Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hamada
Hopelijk blijft hij nog een tijdje. Ik duim iig mee hiervoor.
Sterkte met en voor Jip toegewenst.
Door hannabelgje
Jip eet heel erg slecht. Een slecht teken. Ik hoop dat ik het met kuikens nog kan rekken tot vrijdag. Dan ben ik vrij. Tussen de middag maar even naar huis om te kijken of hij dan wel iets wil eten. Zelfs de tube astronauten voeding wilde hij vanmorgen niet.
Door pearlsofpassion
Ik kan het niet geloven...  :'(

Ik kan het echt niet geloven.
Ik was er echt van overtuigd dat hij er gewoon door zou komen.  Ik kan niet vatten dat dit echt kan.

Hij is ook nog zo jong!
Mijn rode Luis is even oud, besef ik net. En hij is de jongste hier.  Das echt wel confronterend! Ik moet er niet aan denken dat ik met hem voor zo'n keuze zou komen te staan op dit moment!

Ik denk dat ik je enkel veel sterkte kan wensen! Ik duim nog steeds mee dat hij toch nog herstelt.
:-*  :-*  :-*
Door hannabelgje
Ik vind het ook echt heel erg onwerkelijk.  :'( Hij is nog steeds heel blij dat hij thuis is, maar als hij eten blijft weigeren dan houdt het echt op. Jip is een kat die werkelijk alle trucen uit de kast haalde om eten te kunnen stelen. Ook was hij qua energie een waar vliegtuig. Het is voor hem dat ik toen een siamees heb gekocht om samen met hem te spelen en klieren. Mijn siamees is vele male minder druk en actief dan Jip in zijn goede tijd was. Om hem dan nu zo te zien.  :'( Hij slaapt bijna heel de dag. Is wel blij met een knuffel en fijn even naar buiten in de kattenren. Maar dat is het dan ook.
Dat is gewoon echt Jip niet.  :-\
Wasabi is depri nu. Slaapt ook bijna continu, wil niet spelen en loopt veel roepend rond. Zo sneu.
Door cath
Zo moeilijk om te accepteren, 4 jaar is nog zó jong!
Ik hoopte ook méé dat het nog goed mocht komen.
Ik denk dat jij ook al je deel hebt gehad met je katjes!
Ik wens je héél veel sterkte! :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door cath op ma 08 dec 2014, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Viking
Jemig, ik zit het net allemaal te lezen en word er een beetje stil van, zielige jij en zielige Jip! Mijn gedachten zijn ook bij jullie hoor!
Door dinky89
Had zo gehoopt dat hij thuis 'gewoon' weer lekker zou gaan eten  :'(
Heel veel sterkte met de situatie Hanna  :bigarmhug: :bigarmhug:
Hopelijk gebeurt er nog een wondertje waardoor hij wel weer gaat eten  :angel2:
Door hannabelgje
Net in de lunchpauze even naar huis gereden. Hij heeft 1 kuiken helemaal op en toen ik weer weg moest was hij met een tweede kuiken bezig. Ik had geen tijd meer om er langer op te wachten dus het zou best kunnen dat de rest van het tweede kuiken afgepakt is door Fleur. Maargoed er zit in elk geval weer wat in.
Misschien hard maar ik ben op zoek naar een nieuwe kat op dit moment.  :-[ Ik vind het zo zielig voor Wasabi en Jip gaat het geen weken meer rekken vrees ik.
Door kira
hannabelgje schreef: Net in de lunchpauze even naar huis gereden. Hij heeft 1 kuiken helemaal op en toen ik weer weg moest was hij met een tweede kuiken bezig. Ik had geen tijd meer om er langer op te wachten dus het zou best kunnen dat de rest van het tweede kuiken afgepakt is door Fleur. Maargoed er zit in elk geval weer wat in.
Misschien hard maar ik ben op zoek naar een nieuwe kat op dit moment.  :-[ Ik vind het zo zielig voor Wasabi en Jip gaat het geen weken meer rekken vrees ik.
Niet hard hoor Hanna. Onze Forte heeft indertijd net geen kennis kunnen maken met haar "opvolgster". Sanne was geen alleen hond en nog maar een maand of 5 toen Forte de diagnose botkanker kreeg. We zijn toen direct op zoek gegaan naar een oudere newfoundlander. Deze hebben we volgens mij nog "gevonden" net voor Forte is ingeslapen. Ik meen dat we ongeveer 2 weken later Akira op hebben kunnen halen. Sanne was dolblij met haar nieuwe maatje en diep bedroefd toen ze 6 jaar later afscheid van haar moest nemen. Gelukkig hadden we toen andere honden in huis, anders hadden we ook direct weer gezocht. Wat voor poes zoek je voor Wasabi? Ik wil best laten weten als we ergens iets "zien of horen". Nogmaals heel veel sterkte.
Door hannabelgje
Ik zou het liefst een siamees of oosters korthaar bij Wasabi zetten. Helaas vanwege de gigantische da rekening van Jip kan ik nu geen kitten via een fokker betalen. Een herplaatser of kruising oosterling is ook een goede optie. Wel wil ik of een dier waarvan de ouder getest zijn of de mogelijkheid hebben zelf te testen voor ik tot aanschaf over ga. Het liefst ook een kater.
Door rosmin
Achjee, wat triest dat 't met Jip nog niet veel beter gaat ...

Duimen gaan in turbostand
Go Jip  :-*
Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: Ik zou het liefst een siamees of oosters korthaar bij Wasabi zetten. Helaas vanwege de gigantische da rekening van Jip kan ik nu geen kitten via een fokker betalen. Een herplaatser of kruising oosterling is ook een goede optie. Wel wil ik of een dier waarvan de ouder getest zijn of de mogelijkheid hebben zelf te testen voor ik tot aanschaf over ga. Het liefst ook een kater.
Ik begrijp het ook wel.
Ik vind het juist heel mooi dat je in de eerste plaats aan Wasabi denkt, en niet hem verplicht van alleen te blijven tot je zelf helemaal klaar bent voor een nieuwe kat.
We hopen natuurlijk allemaal dat Jip er nog bovenop komt. En zelfs dan is het geen overbodige luxe een nieuwe kat op het oog te hebben.

Komt Wasabi niet bij een vriendin van je vandaan? Kan je daar niets mee overeen komen?

Ik kan men ogen wel openhouden, maar ik kom meestal niets oosters tegen. En zeker niet waar de ouders van getest zijn. Onlangs was er wel een kitten in de opvang die waarschijnlijk rex-genen had want een heeel dunne vacht en heel slank gebouwd, maar das ook weeral even geleden... En gewoon op straat gevonden...
Hetgene wat nog het dichtst in de buurt komt zijn de kittens van Miik. Maar dat zijn Somali's, dus langharig en ook niet echt helemaal siamees-oosters-karakter.  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door