Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fenixjuh
Jeetje, wat ontzettend lastig, juist ook omdat er bij jullie nogal wat plekken zullen zijn waar mijten voorkomen...
Ook ontzettend ***** dat alles bij jullie op hetzelfde moment moet komen, eerst de jeuk, dan de aanval en nou weer een stel **** die de boel overhoop halen.. Vind jullie echt superknap!! :bigarmhug:

Heel veel succes/sterkte!!
Door Lizzy
Bluey schreef: Ik heb altijd aandachtig mee gelezen omdat ik ook een atopische hond heb, allergisch voor de farinae mijt, copra en hooimijt en verder nog heel veel groen en gras buiten wat hoog in het grijze gebied valt van de artruvetin test. Het gekke bij mijn hond is dat hij heel erg jeuk heeft in het voorjaar, de zomer het afneemt en het najaar weer erg is, nu is hij weer jeukvrij (wat natuurlijk heel fijn is). Desensibiliseren raad mijn arts ook aan maar wij twijfelen ook nog sterk....ik was even aan het googlen en zag dat puur huid misschien  nog een optie is, er zit daar nl van een aantal mijten een klein beetje in, zie link.
http://www.animal-nature.nl/shop/Puur_N ... r_Huid.php
Verder kwam ik een tijdje geleden dit tegen om zelf te proberen, kent iemand dit?
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Verder kan ik je alleen maar succes wensen, ik denk dat hier een hoop mensen zijn op dit forum met mooie tips :) en veel verstand hebben van een hoop dingen in het niet reguliere gebied , ik lees graag mee.
Ze hebben de mijten uit deze PUUR producten verwijderd. Die websites moeten ze een keer bijwerken. Dit is wat er nu in zit: http://www.nmlhealth.com/p,34,458/PUUR-Huid.aspx. Zinloos spul. Zonde van je geld.

Spullen van de Dierendokter ken ik niet persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 04 dec 2014, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RitaH
Wat ik ook wel eens gebruik is Dermacool van Virbac.
Werkt super, maar kan niet gebruikt worden op open wondjes door bv krabben.

Ik ben erg blij met de ionisator dat heeft voor mijn Nanu heel veel verlichting gebracht.
Omdat hij hier nog niet zolang staat heeft Nanu nog wel eens een plekje, maar het is te verwaarlozen.
Hij kan nu tenminste hond zijn en wat belangrijker is, er is rust in hem gekomen, met name in zijn kop.

Verder heb ik overgordijnen, kleden en kussens verwijdert uit de woonkamer.
Alles extra gesopt en de vloer geboend en voor de kussens in de woonkamer van de honden heb ik een hoes van outdoor stof gemaakt, deze is ook afsopbaar.
Door Nero
Lizzy schreef: Ze hebben de mijten uit deze PUUR producten verwijderd. Die websites moeten ze een keer bijwerken. Dit is wat er nu in zit: http://www.nmlhealth.com/p,34,458/PUUR-Huid.aspx. Zinloos spul. Zonde van je geld.

Spullen van de Dierendokter ken ik niet persoonlijk.
Geldt dit voor alle producten van PUUR?
Ik sta net op het punt om PUUR OOR te proberen vanwege de lovende woorden.

Sorry dat ik een off-topic vraag stel.
Door Hope
Nero schreef: Geldt dit voor alle producten van PUUR?
Ik sta net op het punt om PUUR OOR te proberen vanwege de lovende woorden.

Sorry dat ik een off-topic vraag stel.
Geeft niet!
Puur oor doet bij Hope nog perfect zijn werk.

Voor Nelson;
Met twee dagen stoken met de ramen open hebben we de luchtvochtigheid weten te laten dalen naar 61.
Nog steeds te hoog maar het daalt.

