Echt last heeft ie er niet van, het jeukt niet en hij schudt ook niet met zijn kop. Voor zover het ging heb ik zijn oren goed schoongemaakt met Hydrocortiderm en de meeste smurrie was er wel uit. Ik ga zijn oren nu elke dag 1 keer schoonmaken en als er volgende week geen grote verbetering in zit ga ik sowieso met hem naar de DA. Toen hij jaren terug last had van zijn oren kreeg hij altijd een vettig zalfje waarvan ik de naam even kwijt ben, uit een tube met een lange tuut er aan van zacht plastic zodat je de zalf goed in het oor in kan brengen.
Nu is Hydrocortiderm niet het juiste middel voor dit soort dingen. Het is een middel bedoeld voor huiduitslag en er zit corticosteroïde in. Heeft iemand misschien tips waarmee ik zijn oren beter schoon zou kunnen maken? Kan het kwaad om er een piepklein beetje verwarmde sla-olie (niet te warm natuurlijk) in te doen, dat een beetje in te masseren en het oor daarna voorzichtig schoon te wrijven met wattenschijfjes?
Het is niet zo dat ik niet naar de DA wil hoor, maar het levert altijd zoveel stress op voor m'n reu. Dus als ik het ook op een andere manier op kan lossen zonder hem mee te nemen naar een DA doe ik dat liever.