Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
Rosalie schreef: Jammer want verse hoort niet gezouten te zijn. Poon sardien schol e.d. zijn immers ook niet gezouten.
Hmm ik snapte er ook niks van ,want ze zij wel dat ze vers waren.
Ik geef Dorian nu 1 x in de 2 weken zalm en als snackje 1 x per week een sardientje
Door pike
Verse haring / panharing is niet zouter dan welke andere zeevis. Hij hoort niet gezouten te zijn. Als ik die wel eens koop op de markt dan is dat als hele vis, dus met kop en al. Totaal onbewerkt dus.
Door Lizzy
pike schreef: Verse haring / panharing is niet zouter dan welke andere zeevis. Hij hoort niet gezouten te zijn. Als ik die wel eens koop op de markt dan is dat als hele vis, dus met kop en al. Totaal onbewerkt dus.
Nee, die niet maar maatjesharing is toch gepekeld?
Door judith1967
pike schreef: Verse haring / panharing is niet zouter dan welke andere zeevis. Hij hoort niet gezouten te zijn. Als ik die wel eens koop op de markt dan is dat als hele vis, dus met kop en al. Totaal onbewerkt dus.
Van mij waren ze ook heel,met kop en al.
Maar omdat Dorian na het eten ervan zo giga veel heeft gedronken,kan het niet anders dan dat ze  gezouten zijn geweest.

Heb in het verleden weleens panharing gekocht bij de viszaak,dat was dus wel echt panharing.
Na het eten daarvan ,heeft Dorian toen helemaal niet zoveel gedronken.
Laura1901 schreef: Haring is altijd eigenlijk gezouten, dit wordt aan boord van het schip al gedaan.  ;) Sterker nog, voor de Hollandse nieuwe (verse haring dus) is het een wettelijke eis dat de haring gezouten wordt.  ;D

http://www.idavisservice.nl/13/haring.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollandse_Nieuwe
Okkk, dank je voor de info, haring wordt van mijn bestellijst geschrapt...
edit: geldt het zouten ook voor sardientjes?
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op zo 23 nov 2014, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
Haring wordt aan boord gezouten maar panharing niet. Deze wordt niet bewerkt en is dus ongezouten en ongerookt.
Hij ligt ook gewoon bij alle andere verse vis. Zo koop ik het.
Laatst gewijzigd door Greece op zo 23 nov 2014, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rosalie schreef: Haring wordt aan boord gezouten maar panharing niet. Deze wordt niet bewerkt en is dus ongezouten en ongerookt.
Hij ligt ook gewoon bij alle andere verse vis. Zo koop ik het.
ok, ga effe googelen, want ik heb geen idee wat een panharing is...dank je voor de info :)

Ik kom er niet uit..de ene site zegt dat panharing niet wordt gezouten, want te groot...de andere site zegt: ''Panharing = gepekelde haring die in een pan gebakken wordt.''
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op zo 23 nov 2014, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Greece
Ja en er zijn ook sites die het over een ongezouten, vers haring hebben (haring is trouwens een soort onderverdeeld in diverse populaties).

Ik heb ze iig altijd vers, rauw, ongepekeld of gezouten, niet gekaakt, kortom een hele vis met alles d'r op en d'r aan.
Kan er niets anders van maken. :)
Door pike
Ik heb ze ook ongepekeld, ongebakken ongerookt of wat dan ook. Helemaal compleet, rauw, en totaal onbehandeld. Moet er bij zeggen, het is een zeldzaamheid als de visboer ze heeft liggen. En dan nog is het meestal maar een paar kilo. Dus echt een toevalstreffer.
Door Lizzy
Ik begreep laatst van mijn visboer dat hij alleen aan onbewerkte haring kon komen als hij er 100 kg van af nam. Nou ja, dat was hem te gortig. Dat zou wel verklaren waarom ik er dus zelf niet meer aan kan komen maar Degomeat wel.....
Door eelke
Lizzy schreef: Ik begreep laatst van mijn visboer dat hij alleen aan onbewerkte haring kon komen als hij er 100 kg van af nam. Nou ja, dat was hem te gortig. Dat zou wel verklaren waarom ik er dus zelf niet meer aan kan komen maar Degomeat wel.....
Ik dacht dat degomeat dat ook gewoon bij kiezebrink besteld?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door