wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: wanneer doen jullie de hond de "winterjas" aan?
Tijdens beweging nooit, bij wachten in de auto wel, maar daar is het nog net niet koud genoeg voor, vind ik. Als het echt gaat vriezen.
-
helmi6669
- 1-ster

- Contacteer:
dat is dus ook mijn idee.... in huis 21 graden, buiten nu rond het vriespunt met een snijdende oostenwind aan de kust.... dus gauw een verschil van ruim 20 graden.doortjeayla schreef: Het is idd zo dat honden een vacht hebben, maar de honden van tegenwoordig liggen veel bij de kachel, waardoor ze toch wat minder beschermd zijn tegen de kou buiten. Verder is het zo dat kleine hondjes sneller longontsteking oplopen. Info heb ik van de dierenarts
Buiten dat vind ik het vooral in de sneeuw en regen fijn dat mijn teckel geen natte buik krijgt![]()
Ik vind het wel leuk te lezen hoe iedereen dus anders handelt...
Het ligt naar mijn idee heel erg aan wat voor hond met wat voor vacht je hebt. Een hond met een flinke vacht die lekker actief is, rent en speelt, die krijgt het niet snel koud. Een hond als een Viszla die op zijn beurt moet wachten op de jacht(training) is een heel ander verhaal natuurlijk, of een hond met gezondheidsklachten. En daar tussenin zit nog van alles.helmi6669 schreef: dat is dus ook mijn idee.... in huis 21 graden, buiten nu rond het vriespunt met een snijdende oostenwind aan de kust.... dus gauw een verschil van ruim 20 graden.
Ik vind het wel leuk te lezen hoe iedereen dus anders handelt...![]()
Ik vind het ook te kort door de bocht om te zeggen dat een hond een vacht heeft en dus geen jas nodig heeft. Dat geld voor de meeste honden wel en dat is natuurlijk ook de beste en fijnste situatie. Maar er kunnen zoveel redenen zijn om je hond een jas aan te trekken. En daarin moet je naar je hond kijken, wat die nodig heeft. Zonder te overdrijven, want als ze het kunnen hebben, dan hoef je ze ook niet te pamperen.
Sterker nog; vanavond buiten in de tuin gegeten met jas aan.
Nog sterker; ik laat overdag lekker de verwarming voor haar aan.
Het oude lijfje kan wel wat warmte gebruiken.
Als ze het koud heefthelmi6669 schreef: ik heb 2 Cavaliers King Charles en heb voor allebei een Hurtta winterjas. Nu ben ik benieuwd wanneer jullie de jasjes bij de hond aan doen? Al met deze snijdende oostenwind of pas echt als er sneeuw ligt? Ook zou ik graag willen weten wie er ervaring heeft met hondenschoentjes (vooral bij de Cavalier). Ben benieuwd......
Hier dragen ze nu beiden en trui en die doe ik aan als ik merk dat ze het koud hebben. Mocht het nog kouder worden krijgen ze een jas aan 
Ik vind t voor cavaliers dus pamperen hoor.,. Guus bibbert alleen als hij naar binnen wil
. Voor de deur gaan zitten en bibberrrdebibberrr. Hij heeft geleerd dat ik dan de deur open doe. Maar dat trucje valt wel op als je t bij 20 graden in de plus ook doet 
Een teckel heeft een andere vacht als de cavalier en is een heel stuk dichter bij de grond. Of als een chihuahua...
Misschien juist vaker buiten zodat de vacht zich beter aanpast en hij went aan de kou.
Een teckel heeft een andere vacht als de cavalier en is een heel stuk dichter bij de grond. Of als een chihuahua...
Misschien juist vaker buiten zodat de vacht zich beter aanpast en hij went aan de kou.
de husky's niet....voor hun geldt, hoe kouder hoe beter. Ze liggen op het moment een groot gedeelte van de dag buiten te genieten. ...ensenna slaapt 's nnachts buiten. Jamey zijn jas heb ik wel weer tevoorschijn gehaald. hij heeft door al het krabben (allergie) maar heel weinig ondervacht en zijn borst en liezen zijn zelfs kaal. Hij heeft zn jas nog niet aangehad omdat hij nog niet aangaf het koud te hebben. vrijdag tijdens de training gaat hij hem wel aankrijgen
-
Martine-Tom
Psies dat.Kaela schreef: Het ligt naar mijn idee heel erg aan wat voor hond met wat voor vacht je hebt. Een hond met een flinke vacht die lekker actief is, rent en speelt, die krijgt het niet snel koud. Een hond als een Viszla die op zijn beurt moet wachten op de jacht(training) is een heel ander verhaal natuurlijk, of een hond met gezondheidsklachten. En daar tussenin zit nog van alles.
