Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)
Siberian Husky. Vond die drie van mijn moeder vroeger geweldig, maar ze passen niet echt bij mijn leefsituatie. Berner Sennen vind ik ook leuk, maar groot en duur. Na deze zal er wat kleiners komen. Bouvier vind ik ook leuk, maar groot. Denk aan middel maatje of zo.
Re: Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)
sabueso espanol
Een soort basset op hoge poten die nog liever jaagt en daarbij dus nog veel sneller is dan de basset
Een soort basset op hoge poten die nog liever jaagt en daarbij dus nog veel sneller is dan de basset
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Leuk topic 
Stabij, een kleinkind van Borke. (ik blijf iedere Stabij met Borke vergelijken).
Wetterhoun (te groot, te lomp, te leuk om boos op te worden)
Grote zwarte poedel (gezondheid)
Barbet, ben dol op de honden van Anne (te veel haar en troep)
Blue merle of driekleur Schotse herder (veel te bewerkelijk)
Bull terrier, ik vind ze zo grappig (wil alleen een natuurlijker ras met goede lichaamstaal)
Al bovenstaande honden zijn trouwens inmiddels te groot/sterk naar mijn smaak, in relatie tot mijn fysieke kracht.
Middenmaat of kleine labradoodle (tja die vroegcastratie en wat weet je over het ras/voorgeschiedenis voorouders van zo'n pup, waar vind je een goede fokker die ook nog eens niet vroegcastreert)
Kleine ruwharige teckel, zoals Lizzy van Jantina (te veel jachtinstinct en teckels en rug?)
Blauwschimmel of driekleur cocker spaniel (gezondheid, jachtinstinct)
Lagotto Romagna (jachtinstinct)
Vlinderhondjes (te druk, te waaks)
Cavaliertjes (gezondheid)
Langhaar Chihuahua (veel te kwetsbaar)
Ik vind nog veel meer kleinere hondjes leuk, maar zou zo'n hond niet goed op kunnen voeden. Ik zou te beschermend zijn naar andere honden, dus het beestje zou overmoedig verkeerd gedrag tonen naar andere honden.
Ik zou het zo zoetjes aan eigenlijk niet meer weten...
Stabij, een kleinkind van Borke. (ik blijf iedere Stabij met Borke vergelijken).
Wetterhoun (te groot, te lomp, te leuk om boos op te worden)
Grote zwarte poedel (gezondheid)
Barbet, ben dol op de honden van Anne (te veel haar en troep)
Blue merle of driekleur Schotse herder (veel te bewerkelijk)
Bull terrier, ik vind ze zo grappig (wil alleen een natuurlijker ras met goede lichaamstaal)
Al bovenstaande honden zijn trouwens inmiddels te groot/sterk naar mijn smaak, in relatie tot mijn fysieke kracht.
Middenmaat of kleine labradoodle (tja die vroegcastratie en wat weet je over het ras/voorgeschiedenis voorouders van zo'n pup, waar vind je een goede fokker die ook nog eens niet vroegcastreert)
Kleine ruwharige teckel, zoals Lizzy van Jantina (te veel jachtinstinct en teckels en rug?)
Blauwschimmel of driekleur cocker spaniel (gezondheid, jachtinstinct)
Lagotto Romagna (jachtinstinct)
Vlinderhondjes (te druk, te waaks)
Cavaliertjes (gezondheid)
Langhaar Chihuahua (veel te kwetsbaar)
Ik vind nog veel meer kleinere hondjes leuk, maar zou zo'n hond niet goed op kunnen voeden. Ik zou te beschermend zijn naar andere honden, dus het beestje zou overmoedig verkeerd gedrag tonen naar andere honden.
Ik zou het zo zoetjes aan eigenlijk niet meer weten...
Ik ben echt een zwak voor molossers. Wellicht dat er 1 van deze rassen ooit (bij) komt :
- Tosa inu
- Boerboel
- Fila brasileiro
- Cane corso
Nu noem ik toch wel wat rassen op, waar je eerst de gebruiksaanwijzing in het spaans en achterstevoren moet hebben gelezen
Daarnaast wie weet ooit nog eens een stafford of een bulldog. Zou graag een Fransje willen, maar manlief wil het echt niet
- Tosa inu
- Boerboel
- Fila brasileiro
- Cane corso
Nu noem ik toch wel wat rassen op, waar je eerst de gebruiksaanwijzing in het spaans en achterstevoren moet hebben gelezen
Daarnaast wie weet ooit nog eens een stafford of een bulldog. Zou graag een Fransje willen, maar manlief wil het echt niet
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Kim_S schreef: Bull Terriër (manlief wil echt niet)
Chinese Naakthond (idem)
Duitse Dog (te veel gezondheidsproblemen)
Franse Bulldog (idem, hoewel ik van ChantalKrijn wel een pup zou willen)
Dalmatiër (lijken me fantastische honden, maar passen nog niet in de gezinssituatie)
Saarlooswolfhond (durf ik niet aan)
Mijn lijstje:
Bullmastiff (te groot)
Weimaraner (alleen om het uiterlijk
Engelse/Amerikaanse Staff (durf het niet aan door de vooroordelen
Bullterrier (ik hoor te veel over allergieën)
Ik zie de doodles niet zo vaak meer gecastreerd hoor. Ben pas geleden bij een fokker geweest die t ook niet deed.
