Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
Van: doenbooja Verzonden: 12-4-2005 11:40

Boo heeft een erfelijke peesaandoening, dat wil zeggen dat wanneer zij haar poot belast dat dan de pees langzaam maar zeker af gaat scheuren. Dit gebeurd vezeltje voor vezeltje. Zodra een vezeltje loskomt geeft dat vocht en dus een verdikking in haar poot ( daardoor kunnen we zien of het goed of slecht gaat )

Met rust gaat dat vocht verbindweefselen en heeft de spier toch nog houvast, zo niet klapt hij op den duur af.

Verder is er weinig over bekend, jammer genoeg. In het verleden heb ik veel gevraagt en gezocht op t internet maar ik heb geen 1 reactie van iemand die bekend was met de ziekte, dus het is aan ons zelf om het uit te vogelen over hoe en wat en hoeveel....
Dat vind ik erg jammer omdat ze eerst moet slijten voordat we weten of t goed of slecht is.... en aangezien ik niet denk dat deze ziekte bij Boo ontstaan is, dat Boo de eerste is van alle dobermann's geloof ik dus niet.............. ik vind t erg vreemd en heel jammer dat er niemand binnen de rasverening de ziekte kent of toegeeft er mee bekend te zijn.... al is het annoniem....

Dus het is maar afwachten hoe het verloop van de ziekte is.... het zou fijner zijn als we een toekomst beeld konden vormen, of zouden weten hoe het verloop is van de ziekte.

groetjes marleen
Door Lizzy
Hoi Diana, ehhh..... ik ben blonT (zoals je weet ;D), maar wat moeten we hier mee? (klinkt zo rot maar ik bedoel het niet rot). Heeft deze mevrouw gevraagd dit hier te plaatsen?
Door diana
het heet fibreuze dysplasie, maar als je dan gaat naar google
dan zie je een hele andere ziekte die het dus niet is... .

Ik hoop dus dat iemand het herkend, en zegt: dat ken ik !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door