Welke raskat zou je willen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
BusKay
Re: Welke raskat zou je willen?
Hmmm... heb hier al een Pools/Nederlandse stoeipoes dat is voldoende.
Dus raskat dik/vet GEEN
Dus raskat dik/vet GEEN
Onze eigen selkirk rex is de mooiste liefste en leukste kat die er bestaat. Ik weet niet of we ooit nog zo'n geweldige kat zouden kunnen vinden, dus aan de toekomst denken we maar niet.
Ik heb al een aantal raskatten in mijn leven gehad: Siamees, Somalie, Perzische kat & Exotic, Brit en Cornish Rex. En met de Siamees, Pers en Cornish ook gefokt. Niet tegelijk, hoor! 
We hebben nu nog een Brit en twee Cornish Rexen, Mien en Bubbles zijn HTK's. Het zijn allemaal senioren en de jongste is 11 jaar, dus voorlopig nog genoeg.
Of ze er ooit nog komen, weet ik niet, maar een Maine Coon kater en een Bombay...
Verder blijven Rexen leuke katten, dus een Cornish- of een German Rex is ook welkom!
We hebben nu nog een Brit en twee Cornish Rexen, Mien en Bubbles zijn HTK's. Het zijn allemaal senioren en de jongste is 11 jaar, dus voorlopig nog genoeg.
Of ze er ooit nog komen, weet ik niet, maar een Maine Coon kater en een Bombay...
-
Martine-Tom
Een Turkse Van vind ik helemaal geweldig om te zien!

Maar ik ben hierna even klaar met katten, heb er nu 4 gehad waarvan 3 chronisch ziek...ben er even klaar mee, deze gaan gewoon nog 20 jaar mee en dan zien we wel

Maar ik ben hierna even klaar met katten, heb er nu 4 gehad waarvan 3 chronisch ziek...ben er even klaar mee, deze gaan gewoon nog 20 jaar mee en dan zien we wel
Turkse Van vind ik inderdaad ook enorm mooi en heeft als grote voordeel dat de vacht makkelijk is in onderhoud (i.t.t. tot andere langharige rassen).
Daarnaast zou ik ook nog wel graag een maine coon of noorse boskat willen hebben.
Misschien kan ik het wel het beste omschrijven dat ik ooit nog een mooie langharige kat wil hebben (en daar valt de pers met de volledig platgefokte kop niet onder).
Daarnaast zou ik ook nog wel graag een maine coon of noorse boskat willen hebben.
Misschien kan ik het wel het beste omschrijven dat ik ooit nog een mooie langharige kat wil hebben (en daar valt de pers met de volledig platgefokte kop niet onder).
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik vind het wereldje van de turkse van qua gesjoemel met stambomen niet zo lekker. 
Dat zou kunnen, zover heb ik mij er (nog) niet in verdiepthannabelgje schreef: Ik vind het wereldje van de turkse van qua gesjoemel met stambomen niet zo lekker.![]()
-
hannabelgje
- 5-sterren

Is ook niet iets waar de fokkers mee te koop lopen. 
-
Roef & Hidde
- 5-sterren

maincoon,ragdoll of een siberische kat 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Noorse Boskat, Maine Coon of zo'n hoe-heet-ie-ook-alweer, die jijzelf geloof ik ook hebt, die mooie gepanterde. Die wil ik allemaal op basis van uiterlijk hoor, heb me totaal niet verdiept in karakters en behoeftes, omdat ik er vrij zeker van ben dat ik nooit een raskat zal bezitten. Ik ben meer van de zwervertjes die nooit meer weggaan. 
Oei, Brits Korthaar vind ik prachtig...Scottish Fold en Munchkin erg leuk, maar het blijft bij (htk-)herplaatsers zolang de asiels nog niet leeg zijn...
-
Martine-Tom
Hier zal zeer waarschijnlijk ook nooit een rasdier komen, overal is wel wat en buiten dat hebben dieren de neiging hier aan te komen waaien en mij uit te zoeken, dus dat zal na deze dieren ook wel weer gebeuren...of niet, ook goedhannabelgje schreef: Ik vind het wereldje van de turkse van qua gesjoemel met stambomen niet zo lekker.![]()
-
Martine-Tom
Oh serieus? Die zou ik nou echt nooit nemen, vind dat zo zielig, echt een door de mens bedacht gehandicapt dier (achondroplasie) daar zou ik echt nooit aan mee willen werken.pienke schreef: Oei, Brits Korthaar vind ik prachtig...Scottish Fold en Munchkin erg leuk, maar het blijft bij (htk-)herplaatsers zolang de asiels nog niet leeg zijn...
Een vriendin van me heeft uit haar eigen fok (MC) een achondroplast gehad (pa en ma gelijk uit de fok, hele lijn getest en alles laten helpen ter voorkoming) beestje is met 8 jaar aan de gevolgen van zijn handicap overleden
Ze kunnen ook niet zoals het voor katten gweoon hoort, de hoogte in, moeite met springen...ik vind het gewoon echt sneu dat wij als mens die moedwillig in stand houden
Maar dat kan je ook voor de Scottish Fold zeggen. Die lijden allemaal pijn door hun kraakbeenafwijking. Siamezen met syringomelia. Etc.
De raskattenwereld is niet veel beter dan de rashondenwereld.
-
Martine-Tom
Daar heb ik me nooit in verdiept moet ik bekennenkoekje schreef: Maar dat kan je ook voor de Scottish Fold zeggen. Die lijden allemaal pijn door hun kraakbeenafwijking. Siamezen met syringomelia. Etc.
De munchkin toevallig wel omdat die vriendin toen met een achondroplast kwam te zitten en ik daar meer over wilde weten.