Ik zou graag een ionisator aanschaffen maar manlief wil het liever eerst even zo aankijken omdat we echt verbetering zien en nog niet eens alles hebben aangepakt. Wat mij betreft mogen ook de overgordijnen naar de zolder.
Ik heb het supplement waar Lizzy mee kwam, met Quercetine, besteld. Ik heb geen idee wanneer ik het in huis heb, maar besteld is het. Ik ben verder weer gestart met de kurkuma, welke ik klaar maak met kokosolie en zwarte peper. Smeren doe ik even niet meer, het ziet er erg rustig uit.
Van een vriendin kreeg ik nog de tip om citroenmelisse te geven, is iemand daarmee bekend? Het schijnt een hele goede anti-histamine te zijn.

Vroom was erg enthousiast over neemboomolie. Nu heb ik op internet een neemboomolie-shampoo gevonden. Zou dit nog kunnen helpen?

Verder gooi ik zijn dekens naast elke week op 90 graden in de was, ook een aantal uren buiten. Dat was ook een tip van Vroom.

De jeuk is duidelijk minder. Gisteravond heeft hij nog een keer of 3 gekrabd, vandaag heeft hij ook erg rustig gelegen. Het is zeker nog niet weg, maar we gaan wel duidelijk de goede kant op. Alle tips zijn verder welkom!
Door Gittje
Fijn dat het de goede kant opgaat!
Hope schreef:Alle tips zijn verder welkom!
Van de dermatoloog én de reguliere DA kregen wij de richtlijn om maandelijks een pippet Stronghold te geven die héél goed zou zijn tegen de mijten. Tijdens de zomermaanden kan ik daar nog enigszins mee leven, in de zin dat het ook helpt voor de vlooien & de teken. Maar om dit nu het jaar rond te doen?!? Het is en blijft gif, die door het lichaam geabsorbeerd moet worden.

En om de luchtvochtigheid binnenshuis te verlagen, zonder te moeten stoken met het raam open, misschien overwegen om een 'ontvochtiger' aan te schaffen?
Door Lizzy
Hope schreef: Geeft niet!
Puur oor doet bij Hope nog perfect zijn werk.

Voor Nelson;
Met twee dagen stoken met de ramen open hebben we de luchtvochtigheid weten te laten dalen naar 61.
Nog steeds te hoog maar het daalt.
Ja. Liefst heb je de luchtvochtigheid rond de 40%. Daar hebben mijten een schurfthekel aan. Maar goed, dat gaat je denk ik niet lukken. Het punt is dat het de afgelopen dagen niet zo moeilijk was om de luchtvochtigheid naar 60% te krijgen doordat het vroor en we nu allemaal flink stoken. Maar je gaat de komende dagen zien dat de luchtvochtigheid misschien weer omhoog kruipt. Als je het mij vraagt, houd je die alleen stabiel laag met een ontvochtiger. En die werken perfect maar ja, wat ik al eerder schreef, ze zijn niet goedkoop in verbruik. Ik weet niet meer exact hoe het zat met de berekening maar het kwam er op neer dat als wij bijna het jaar rond de ontvochtiger aan hebben, dit 200 euro per jaar extra kost op de energie rekening.
Ik zou graag een ionisator aanschaffen maar manlief wil het liever eerst even zo aankijken omdat we echt verbetering zien en nog niet eens alles hebben aangepakt. Wat mij betreft mogen ook de overgordijnen naar de zolder.
Je vindt de overgordijnen toch niet zo mooi? :biggrin2:. Ja, mooiste gooi je die ook je huis uit of spray je ze in.
Ik heb het supplement waar Lizzy mee kwam, met Quercetine, besteld. Ik heb geen idee wanneer ik het in huis heb, maar besteld is het. Ik ben verder weer gestart met de kurkuma, welke ik klaar maak met kokosolie en zwarte peper. Smeren doe ik even niet meer, het ziet er erg rustig uit.
Van een vriendin kreeg ik nog de tip om citroenmelisse te geven, is iemand daarmee bekend? Het schijnt een hele goede anti-histamine te zijn.

Het supplement Quercetin dat je besteld hebt, zitten daar ook die twee enzymen in, bromelaïne en Papain in?

