Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Neally
Martine-Tom schreef: (net terug van weekendje weg en lees deze opmerking toevallig)
Ik heb geen puf om de 5 paginas door te lezen maar weet dat er iemand op BP is die een kattenleverdieet gedaan heeft, ik ken haar nick niet meer, ze woont in Zeeland en heeft 3 cornish rexen die in haar onderschrift staan, 1 ervan mist een oog, misschien weet je dan wie ik bedoel, Fynn of Flynn oid heet ze volgens mij, als je op haar nick gaat zoeken kom je vast tegen wat zij uitgedokterd had!
Sterkte met Jip  :-*
Fin  :biggrin2:
Door hannabelgje
Ja er is ook bloed afgenomen. Er wordt eerst een normaal onderzoek gedaan en als die waardes binnen zijn kan er nog een aanvullend onderzoek gedaan worden.
Hij heeft vit k en b gekregen en andere middelen die de lever ondersteunen. Ook was hij wat uitgedroogd.
Ze waren niet zo blij met de aanpak van mijn eigen da.
Door hannabelgje
Ook een heel dubbel gevoel nu. Verdrietig dat ik hem daar achter moest laten. Hij was zo bang in dat hokje. maar ook opgelucht dat hij daar in goede handen is en dat er nu spijkers met koppen geslagen worden.
Door hannabelgje
Zijn vriendje Wasabi is buitengewoon plakkerig vanavond. Ik denk dat ik de deur van de slaapkamer maar open laat vannacht. Is voor mij ook gezelliger. Zoetje ook fijn mee naar bed. 
Door hannabelgje
Mijn schoonzusje is net Jip gaan knuffelen. HIj is nog steeds erg bang in zijn hokje. Arm ding. Hij wilde wel door haar geknuffeld worden en ging er languit voor liggen. Ook heeft hij nu zijn eigen eten. Dat zal hij wel erg fijn vinden denk ik.
Door Neally
Dat is fijn voor Jip. Even een bekend gezicht en zijn eigen voer. Gaan ze vandaag testen doen?
Door hannabelgje
Nee geen testen. Er komt vandaag wel de uitslag van het bloed onderzoek. En dan gaan we kijken wat we gaan doen. Als het erg grimmig is dan laat ik hem waarschijnlijk gaan.
Door Ruisje
hannabelgje schreef: Nee geen testen. Er komt vandaag wel de uitslag van het bloed onderzoek. En dan gaan we kijken wat we gaan doen. Als het erg grimmig is dan laat ik hem waarschijnlijk gaan.
Ik lees net dat Jip is opgenomen gisteren. :( Aan de andere kant wel fijn dat er nu hopelijk een einde komt aan de onzekerheid wat er nu precies aan de hand is met hem.
Maar hij at de laatste dagen toch al weer wat beter? Is een doemscenario dan niet wat voorbarig... ???
Ik duim in ieder geval voor Jip en jou dat de uitslag èn duidelijkheid verschaft èn meevalt! :duimen:
Door hannabelgje
Hij at inderdaad erg goed de laatste dagen, maar wel nog steeds selectief, vleesbot wil hij absoluut niet eten bijvoorbeeld. Dat goed eten is waarschijnlijk onder invloed van de prednison die hij gehad heeft ( en achteraf helemaal niet mocht hebben....)
Ze zeiden wel in de kliniek dat hij jong en erg sterk is. Een andere kat had met deze mate van geelzucht al niet meer gegeten of rondgelopen zeiden ze.
Door Ruisje
hannabelgje schreef: Hij at inderdaad erg goed de laatste dagen, maar wel nog steeds selectief, vleesbot wil hij absoluut niet eten bijvoorbeeld. Dat goed eten is waarschijnlijk onder invloed van de prednison die hij gehad heeft ( en achteraf helemaal niet mocht hebben....)
Ze zeiden wel in de kliniek dat hij jong en erg sterk is. Een andere kat had met deze mate van geelzucht al niet meer gegeten of rondgelopen zeiden ze.
Gucci dus! En die heeft het ook gered en loopt al jaren weer vrolijk en gezond rond! Moed houden dus!! :bigarmhug: :duimen: voor Jip :duimen:
Door hannabelgje
Ik probeer gewoon reeel te zijn. De kans dat hij opknapt is gewoon klein en dan vind ik hem al dermate slecht, ook qua levenskwaliteit dat ik hem niet aan ga laten sukkelen.
Door Ruisje
hannabelgje schreef: Ik probeer gewoon reeel te zijn. De kans dat hij opknapt is gewoon klein en dan vind ik hem al dermate slecht, ook qua levenskwaliteit dat ik hem niet aan ga laten sukkelen.
Dat was ik ook, hoor! Ik ben de laatste die ten koste van alles een kat in leven probeert te houden zonder naar verwachtingen en levenskwaliteit te kijken!
En wij hebben zeker niet met Gucci lopen sukkelen. Drie weken dwangvoeren was niet leuk, maar is het wel waard geweest!
Maar jij kent Jip het beste. Succes!
Door Martine-Tom
De mijne heeft het ook overleefd  :)
Lever was opgezwollen, al zijn slijmvliezen waren geel (eng hoor van die gele oogbollen, bll) hij at en dronk niet meer, hoe lang het duurde weet ik niet maar ineens kwam er een omslag. Het is al even geleden, precies weet ik het niet meer, maar hij heeft geloof ik 2 dagen opgenomen gelegen en is toen met een batterij aan medicatie naar huis gekomen, dwangvoeding is niet nodig geweest weet ik ook nog.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door