Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kira
Bah weer een gebied. Wij zaten net buiten de zone Kamperveen. Ik begrijp op de site van de jachtvereniging dat alle eendenbedrijven getest worden. Eenden kunnen de ziekte hebben zonder verschijnselen, dus dit gaat nu gecontroleerd worden. Hopelijk blijft het bij een geval en volgen en er niet meer bedrijven.
Door Mandarijn
[quote="kira"]
Bah weer een gebied. Wij zaten net buiten de zone Kamperveen.Ik begrijp op de site van de jachtvereniging dat alle eendenbedrijven getest worden. Eenden kunnen de ziekte hebben zonder verschijnselen, dus dit gaat nu gecontroleerd worden. Hopelijk blijft het bij een geval en volgen en er niet meer bedrijven.
[/quote]
Het onderzoek bij alle eendenbedrijven in Nederland is al afgerond. Er is geen vogelgriepvirus van het type H5 aangetroffen op deze bedrijven volgens de onderzoekers.
Door doranto
[quote="Mandarijn"]
28.000 dieren heeft dit bedrijf en ook hier weer geen buitenuitloop.

Ik lees niets van een landelijke ophokplicht??
[/quote]

Landelijke ophokplicht is volgens mij niet meer omdat ze NL nu in regio's hebben opgedeeld. Dat zal dan alleen voor een bepaalde regio gelden denk ik, waar het virus is vastgesteld.
Door keetje
We wachten het maar weer af. Net Dijkstra op de tv en die had het niet over een landelijke ophokplicht, geloof ik. Ik viel halverwege in het gesprek.
Laatst gewijzigd door keetje op zo 30 nov 2014, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Snap nog steeds niet hoe wilde vogels de oorzaak kunnen zijn als alle (alleen die van gister weet ik niet) besmette bedrijven een gesloten stal hadden.. Dus kippen die nooit daglicht / open lucht zien.. ???

Vorige keer was het de schuld van de Aziatiers, zij hielden kippen te dicht op elkaar en te dicht bij mensen.. Zie gewoon echt geen verschil.. En ik ben echt niet blond...  :-\

Viel me trouwens ook op dat na de vorige uitbraken (toen alle vervoer stilgelegd was) er weinig eieren in het schap waren, behalve de rondeeleieren, daar waren er nog genoeg van (nemen mensen nooit mee, vast te duur)...  :-X
Door Lizzy
Weet ik veel! ;D

Ik lees dit:

Quarantaine
Hobbypluimvee wordt niet op grote schaal en in grote gebieden preventief geruimd. 'Alternatieve maatregelen als het in quarantaine houden van de hobbydieren, hygiënemaatregelen, monitoren van deze dieren en preventief vaccineren komen daarvoor in de plaats.'

Bron: http://www.nieuweoogst.nu/scripts/edori ... HyUPsm7vRg

Ik ben heel eerlijk. Ik vind vaccineren helemaal niks. Maar als ik daarmee het leven mijn kippies kan redden (aan kan tonen "opzouten, niks ruimen, mijn kippen zijn gevaccineerd"), doe ik dat wel.
Door Lizzy
Volgens mij moet ik het tuig in ieder geval tot 30 december opgehokt houden. Ze zijn het nu al zat :-X. Hoewel Willem het wel handig vindt, zijn wijven zo voor het grijpen :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Kan ik begrijpen dat ze het zat zijn...  ::)  :P

Ik begrijp wel dat je bang bent. 
Ruimen ze echt bij particulieren ook? Zelfs als je ze ophokt?  Ik heb dat nooit geweten bij ons in belgie....
Nu is er bij ons zelfs nog geen ophokplicht, dus ik zit wel een stuk beter. Dat helpt jou niet vooruit...

Het zou wel het toppunt zijn!  Het is niet de particulier, maar net die grote kwekerijen en eierfabrieken die het probleem zijn.
Dan ben je al vegetarisch, eet je al zoveel mogelijk biologisch, en zou je je eigen kippen nog eens kwijtraken door die bio-industrie waar je zo op tegen bent.
Ze mogen het zoveel op de wilde vogels steken als ze willen, ik geloof er niets van.  Veel meer kans dat het via mensgereguleerd transport verspreid dan via vogels. Zeker als het helemaal van Azie moet komen...  :-X
Door Martine-Tom
Ik verlang steeds meer naar een wereld waarbij jij kippen houd en de buurman koeien en je met elkaar ruilt, dat je aardappels koopt op de markt die het ook weer lokaal ingekocht hebben.... :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door