Wodans avonturen schreef:
Ik ben ook nog een beginner dus volg dit graag. Maar ik zal je ook op weg helpen metwat ik ontdekt heb. Alles wat eindigt op -vlees is spiervlees. Dus hertenvlees, paardenvlees... Ook snippers en slijlingen, net als gehakt is spiervlees. Kopvlees ook, en dat is mooi goedkoop, maar mag je max 2 dagen per week geven. Hart is een discussiepunt. In alle andere landen (Duitsland, Amerika) telt het als spiervlees maar hier als orgaanvlees.
In Duitsland dus niet. Klik bij een Duitse barfleverancier op de rubriek Frischfleisch of Frostfleisch en je krijgt ook bot en orgaan te zien. Heel onhandig.
In Duitsland valt hart inderdaad onder spiervlees, 'want het is een spier'. Ja, maar wel een spier van een heel andere samenstelling qua nutrïenten dan het vlees dat om het skelet heen zit.
Lijntjes zoals die hier op bp plaatsvinden, bestaan er volgens mij niet in Duitsland. Nou ja, als je het lijntje tussen Kim en mij niet meetelt.

Waar woon je, Chantalletie? Misschien kunnen we ook af en toe iets voor jou meenemen uit NL?
Verder zou ik me niet te veel op de Duitse websites richten als het om barfen gaat. Daar hanteren ze zulke andere 'regels' dan hier op barfplaats. Veel te zware botten, rare verhoudingen (twee keer per week een kalkoenhals om de calciumbehoefte af te dekken, voor de rest spiervlees en 'Flocken'

, dat soort dingen), weinig afwisseling, te veel olietjes en andere troep die je met een goed barfdieet helemaal niet nodig hebt. Ik zeg altijd: het zijn Duitsers, dus ze kunnen er ook niets aan doen, maar de Duitse barfer wil enerzijds graag 'natuurlijk' voeren, maar vertrouwt diezelfde natuur aan de andere kant toch ook niet helemaal. En dus gaan ze weer met allerlei supplementen lopen ouwehoeren, omdat ze het toch beter denken te kunnen dan de natuur. Een beetje als brokkenfabrikanten, maar dan met rauw voer.