Ja, ik weet dat citroenmelisse een antihistamine is maar ik heb er geen ervaring mee. Ik zou zelf niet teveel in 1 keer geven anders weet je zo meteen helemaal niet meer wat wel/niet werkt. Quercetin is ook een hele sterke natuurlijke antihistamine dus ik zou dat eerst geven (dat heb je besteld) en dan even afwachten hoe dat gaat. Er staat natuurlijk nog een hele batterij aan supplementen in de vertaling "de allergie oplossing" in de medische bieb.
Vroom was erg enthousiast over neemboomolie. Nu heb ik op internet een neemboomolie-shampoo gevonden. Zou dit nog kunnen helpen?
Ja misschien. Ik denk dat je een beetje uit moet kijken met de rest van de ingredienten van de shampoo. Misschien ben je beter af met een olie waar je zelf spray van maakt, als er stoffen in de shampoo zitten waarvan je denkt "mmmm". Ik heb gelezen dat de neemolie de schiltjes van de mijten kapot maakt.
Verder gooi ik zijn dekens naast elke week op 90 graden in de was, ook een aantal uren buiten. Dat was ook een tip van Vroom.
OK
De jeuk is duidelijk minder. Gisteravond heeft hij nog een keer of 3 gekrabd, vandaag heeft hij ook erg rustig gelegen. Het is zeker nog niet weg, maar we gaan wel duidelijk de goede kant op. Alle tips zijn verder welkom!
Dit is natuurlijk wel al heel positief. Ik zou even doorgaan met de ingeslagen weg.
Door Hope
Lizzy schreef: Ja. Liefst heb je de luchtvochtigheid rond de 40%. Daar hebben mijten een schurfthekel aan. Maar goed, dat gaat je denk ik niet lukken. Het punt is dat het de afgelopen dagen niet zo moeilijk was om de luchtvochtigheid naar 60% te krijgen doordat het vroor en we nu allemaal flink stoken. Maar je gaat de komende dagen zien dat de luchtvochtigheid misschien weer omhoog kruipt. Als je het mij vraagt, houd je die alleen stabiel laag met een ontvochtiger. En die werken perfect maar ja, wat ik al eerder schreef, ze zijn niet goedkoop in verbruik. Ik weet niet meer exact hoe het zat met de berekening maar het kwam er op neer dat als wij bijna het jaar rond de ontvochtiger aan hebben, dit 200 euro per jaar extra kost op de energie rekening.
Mijn zusje heeft allemaal "eieren" in huis, een biologische vochtvreter. Het schijnt super te helpen. Ze heeft haar luchtvochtigheid met de eieren en stoken met de ramen open weten te verlagen van 83 naar 44. Ik ga dus ook maar eens op zoek naar die dingen.
Je vindt de overgordijnen toch niet zo mooi? :biggrin2:. Ja, mooiste gooi je die ook je huis uit of spray je ze in.
Nee, klopt, maar het is wel praktisch 's avonds. Ik denk dat ik de gordijnen die er echt voor de sier hangen weg haal, en het ene gordijn dat we echt gebruiken zit nu in de was en spray ik daarna in.
Het supplement Quercetin dat je besteld hebt, zitten daar ook die twee enzymen in, bromelaïne en Papain in?
Ja, ik heb ze besteld via de link die jij mee stuurde.
Ja, ik weet dat citroenmelisse een antihistamine is maar ik heb er geen ervaring mee. Ik zou zelf niet teveel in 1 keer geven anders weet je zo meteen helemaal niet meer wat wel/niet werkt. Quercetin is ook een hele sterke natuurlijke antihistamine dus ik zou dat eerst geven (dat heb je besteld) en dan even afwachten hoe dat gaat. Er staat natuurlijk nog een hele batterij aan supplementen in de vertaling "de allergie oplossing" in de medische bieb.
Ja, daar heb je een punt. Ik laat het even bij wat ik nu (besteld) heb.
Ja misschien. Ik denk dat je een beetje uit moet kijken met de rest van de ingredienten van de shampoo. Misschien ben je beter af met een olie waar je zelf spray van maakt, als er stoffen in de shampoo zitten waarvan je denkt "mmmm". Ik heb gelezen dat de neemolie de schiltjes van de mijten kapot maakt.
Ik heb net pure neemboomolie besteld, waar je zelf een spray van kan maken. Slim!
Dit is natuurlijk wel al heel positief. Ik zou even doorgaan met de ingeslagen weg.
Doen we! Vanmorgen vond de baas ook dat Nelson echt minder vaak krabde. Het was ook echt een blij ei vanmorgen. Ik geloof dat we de goede kant op gaan!
Door Fenixjuh
Hope schreef: Mijn zusje heeft allemaal "eieren" in huis, een biologische vochtvreter. Het schijnt super te helpen. Ze heeft haar luchtvochtigheid met de eieren en stoken met de ramen open weten te verlagen van 83 naar 44. Ik ga dus ook maar eens op zoek naar die dingen.
Nee, klopt, maar het is wel praktisch 's avonds. Ik denk dat ik de gordijnen die er echt voor de sier hangen weg haal, en het ene gordijn dat we echt gebruiken zit nu in de was en spray ik daarna in.
Ik heb net pure neemboomolie besteld, waar je zelf een spray van kan maken. Slim!