Ik vind het ook te kort door de bocht om te zeggen dat een hond een vacht heeft en dus geen jas nodig heeft. Dat geld voor de meeste honden wel en dat is natuurlijk ook de beste en fijnste situatie. Maar er kunnen zoveel redenen zijn om je hond een jas aan te trekken. En daarin moet je naar je hond kijken, wat die nodig heeft. Zonder te overdrijven, want als ze het kunnen hebben, dan hoef je ze ook niet te pamperen.
Ik had ook nooit gedacht dat ik een hond een jas aan zou doen, behoudens oud, bejaard en ziek dan. En toen kwam Tom
Geen ondervacht, geen buik/borsthaar, laag bij de grond, de eerste winter vond ik in eerste instantie dat ie zich maar moest vermannen, tot ie nabij een flauwte kreeg van de kou
Ik heb nu ook een overall besteld voor hem zodat als het echtkoud word of sneeuwt hij ook gewoon lekker de lange wandeling mee kan doen.
Een gezonde jonge hond die goed in zijn vacht zit zou ik het niet bij doen, maar voor tom is het gewoon nodig...al moet ik me elk jaar weer even over die grens heen zetten om met een hond in een jas over straat te gaan
Bella draagt haar hurtta winterjas al, ze weigert naar buiten te gaan zonder :') (kortharige chi) tis echt een prinses op de erwt wat dat betreft. En vooral als ik op de scooter weg ga, dan zit ze in een hondenrugtas met gazen wanden, daar gaat de wind door heen. Overigens staat haar bak al klaar (ja echt, en ik vind het verschrikkelijk maar het is dat of op de vloer) want als het regent krijg je haar niet te pakken (ik iig niet met mn eds) rent ze naar de bak als je ook maar aanstalten maakt om op te staan, gaat ze dr behoefte doen om je dan aan staan te kijken: goed hé? Hoef ik niet meer naar buiten hé? Muts... Ze moet in de winter minstens 1 keer naar buiten voor een frisse neus, dat wordt me niet in dank afgenomen. aedan (sheltie) heeft geen jas, die vind het heerlijk, trekt zich nergens van aan en daar wandel ik lekker mee plus dat ik daar lekker mee buiten train (en daar kwam ie voor, ik wou graag ook buiten zomerseizoen kunnen trainen)
Ik heb honden die in de bergen horen te werken. Die springen met -14 nog in stromend water [emoji57] die doen me wat als ik ze een jas aantrek...
Wel hebben ze nu in de auto een deken als ze daar wat langer moeten wachten. Meestal duwen ze die weg, maar het gaat om het idee...
Wel hebben ze nu in de auto een deken als ze daar wat langer moeten wachten. Meestal duwen ze die weg, maar het gaat om het idee...
Ja dat vind ik ook wel! Oscar zijn jas is wel stoer vind ik, staat hem helemaal niet verkeerd!Martine-Tom schreef: Een gezonde jonge hond die goed in zijn vacht zit zou ik het niet bij doen, maar voor tom is het gewoon nodig...al moet ik me elk jaar weer even over die grens heen zetten om met een hond in een jas over straat te gaanIk heb dan wel zoiets van, als het nodig is moet het er ook gelijk maar leuk uit zien
![]()
Maar we werden net toch uitgelachen door een stel pubers
Een Fauve is in weze ook een hond die geen jas behoeft. Dikke stugge vacht, lekkere onderwol. Maar, helaas zijn er nogal wat met geen of weinig onderwol, en als ze geplukt zijn dan zijn ze deels gewoon kaal. Helaas is de vacht wat dat betreft een ondergeschoven kind in de fokkerij. Als de bovenlaag maar lekker stug is is het oké, naar onderwol wordt niet gekeken. Pike heeft zelfs 2 lagen onderwol, dus die heeft het inderdaad nooit koud, maar Duc en Armagnac hebben op hun rug vrijwel geen onderwol. Die krijgen dus koud.
- Pauline
- 5-sterren

En ook van jassen heb ik geen verstand. Is dit wat?
http://www.medicanimal.nl/Trixie-Orl%C3 ... AoxM8P8HAQ
Ik heb dus nog geen idee of Joep een jas nodig heeft. Op dit moment heeft hij nog behoorlijk warm tijdens zijn inspanningen om te lopen.
Ik heb dus nog geen idee of Joep een jas nodig heeft. Op dit moment heeft hij nog behoorlijk warm tijdens zijn inspanningen om te lopen.
-
Martine-Tom
Ik weet niet hoe zijn HotWheels er precies uitzien maar ik zou eigenlijk eerder zoeken naar een trui of jas die de borst bedekken, denk dat ie het vooral daar koud zal krijgen.Pauline schreef: En ook van jassen heb ik geen verstand. Is dit wat?