Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
Ik heb scharrelkipfilet en schelvis voor hem gehaald. Ook wat Hüttenkäse hoewel ik nu lees dat hij van zuivel alleen yoghurt en kefir mag hebben. Ook heb ik zoete aardappel en zilvervliesrijst gehaald. Eens kijken of hij nu zin heeft in de rest van het blikje voer. 
Door hannabelgje
Hij heeft honger zegt hij. Ik denk door de prednison die gisteren ingespoten is. Vanmiddag tussendoor maar naar huis om hem nog wat te voeren. Er zit dadelijk 50 gram schesir blik in en wat caloriepasta die ik erdoor gemengd heb.
Door pearlsofpassion
:) fijn.
En dan duim ik eerlijk gezegd mee dat het gewoon leververvetting is.
Maar ook als het dat niet is, ziet het er toch al veel beter uit dan gisteren.  Heb gelezen dat het met zo'n speciaal dieet ook nog wel een hele tijd goed kan gaan.
Door hannabelgje
En hij bleef zeuren om eten dus ik heb hem nog maar 30 gram kipfilet gegeven. Nu krijgt hij voorlopig niks meer. Vanmiddag laat nog een kuiken. Vanavond de hertmix van naturis.
Door Ruisje
pearlsofpassion schreef: :) fijn.
En dan duim ik eerlijk gezegd mee dat het gewoon leververvetting is.
Maar ook als het dat niet is, ziet het er toch al veel beter uit dan gisteren.  Heb gelezen dat het met zo'n speciaal dieet ook nog wel een hele tijd goed kan gaan.
Met 'gewoon' levervetting wordt wel de leverfunctie ernstig verstoord, wat heel gevaarlijk is. En dan is er nog de eventuele achterliggende oorzaak, die niet de lever hoeft te zijn.
hannabelgje schreef: En hij bleef zeuren om eten dus ik heb hem nog maar 30 gram kipfilet gegeven. Nu krijgt hij voorlopig niks meer. Vanmiddag laat nog een kuiken. Vanavond de hertmix van naturis.
Klinkt lekker hongerig, maar inderdaad waarschijnlijk door de prednison. Gucci reageerde daar niet zo op. Wel heel goed in de gaten houden als die prednison uitgewerkt is. Bij minder eten moet je echt aan de spuit, anders valt hij weer terug. En of AD of een ander vloeibaar blikvoer vetter is dan kuikens...? Je zou eens met je DA moeten overleggen of het mogelijk (ahv de leverwaarden) om levervetting kan gaan. En hou er rekening mee dat als het leververvetting is, er ook een onderliggende oorzaak kan zijn die onderzoek ed vraagt en dat hoeft niet de lever te zijn. Dus als hij weer helemaal opknapt, is de vraag of een leverdieet nodig of wel zo goed is!
Door hannabelgje
En er zitten weer twee kuikens in. De prednison werkt 3-4 weken zei de da. Als hij een beetje opknapt en goed blijft eten dan zal ik bloedonderzoek laten doen. Dan weten de wat meer. Nu vond ik dat niet zo zinvol. Ook moest hij daarvoor onder narcose en dat durfde ik nu ook niet aan.
Door Ruisje
hannabelgje schreef: En er zitten weer twee kuikens in. De prednison werkt 3-4 weken zei de da. Als hij een beetje opknapt en goed blijft eten dan zal ik bloedonderzoek laten doen. Dan weten de wat meer. Nu vond ik dat niet zo zinvol. Ook moest hij daarvoor onder narcose en dat durfde ik nu ook niet aan.
Super!! O0
Nee, een narcose had ik nu ook niet gedaan hoor. Als hij nu met smaak eet voelt hij zich niet meer doodziek. Gewoon zo doorgaan, zou ik zeggen, en inderdaad verdere onderzoeken als hij verder opknapt. Ik zal :duimen: dat hij lekker zelf blijft eten!
Door hannabelgje
Hij eet nog steeds goed en ondanks dat hij veel meer heeft gegeten gisteren heeft hij niet overgegeven. Hij loopt ook wat meer rond. Van de da moet ik hem warm houden, maar hij mag van mij toch de ren in overdag. Het vriest tenslotte niet en hij zit zo graag in het zonnetje. Ik denk niet dat het veel kwaad kan.
Door Neally
Wat fijn om te lezen.
Misschien wordt Jip wel een kuiken-eet-kat.
Daar kan ie best een tijd mee door.  :-*
Door hannabelgje
De kuikens blijft hij heerlijk vinden. Straks krijgt hij er weer twee. Rond etenstijd krijgt hij wat kipfilet en vanavond weer hertenmix zodat ik daar zijn ab in kan verstoppen. Ik ga ook wat rijst voor hem koken in wat bouillon. Dat gooi ik ook wel door zijn hertmix. 
Door hannabelgje
Vandaag ging ook best goed. Hij heeft goed gegeten, lekker rondgelopen, op schoot gezeten en in het zonnetje gezeten. Pfff we kunnen hem nog helemaal niet missen. Zeker zijn maatje Wasabi kan echt niet zonder hem.
Door hannabelgje
Nieuws van het thuisfront. Mijn schoonzus gaat tussen de middag Jipje wat eten geven als ik op mijn werk zit. Hij had alles als een idioot naar binnen gewerkt. Dat is toch wel fijn om te horen. Dan had hij gewoon geen zin in de schelvis vanmorgen. Zo dol is em ook niet op vis.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door