Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Hope schreef: Ik ook hoor! Hope heeft ook eerst wat diersoorten gekregen en daarna pas één voor één groenten. Maar ja, om nu steeds eigenwijs te zijn... Eerst bij je eigen da en dan later ook bij de dermatoloog, dat maakt een mens toch een tikkie onzeker  ::)
Ja, dat kan ik mij heeeeeeeeel goed voorstellen!  :-*
Door Hope
Komt outburst voor bij elimineren? Dat de jeuk eerst heel heftig wordt voor het beter gaat?
Ik ben al de hele avond met Nelson in de weer. Hij wordt compleet gek van de jeuk. Ik ben in staat naar de da te rijden (als die iets zou kunnen doen ging ik).
Door Lizzy
Hope schreef: Komt outburst voor bij elimineren? Dat de jeuk eerst heel heftig wordt voor het beter gaat?
Ik ben al de hele avond met Nelson in de weer. Hij wordt compleet gek van de jeuk. Ik ben in staat naar de da te rijden (als die iets zou kunnen doen ging ik).
Geen idee maar potverdomme meis, wat vind ik dit erg voor jou en Nelson :'(. Ik weet het ook niet.... Heb je hem al in bad/onder de douche gezet? Spoelen en dan morgen ochtend Vroom bellen?
Door Hope
Lizzy schreef: Geen idee maar potverdomme meis, wat vind ik dit erg voor jou en Nelson :'(. Ik weet het ook niet.... Heb je hem al in bad/onder de douche gezet? Spoelen en dan morgen ochtend Vroom bellen?
Ja, al twee keer. Hij heeft ook onder de waterblazer gestaan, dat hielp wel even. Maar verder is het een drama. Hij krabt minuten aan een stuk en laat zich niet afleiden.  :'(
Door Jantina
T is wel echt triest zeg... wat zouden ze kunnen geven? Anti histamine ofzo? Als hij echt gek wordt moet je iets, zo de nacht in is waardeloos. Sterkte meis!!!
Door Hope
Lizzy schreef: Oh meis... Wat moet je hier nou toch mee..? :'(
Geen idee. Echt niet. Verdikke!
Ik ga smeren met kokosolie. Misschien helpt dat. En ik ga sokjes omdoen, want hij krabt de boel nog kapot zo.

Ik snap er echt niks van. We zijn het terrein niet afgeweest vandaag. Niks gegeten wat niet mocht, niets.
Of zal ik hem toch nog een keer checken op vlooien nu?  :'(

Edit:
keetje schreef: Wat een ellende joh!

Bij Luna leek een erg slappe appelazijnoplossing iets te helpen tegen de jeuk. Is dat misschien een idee?
Goed idee, dat heb ik in huis.

@ Lizzy, hij stinkt plots echt vreselijk naar zweetsokken. Zegt dat nog iets?
Jij vraagt altijd hoe hij ruikt  ::)
Laatst gewijzigd door Hope op wo 26 nov 2014, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
keetje schreef: Soms kom je niet om Pred. heen. Een hond die gek wordt van de jeuk is ook heel erg.  :'(
Psies, ik weet wat het kan doen, mijn vorige 2 katten zijn uiteindelijk overleden aand e gevolgen van langdurig pred gebruik, maar toch...als dit mijn hond zou zijn zou ik er toch zeer ernstig over denken...jeuk is ook geen leven.
Door Hope
Martine-Tom schreef: Je zou toch bijna geneigd zijn om er pred in te gaan stoppen zo  :-\
Ja, ware het niet dat je prednison gewoon echt niet mag geven aan een hond jonger dan 12 maanden. Ik hoorde laatst zelfs 18 maanden.

Net overlegd met de da. Ik ga hem nu wassen met allercalm.
Weet je? Zijn huid was nog maar het beste op de aardappels. Het is dat hij er gewoon totaal niet fit van is, anders zette ik hem daarop terug. Ik ga ook stoppen met de kurkuma.
Ik ben in staat om zes weken met hem naar een onvewoond eiland te verkassen  :-\ :'(

Ik "denk" maar even hardop hoor. Ik word wanhopig.
Wat nou als ik hem de komende drie weken eens binnen houd? Gewoon niet los op het terrein. Aan de riem (of lange lijn) mee wandelen. Alleen slapen op 100% katoen, elke dag een schoon laken.
Dan sluit ik ook omgevingsfactoren uit en weet ik echt 400% zeker dat hij niets binnen krijgt.
Laatst gewijzigd door Hope op wo 26 nov 2014, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door