Leuk topic en goede tips van Nadia!
Wat aanvullende tips die hier goed werken:
Schoenen uit en sloffen aan bij thuiskomst.
Schoenenkast in de hal
Bij buitendeuren buiten weerbestendige borstelmatten en binnen flinke wasbare droogloopmatten.
Geen gordijnen, vitrage, kleden, vloerbedekking
Huisdieren niet op de slaapverdieping
3 wasmanden: 60 graden, sokken, de rest - scheelt veel sorteertijd
2 robotstofzuigers, boven en beneden
Iedere avond voor het naar bed gaan even opruimen in de woonkamer, komt dat er niet van dan 's ochtends doen
Terras en voortuin regelmatig aanvegen, alles wat daar ligt loopt naar binnen (zeker met huisdieren)
Sofi buiten afdrogen als ze nat is, haar vieze poten uitspoelen in een 'potenbadje' wat daarvoor buiten staat (grote platte schaal)
Sofi buiten kammen
Nagels van de katten regelmatig knippen (dan haken ze niet in stoelen/banken)
Handen wassen na krantenlezen
Handen wassen als je van buitenshuis thuiskomt (werk, winkel, auto)
Wandelschoenen buiten schoonmaken met dunne tentharing waarmee je steentjes en bagger tussen profiel uit kan halen (in de auto liggen die haringen trouwens ook)
Na douchen de cabine droog trekken met raamwissertje
Kies bij het inrichten van je huis materialen die niet zoveel onderhoud vragen.
Een witte bank kan mooi zijn, maar een gekleurde daar zie je minder op.
Onze tegelvloer van de benedenverdieping zochten wij uit met een zakje met zand, kattengrit en haren van hond en kat. We keken welke tegels we het mooiste vonden en toen op welke je de troep het minste zag liggen. Want met huisdieren kan je blijven zuigen en dweilen en daar heb ik geen zin in, maar het moet wel schoon ogen 8)
Tja dat schiet me nu zo even te binnen.
Inspirerend boekje 'Is er een leven na het huishouden' (2e hands te koop via bol.com)
Verder ben ik heel blij met een geweldige hulp die echt grondig schoonmaakt, want mijn hobby is het niet, maar ik wil wel een redelijk schoon huis:biggrin2:
Oh nog een ding, zoek een partner die zijn eigen troep opruimt en voed je kinderen op om dat ook te doen