Doen we! Vanmorgen vond de baas ook dat Nelson echt minder vaak krabde. Het was ook echt een blij ei vanmorgen. Ik geloof dat we de goede kant op gaan!
:circle: :circle:
Door inni
Fijn dat je resultaat hebt, is het een oplossing om de gordijnen een tijdje in de vriezer te stoppen?

ongeloofelijk kl....en van de diefstal........ik duim dat er toch ergens iets opduikt en herkent gaat worden.
Door Lizzy
Hope schreef: Mijn zusje heeft allemaal "eieren" in huis, een biologische vochtvreter. Het schijnt super te helpen. Ze heeft haar luchtvochtigheid met de eieren en stoken met de ramen open weten te verlagen van 83 naar 44. Ik ga dus ook maar eens op zoek naar die dingen.
He wat? Ohhhw, zou je mij alsjeblieft meer willen vertellen hierover en me op de hoogte willen houden? Dat moet ik ook hebben!
Strak plan!
Mooi zo!
Ah! Goed zo. Welke heb je besteld? Ik wil het eigenlijk wel gaan proberen tegen de vlooien....
Oh wat FIJN! Weet je wat ik gewoon zo hoop? Dat je al heel veel haalt uit dat Nelson niet meer op stal komt!
Bluey schreef: Ik heb altijd aandachtig mee gelezen omdat ik ook een atopische hond heb, allergisch voor de farinae mijt, copra en hooimijt en verder nog heel veel groen en gras buiten wat hoog in het grijze gebied valt van de artruvetin test. Het gekke bij mijn hond is dat hij heel erg jeuk heeft in het voorjaar, de zomer het afneemt en het najaar weer erg is, nu is hij weer jeukvrij (wat natuurlijk heel fijn is). Desensibiliseren raad mijn arts ook aan maar wij twijfelen ook nog sterk....ik was even aan het googlen en zag dat puur huid misschien  nog een optie is, er zit daar nl van een aantal mijten een klein beetje in, zie link.
http://www.animal-nature.nl/shop/Puur_N ... r_Huid.php
Verder kwam ik een tijdje geleden dit tegen om zelf te proberen, kent iemand dit?
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Verder kan ik je alleen maar succes wensen, ik denk dat hier een hoop mensen zijn op dit forum met mooie tips :) en veel verstand hebben van een hoop dingen in het niet reguliere gebied , ik lees graag mee.
Hondje van onze buren gebruikt de Aller'g Free van de dierendokter. Zij is allergisch (getest) ook op een aantal mijten en grassen. Ze kreeg echt jeukende puistjes er van die ze dan open krabde / beet. Nu met een lage dosering blijft de jeuk weg.
Ik heb zelf een aantal van die capsules geprobeerd bij mijn kat toen ze de vorige keer weer allergie kreeg door een vlooienbeet. En de klachten gingen heel snel weg, na 1 dag al zichtbaar minder jeuk en na 5 dagen helemaal beter. Dat was een flink verschil met de voorgaande keren.
Dus wat mij betreft zeker het proberen waard!

Succes allemaal. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door