Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door gonny
sylvia schreef: Nou ik heb heem en hij ziet er goed uit de motor maakt de helft minder herrie dan die andere molen en heel fijn het gehele maal gedeelte is van metaal, dus geen kans dat de ring afbreekt zoals bij de vorige die van plastic was. Als ik em gebruikt heb dan horenn jullie hoe hij maalt ( daar gaat het tenslotte om) :D
;D en hup ga iets malen!!!
Door gonny
sylvia schreef: hahahah het staat al te ontdooien ;D
en?????? maalt ie een beetje....??? ;D
Door sylvia
gonny schreef: en?????? maalt ie een beetje....??? ;D
NEE >:( het maalt voor geen meter, zelfs niet voor een millimeter :'(

Het mes draait bijna niet, ik heb het mes ook omgedraaid maar het loopt als vast als er geen vlees inzit, doe je er alleen een stukje vlees is van een halve centimeter groot dan draait hij helemaal vast ::) Maandag wordt hij dus terug gebracht.
Door Ollie
sylvia schreef: NEE >:( het maalt voor geen meter, zelfs niet voor een millimeter :'(

Het mes draait bijna niet, ik heb het mes ook omgedraaid maar het loopt als vast als er geen vlees inzit, doe je er alleen een stukje vlees is van een halve centimeter groot dan draait hij helemaal vast ::) Maandag wordt hij dus terug gebracht.
Sjips da's balen :-\
Door gonny
sylvia schreef: NEE >:( het maalt voor geen meter, zelfs niet voor een millimeter :'(

>:( >:( gloeiende..... >:( >:( >:(
Door sylvia
gonny schreef: >:( >:( gloeiende..... >:( >:( >:(
Ja dat kan je wel zeggen, hij zag er flitsend uit , ik wilde het ook niet opgeven en ben ee half uur bezig geweest , maar helaas met geen mogelijkheid deed hij het :-\
Door gonny
sylvia schreef: Ja dat kan je wel zeggen, hij zag er flitsend uit , ik wilde het ook niet opgeven en ben ee half uur bezig geweest , maar helaas met geen mogelijkheid deed hij het :-\
>:( getsiedorie...... >:( >:( en bedankt Gon... :-X
Door sylvia
Nou hehe, eindelijk heb ik een vleesmolen die het doet, een ouderwetse handmolen een husqvarna nr 5, je krijgt er even spierballen van , maar ook perfect gemalen kippennekken 8)
Door sylvia
Kruimel schreef: Nummer 5 :o :o wauw, ja, daar zal je wel spierballen van krijgen ;D
hoezo ? o jee ik heb totaal geen benul van die dingen wat is het verschil? Doet de nr. 10 grover malen?

Er was nergens een nummer 10 te koop alleen nummer 5 vandaar, ik moest een molen hebben zeker straks met de kittens die moeten eten.
Door Mevroi Kruim
Hoe hoger het nummer hoe groter, er kunnen grotere stukken in en het plaatje heeft bij de mijne gaten van 4 mm; er zijn ook plaatjes met nog grotere gaten, tot 8 mm. Het bottengehakt blijft dus grover en het kost minder moeite om het door de molen te jassen. 4mm is fijn genoeg, dat zijn echt kleine stukjes en ook voor kittens goed te eten.
Ik had van m'n vader een molen nummer 5 geerfd en daar kreeg ik in ieder geval de botten niet in gemalen. Maar dat kan aan mijn RSI liggen. Ik denk als je het goed voorberreid, dus vantevoren al kleiner maken, je ze er wel doorkrijgt, zeker als je er redelijk wat vlees aan laat zitten.
Ik fileer voor mijn katten vaak karbo's, daar zitten groter en hardere botten in dan in kippennekken, en dat gaat dus niet met een molen nr. 5. Maar nekken moet volgens mij wel lukken.
In ieder geval succes! En de kleintjes boffen maar met zulk gezond en lekker eten :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door