Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nadia schreef: Haha. Herkenbaar. Hier liggen ze ook voor de haard.Nadia! 24 graden!!!!! Je zou me weg moeten dragen.
Welke hier inmiddels ook weer brand.het was vanmorgen 19 graden in huis.
Maar ik vind dat toch net niet lekker aanvoelen. Dus fikkie gestookt
@ eelke, dat hout is prima. Wij hebben ook deels van zulke planken. Ja het is sneller weg. Maar dat maakt mij niet uit. We krijgen het gratis. Dus vaker lopen is een prijs die ik graag betaal![]()
Op een hele dag de haard aan (09.00-21.00) verbruiken wij een kruiwagen vol. Het is dan de hele dag zo'n 21-22 graden in huis en in de avond als we stil zitten rond de 24.
Als ik weg moet laat ik het vuur uit gaan.. De temp in de kachel blijft dan warm. Maar niks brand meer. Bij terug komst heb ik hem weer zo aan.
Nadia schreef: Haha. Herkenbaar. Hier liggen ze ook voor de haard.24 graden!!
Welke hier inmiddels ook weer brand.het was vanmorgen 19 graden in huis.
Maar ik vind dat toch net niet lekker aanvoelen. Dus fikkie gestookt
@ eelke, dat hout is prima. Wij hebben ook deels van zulke planken. Ja het is sneller weg. Maar dat maakt mij niet uit. We krijgen het gratis. Dus vaker lopen is een prijs die ik graag betaal![]()
Op een hele dag de haard aan (09.00-21.00) verbruiken wij een kruiwagen vol. Het is dan de hele dag zo'n 21-22 graden in huis en in de avond als we stil zitten rond de 24.
Als ik weg moet laat ik het vuur uit gaan.. De temp in de kachel blijft dan warm. Maar niks brand meer. Bij terug komst heb ik hem weer zo aan.
Els&Flow schreef: 24 graden!!17 graden in huis gaat hier nog niet lukken, tenminste in de woonkamer. De benedenburen stoken daar te hard voor. Het gang/slaapkamerdeel is een ander verhaal, we zitten op het einde vd galerij met een muur op het oosten die al 40jr niet geisoleerd is.![]()
Hier staat overdag nog steeds de deur een paar uur open en de cv op 17 en s avonds is het een graad of 20 in huis.
keetje schreef: Spannend he? Ik begin de smaak nu steeds meer te pakken te krijgen. Nu meneer Keetje, de hoofdfikkiestoker er niet is moet ik het doen. Ik betrap me erop dat ik rond een uur of 1 's middags al hout ga halen en netjes opstapel in de kachel. Om een uur of 5 gaat hij aan, overdags is het nog net te doen. Dan volop. Om een uur of 8 nog een blok erop en dan is het hier ook zo 25 graden. Te warm eigenlijk maar geen idee hoe ik dat minder warm krijg want het vuur is dan al weg. Ik zet dan even een raam op een kier maar we hebben de ventilatiegleuven van het raam ook al opengedraaid wat zo'n kachel gebruikt fiks wat zuurstof, is me verteld.Ze zullen er tussen 9 en 10 zijn, dus morgen brand ie wel hoor!
Heel veel plezier met de voorpret. Komen zo vroeg morgen? Dan kan je laat in de middag/morgenavond al de fik erin gooien.![]()
eelke schreef:Whahaha.... hoe bekend!!!
En zenuwachtig. Ik haat het, vreemde mensen een hele dag in huis, koffie moeten regelen en 'gezellig' pauze houden. En dan gaan er dingen mis en stuk, weet ik niet waar ik de honden moet laten, kan ik niet lekker op mijn gemak even plassen enzo. Blegh![]()