?
Kinkt lekker simpel, daar hou ik wel van  8)
Jup. :) het is niet dat je een lekkere fluffy was krijgt. Maar idd genoeg om te ontplanken. Beste werkt nog als de was nog ieeeetsie pietsie klam is. Maar dan moet je steeds gaan kijken enzo.

Ik gooi er 3 ballen bij. Geeft ook een fijn achtergrond geluid ::)
Door Kaela
Nadia schreef: Ik heb altijd het idee dat een opgeruimd schoon huis zonder stof frisser aanvoelt dan een rommelig en stoffig huis.
Dat zal ongetwijfeld, maar tegen die tijd kook ik dermate dat het verschil ook geen zoden meer aan de dijk zet.

Wij hebben van de week met voorzienende blik de boel aardig op orde gebracht en laten het nu voor het grootste deel voor wat het is. Meneer K heeft vanmorgen wel even met een franse slag gestofzuigd.
Door Naomi B
Met die warmte is het ook mijn ding niet zo.

Ik ben overigens een nieuw project begonnen a la GT. als je haar blog volgt dan weet je het wel. Iedere werkdag 10 dingen opruimen uit huis. Een zak afval telt als 1. Maar het gaat dus om dingen weggooien, of naar de kringloop doen of zo. En elke dag maak je een foto van je dagverzameling. Gisteren begonnen met mijn nachtkastje  ::) Dat was nodig. Alleen daar geen foto van gemaakt. Daar ga ik vandaag mee beginnen.
Door inge58
Ha....nog maar even over het huishouden......als het goed is heb ik volgende week een robot stofzuiger in huis.Een LG VHOMBOT 3! Ik ben zeer benieuwd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door