Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hope schreef: Haha, dank je.

Ik zat trouwens nog eens te denken. Tijdens de allergietest is Nelson ook getest op paard en konijn. Dit gaf geen reactie.
Kan je dan ook aannemen dat dit gegeten kan worden, of is het gewoon toevallig dat konijn goed gaat? Want dan zou ik ook paard kunnen gaan toevoegen.
Ik meen het echt!

Poeh. Dat is een goeie vraag..... Ik heb eerlijk gezegd geen idee of inname van paard vergelijkbaar is.....
Door Hope
Lizzy schreef: Ik meen het echt!

Poeh. Dat is een goeie vraag..... Ik heb eerlijk gezegd geen idee of inname van paard vergelijkbaar is.....
Dan kies ik het gewoon als volgende diersoort en ga ik het gewoon twee weken dagelijks toevoegen om te kijken wat er gebeurd.
Door Lizzy
Hope schreef: Dan kies ik het gewoon als volgende diersoort en ga ik het gewoon twee weken dagelijks toevoegen om te kijken wat er gebeurd.
Ik denk niet zo'n gek idee.
Door sella
Ik heb ook nog even nagedacht, ik vecht al jaren voor mijzelf ook tegen vocht en huisstofmijten, ik heb de afzuigkap dag en nacht aanstaan voor de vocht afvoer. Dat helpt ook heel goed. Ik zit nu op een luchtvochtigheid van 54 procent.
Door Hope
sella schreef: Ik heb ook nog even nagedacht, ik vecht al jaren voor mijzelf ook tegen vocht en huisstofmijten, ik heb de afzuigkap dag en nacht aanstaan voor de vocht afvoer. Dat helpt ook heel goed. Ik zit nu op een luchtvochtigheid van 54 procent.
Ja, de afzuigkap zet ik hier nu ook langer aan, maar omdat het dan net is of er een helikopter in de keuken staat doe ik dat niet dag en nacht.
Misschien zijn de Dry-Bags ook wat voor jou?
Door sella
Ik ga eens kijken, wij hebben geen magnetron meer, en komen daar ook mee op de koffie om een kruik te verwarmen voor Buffel zijn rug.
Door Hope
sella schreef: Ik ga eens kijken, wij hebben geen magnetron meer, en komen daar ook mee op de koffie om een kruik te verwarmen voor Buffel zijn rug.
De Dry-Bag drogen in de magnetron schijnt nogal slecht te zijn voor de magnetron omdat er veel te veel vocht vrij komt. Ik ga de klei die erin zit drogen in de droogmolen waar ik ook het vlees droog wat ik als snack gebruik.
Door Hope
Het gaat goed met Nelson.
Zijn jeuk is echt stukken minder. Ik vind het eigenlijk best aanvaardbaar zoals het nu is.
Van 's ochtends 07.30 tot 's avonds 23.00 zie ik hem een keer of vijf krabben. Dat duurt dan een paar minuten maar is in intensiteit duidelijk afgenomen.
Hij heeft een mooie witte huid, ook liezen, oksels en buik, en nergens meer rode bultjes of kapotte plekjes.

Sinds vier dagen eet meneer echter gras. En niet een beetje, het lijkt wel een koe  :-X
Hij gaat regelmatig voor de deur staan en als ik hem dan buiten laat gaat hij gras staan eten. Overgeven doet hij niet, hij oogt ook niet misselijk. Af en toe begint hij met sleetje rijden.

Hij eet sinds die vier dagen zo'n 150 gram rauwe, gepureerde andijvie per dag als extra. Ik daxht dat hij misschien wat behoefte had aan vezels, maar het helpt niks.
Wat is wijsheid, en waarom eten honden eigenlijk gras? 
Door Lizzy
Hope schreef: Het gaat goed met Nelson.
Zijn jeuk is echt stukken minder. Ik vind het eigenlijk best aanvaardbaar zoals het nu is.
Van 's ochtends 07.30 tot 's avonds 23.00 zie ik hem een keer of vijf krabben. Dat duurt dan een paar minuten maar is in intensiteit duidelijk afgenomen.
Hij heeft een mooie witte huid, ook liezen, oksels en buik, en nergens meer rode bultjes of kapotte plekjes.

Sinds vier dagen eet meneer echter gras. En niet een beetje, het lijkt wel een koe  :-X
Hij gaat regelmatig voor de deur staan en als ik hem dan buiten laat gaat hij gras staan eten. Overgeven doet hij niet, hij oogt ook niet misselijk. Af en toe begint hij met sleetje rijden.

Hij eet sinds die vier dagen zo'n 150 gram rauwe, gepureerde andijvie per dag als extra. Ik daxht dat hij misschien wat behoefte had aan vezels, maar het helpt niks.
Wat is wijsheid, en waarom eten honden eigenlijk gras?
Wat eet hij nu verder?

Hier eten ze ook gras. Vooral Linga en Biscuit. En ze eten veel gras, vooral Linga. Altijd al gedaan. Bisq heeft het van Ling afgekeken. En de kleintjes hebben het weer van Ling en Bisq afgekeken. Linga lijkt serieus wel een koe. En hier krijgen ze echt serieus groentenmix. Dus daar zit ut 'm niet in. Ze vinden het hier gewoon lekker. En inmiddels is het bij Linga en Bisq gewoon gewoonte.
Door Hope
Lizzy schreef: Wat eet hij nu verder?

Hier eten ze ook gras. Vooral Linga en Biscuit. En ze eten veel gras, vooral Linga. Altijd al gedaan. Bisq heeft het van Ling afgekeken. En de kleintjes hebben het weer van Ling en Bisq afgekeken. Linga lijkt serieus wel een koe. En hier krijgen ze echt serieus groentenmix. Dus daar zit ut 'm niet in. Ze vinden het hier gewoon lekker. En inmiddels is het bij Linga en Bisq gewoon gewoonte.
Hij krijgt nu konijn (wild en tam), lama en andijvie.
Volgende week ga ik starten met paard.
Door Lizzy
Hope schreef: Hij krijgt nu konijn (wild en tam), lama en andijvie.
Volgende week ga ik starten met paard.
En hij is gras gaan eten sinds je andijvie geeft of je bent andijvie gaan geven omdat hij gras eet?

Ik zou me er niet druk om maken.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door