Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Anne in Duitsland schreef: Och gos toch. Krabt hij ook altijd alleen op die manier, op die ene plek op zijn lichaam?
Wel zo intensief, maar ook met zijn andere poot, onder zijn kin en hij bijt in zijn liezen.

Hij kan ook prima staand krabben trouwens. Hij kan zelfs een poot geven en krabben tegelijk  :-X
En bijten, dat doet hij ook veel.
Laatst gewijzigd door Hope op vr 28 nov 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
keetje schreef: Hoe is het met Nelson?
Goed!
Hij heeft gisteren drie keer, en vandaag vier keer gekrabt. Het lijkt nu meer gewoonte dan iets anders. Hij zit een beetje dromerig voor zich uit te kijken en te krabben. Klap je in je handen dan stopt hij en gaat ook niet meer verder. Ideaal dit spul, als noodoplossing.

Nelson komt bij. Hij heeft vandaag echt uren liggen slapen. En vooral heel diep, want ik moest hem net echt wakker schudden om te gaan plassen. Hij is verder onwijs vrolijk, dus het lijkt niet op een bijwerking zoals suf zijn maar meer uitrusten. Wij komen ook tot rust nu, nu we even geen zorgen hebben om Nelson. We blazen hem af met de waterblazer en gaan natuurlijk door met elimineren, maar verder laten we het even los.
Door keetje
Hij zal wel helemaal uitgeput zijn door dat eeuwige gekrab. Luna krabte niet maar schuurde overal tegenaan. Die was ook helemaal uitgeput toen de jeuk eenmaal minder begon te worden.

Fijn dat de rust voor iedereen nu teruggekeerd is en je nu kunt gaan zoeken naar de oorzaak.

Dikke knuffel voor het ventje en een rustige nacht toegewenst voor jullie!
Door Lizzy
Hope schreef: Goed!
Hij heeft gisteren drie keer, en vandaag vier keer gekrabt. Het lijkt nu meer gewoonte dan iets anders. Hij zit een beetje dromerig voor zich uit te kijken en te krabben. Klap je in je handen dan stopt hij en gaat ook niet meer verder. Ideaal dit spul, als noodoplossing.

Nelson komt bij. Hij heeft vandaag echt uren liggen slapen. En vooral heel diep, want ik moest hem net echt wakker schudden om te gaan plassen. Hij is verder onwijs vrolijk, dus het lijkt niet op een bijwerking zoals suf zijn maar meer uitrusten. Wij komen ook tot rust nu, nu we even geen zorgen hebben om Nelson. We blazen hem af met de waterblazer en gaan natuurlijk door met elimineren, maar verder laten we het even los.
Oh FIJN zeg, dat de jeuk nu zoveel minder is!!!!!!

Hij staat nu op de Apoquel? Maar als hij dan geen jeuk meer heeft, is dat dan niet net als met prednison een indicatie dat hij een allergie heeft voor iets in de omgeving?
Door Kaela
Oh gelukkig, even een adempauze voor Nelson en voor jullie. Hopelijk draagt de informatie die jullie nu krijgen ook bij aan mogelijke oplossingen!
Door Hope
Lizzy schreef: Oh FIJN zeg, dat de jeuk nu zoveel minder is!!!!!!

Hij staat nu op de Apoquel? Maar als hij dan geen jeuk meer heeft, is dat dan niet net als met prednison een indicatie dat hij een allergie heeft voor iets in de omgeving?
Zoals ik het begreep blokkeerd Apoquel het gevoel 'jeuk'. Hij kan dus nog steeds overal allergisch voor zijn.
Vroom vermoedt een allergie voor voeding en iets uit de omgeving. Voeding lijkt mee te spelen omdat hij op de eend zo'n rode huid kreeg.
Door Lizzy
Hope schreef: Zoals ik het begreep blokkeerd Apoquel het gevoel 'jeuk'. Hij kan dus nog steeds overal allergisch voor zijn.
Vroom vermoedt een allergie voor voeding en iets uit de omgeving. Voeding lijkt mee te spelen omdat hij op de eend zo'n rode huid kreeg.
OK. Ik snap het. Nou ja, in ieder geval fijn dat hij niet meer stikt van de jeuk :-*
Door Hope
Lizzy schreef: OK. Ik snap het. Nou ja, in ieder geval fijn dat hij niet meer stikt van de jeuk :-*
Precies!
De assistente belde net. Vroom heeft morgen om 18.30 nog een plekje voor Nelson.
Hij wordt dus morgen al getest
Door Lizzy
Hope schreef: Precies!
De assistente belde net. Vroom heeft morgen om 18.30 nog een plekje voor Nelson.
Hij wordt dus morgen al getest
OK. Huid + bloedtest? (ik dacht dat dit pas kon bij 12 maand? Nou ja, zij zal het weten!). Succes meis :-*
Door Hope
Lizzy schreef: OK. Huid + bloedtest? (ik dacht dat dit pas kon bij 12 maand? Nou ja, zij zal het weten!). Succes meis :-*
Ze zei dat ze hem ging testen waar ze maar op testen kon  :biggrin2:
Over vier weken wordt het mannetje 12 maanden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door