Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
Harrie heeft de pelletkachel goedgekeurd  ;D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door doranto op di 25 nov 2014, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
Haha. Herkenbaar. Hier liggen ze ook voor de haard.
Welke hier inmiddels ook weer brand. :) het was vanmorgen 19 graden in huis.
Maar ik vind dat toch net niet lekker aanvoelen. Dus fikkie gestookt :)

@ eelke, dat hout is prima. Wij hebben ook deels van zulke planken. Ja het is sneller weg. Maar dat maakt mij niet uit. We krijgen het gratis. Dus vaker lopen is een prijs die ik graag betaal :)
Op een hele dag de haard aan (09.00-21.00) verbruiken wij een kruiwagen vol. Het is dan de hele dag zo'n 21-22 graden in huis en in de avond als we stil zitten rond de 24.

Als ik weg moet laat ik het vuur uit gaan.. De temp in de kachel blijft dan warm. Maar niks brand meer. Bij terug komst heb ik hem weer zo aan.
Door cj
Nadia schreef: Haha. Herkenbaar. Hier liggen ze ook voor de haard.

@ eelke, dat hout is prima. Wij hebben ook deels van zulke planken. Ja het is sneller weg. Maar dat maakt mij niet uit. We krijgen het gratis. Dus vaker lopen is een prijs die ik graag betaal :)
Op een hele dag de haard aan (09.00-21.00) verbruiken wij een kruiwagen vol. Het is dan de hele dag zo'n 21-22 graden in huis en in de avond als we stil zitten rond de 24.

Als ik weg moet laat ik het vuur uit gaan.. De temp in de kachel blijft dan warm. Maar niks brand meer. Bij terug komst heb ik hem weer zo aan.
Nadia! 24 graden!!!!! Je zou me weg moeten dragen.
Saskia
Door Els&Flow
Nadia schreef: Haha. Herkenbaar. Hier liggen ze ook voor de haard.

24 graden!!  :o :o Hier staat overdag nog steeds de deur een paar uur open en de cv op 17 en s avonds is het een graad of 20 in huis.
Door Kim_S
Het is hier 15 graden  :-X
Ik ben al de hele ochtend bezig om de kachel fatsoenlijk aan te krijgen, maar steeds gaat het hout gloeien ipv branden  >:(
Zometeen gooi ik er gewoon een heel pak aanmaakblokjes in  :biggrin2:
Door EliScooby
Els&Flow schreef: 24 graden!!  :o :o Hier staat overdag nog steeds de deur een paar uur open en de cv op 17 en s avonds is het een graad of 20 in huis.
17 graden in huis gaat hier nog niet lukken, tenminste in de woonkamer. De benedenburen stoken daar te hard voor. Het gang/slaapkamerdeel is een ander verhaal, we zitten op het einde vd galerij met een muur op het oosten die al 40jr niet geisoleerd is.
Door Nadia
;D ;D das echt alleen in de avond he.. Als we filmpje ofzo kijken op de bank en niks meer doen. Ik heb het graag warm :) zit dan gerust met joggingpak en sloffen op de bank ;D
Door eelke
Haha ja, hier als ik druk bezig ben 17-18 graden, en als ik stil zit 19 graden... Die planken zijn 10,- per keer afhalen en dan mag je zo veel meenemen als je wilt. Nu hadden we niet zo veel meegenomen omdat ik nog niet zo goed wist hoe en wat en we eigenlijk te weinig tijd hadden.

Nog 1 nachtje! Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Ik denk dat ik zo vast maar een mand hout binnen ga zetten, kan het vast voorverwarmen  8) 8)

(echt he, ik ben zo bang dat ze strak bellen dat er wat is en het niet door kan gaan ofzo :P)
Door keetje
Spannend he? Ik begin de smaak nu steeds meer te pakken te krijgen. Nu meneer Keetje, de hoofdfikkiestoker er niet is moet ik het doen. Ik betrap me erop dat ik rond een uur of 1 's middags al hout ga halen en netjes opstapel in de kachel. Om een uur of 5 gaat hij aan, overdags is het nog net te doen. Dan volop. Om een uur of 8 nog een blok erop en dan is het hier ook zo 25 graden. Te warm eigenlijk maar geen idee hoe ik dat minder warm krijg want het vuur is dan al weg. Ik zet dan even een raam op een kier maar we hebben de ventilatiegleuven van het raam ook al opengedraaid wat zo'n kachel gebruikt fiks wat zuurstof, is me verteld.

Heel veel plezier met de voorpret. Komen zo vroeg morgen? Dan kan je laat in de middag/morgenavond al de fik erin gooien.  :biggrin2:
Door eelke
keetje schreef: Spannend he? Ik begin de smaak nu steeds meer te pakken te krijgen. Nu meneer Keetje, de hoofdfikkiestoker er niet is moet ik het doen. Ik betrap me erop dat ik rond een uur of 1 's middags al hout ga halen en netjes opstapel in de kachel. Om een uur of 5 gaat hij aan, overdags is het nog net te doen. Dan volop. Om een uur of 8 nog een blok erop en dan is het hier ook zo 25 graden. Te warm eigenlijk maar geen idee hoe ik dat minder warm krijg want het vuur is dan al weg. Ik zet dan even een raam op een kier maar we hebben de ventilatiegleuven van het raam ook al opengedraaid wat zo'n kachel gebruikt fiks wat zuurstof, is me verteld.

Heel veel plezier met de voorpret. Komen zo vroeg morgen? Dan kan je laat in de middag/morgenavond al de fik erin gooien.  :biggrin2:
Ze zullen er tussen 9 en 10 zijn, dus morgen brand ie wel hoor!  :D
Door keetje
Hier waren ze er om 7 uur en om 4 uur ging de fik erin. We waren nog wel even weg geweest nadat de mannen weg waren maar al met al dus erg snel.
Door eelke
Ben erg benieuwd!

En zenuwachtig. Ik haat het, vreemde mensen een hele dag in huis, koffie moeten regelen en 'gezellig' pauze houden. En dan gaan er dingen mis en stuk, weet ik niet waar ik de honden moet laten, kan ik niet lekker op mijn gemak even plassen enzo. Blegh :P
Door zurca
24 graden in huis....heer-lijk!!
Het is hier nu 22 graden en ik zit met een dik vest aan...heb het koud :-[ (Heb heel de dag gewerkt in steenkoude schuur, dus heb heel de dag koud gehad echt tot op het bot toe koud en dan kom ik gewwon niet meer op temperatuur....en dan moet het nog winter worden :-[ :biggrin2: )
Door zurca
eelke schreef:

En zenuwachtig. Ik haat het, vreemde mensen een hele dag in huis, koffie moeten regelen en 'gezellig' pauze houden. En dan gaan er dingen mis en stuk, weet ik niet waar ik de honden moet laten, kan ik niet lekker op mijn gemak even plassen enzo. Blegh :P
Whahaha.... hoe bekend!!!
De laatste keer dat er hier werklui waren werd ik verschrikelijk ziek, echt mega griep... pffff da's ook echt geen leuke combinatie dan :-X ::)

Succes morgen(toch?) en dan 's avonds lekker voor je kacheltje...heerlijk genieten :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door