Mijn lijst:
Newfoundlander
Teckel ruwhaar dwerg
Grote poedel
Duitse Herder
Engelse Stafford
Berner Sennen
Mijn lijst:
Newfoundlander
Teckel ruwhaar dwerg
Grote poedel
Duitse Herder
Engelse Stafford
Berner Sennen
Leuk topic! Maar ik moet eerlijk zeggen; ooit komen deze rassen bij ons wonen. Zou niet weten waarom niet.
Setter (Engels of Ierse..never een Gordon).
Bayerische Gebirg Schweisshund (als we er voldoende werk voor hebben).
Duitse staande korthaar (maar alleen als er echt geen goed werkende vizslas zijn).
Setter (Engels of Ierse..never een Gordon).
Bayerische Gebirg Schweisshund (als we er voldoende werk voor hebben).
Duitse staande korthaar (maar alleen als er echt geen goed werkende vizslas zijn).
-
marjan23
- 3-sterren

- Contacteer:
Tibetaanse Mastiff: maar zolang ik geen mega tuin heb komt zo'n hond er ook niet.
Mastino Napoletano: maar dan die van vroeger ik vind de huidige Mastino gewoon ronduit lelijk (op King Louie van Sonja na dan die vind ik helemaal geweldig)
Maar ik hou het voorlopig met heel mijn hart bij de Cane Corso
Mastino Napoletano: maar dan die van vroeger ik vind de huidige Mastino gewoon ronduit lelijk (op King Louie van Sonja na dan die vind ik helemaal geweldig)
Maar ik hou het voorlopig met heel mijn hart bij de Cane Corso
Nog meer watjes. Kleur maakt niet zoveel uit, als het maar piemelloos is. (ik ben een teefjesmensch, is mij na de laatste 2 logés maar weer eens bevestigd)
Oh ja, en een Harkelijn groot. Die vind ik zooooo mooi.
Oh ja, en een Harkelijn groot. Die vind ik zooooo mooi.
Laatst gewijzigd door K&D op zo 23 nov 2014, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Qua karakter past rasgroep 1, de herdershonden en veedrijvers het beste bij me. En aangezien ik dan ook van hondensport en van teddyberen houd, zal de bouvier bij mij altijd op 1 staan.
Maar andere rassen waar ik ook een zwak voor heb zijn o.a. de OES, Saarloos, Duitse of Mechelse Herder, BRT, Schnauzers, Amerikaanse Akita en de ruwharige Foxterriër. Waarom ik ze niet aanschaf? Nou, bouviers zijn toch net even iets leuker.
Maar andere rassen waar ik ook een zwak voor heb zijn o.a. de OES, Saarloos, Duitse of Mechelse Herder, BRT, Schnauzers, Amerikaanse Akita en de ruwharige Foxterriër. Waarom ik ze niet aanschaf? Nou, bouviers zijn toch net even iets leuker.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Alaskan malamute (past niet in mijn woon/leefsituatie)
Duitse Herder (slechte gezondheid)
Teckel (jachtinstinct)
Engelse stafford (te sterke kaken)
We houden het maar bij corgi's.
Duitse Herder (slechte gezondheid)
Teckel (jachtinstinct)
Engelse stafford (te sterke kaken)
We houden het maar bij corgi's.
Eigenlijk ben ik alleen maar helemaal verknocht aan de border collie.
Maar wat ik stiekem ook wel heel leuk vind zijn windhonden, en met name de Barzoi.
Heel lang geleden hadden de mensen waar ik toen werkte er een, en daar ging ik elke dag mee wandelen, die ging ook in het weekeinde mee naar bij mij thuis...geweldige hond vond ik dat.
Voor nu komt er geen, maar moesten we ooit minder honden hebben dan nu...wel, zeg nooit nooit
Plaats hebben we, een heel groot afgerasterd terrein waar ie zich zou kunnen uitleven.
Er is hier een renbaan dichtbij in de buurt...het zou kunnen.
Maar ik geloof daarvan liggen de fokkers en nesten nu bepaald niet voor het oprapen, denk dat je heel lang gaat zoeken...
Maar wat ik stiekem ook wel heel leuk vind zijn windhonden, en met name de Barzoi.
Heel lang geleden hadden de mensen waar ik toen werkte er een, en daar ging ik elke dag mee wandelen, die ging ook in het weekeinde mee naar bij mij thuis...geweldige hond vond ik dat.
Voor nu komt er geen, maar moesten we ooit minder honden hebben dan nu...wel, zeg nooit nooit
Plaats hebben we, een heel groot afgerasterd terrein waar ie zich zou kunnen uitleven.
Er is hier een renbaan dichtbij in de buurt...het zou kunnen.
Maar ik geloof daarvan liggen de fokkers en nesten nu bepaald niet voor het oprapen, denk dat je heel lang gaat zoeken...
Tsss...Lizzy schreef: Duitse Staande draadhaar, lijkt me ook zo leuk, maar begin er ook niet aan....
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Saarloos (vind ik iets mysterieus hebben), Ierse Setter (zulke heerlijke gekke slungels), Friese Stabij (mooooi), en Duitse Dog (veel hond om te knuffelen
). Zolang we tussen Duitsland en Zweden heen en weer reizen, komt er geen hond bij, hebben we besloten, maar wanneer we hier eenmaal permanent wonen... Ach, ook dan zou ik geen hond kopen. Ik zie wel wat er op m'n pad komt, en als ie lief is, mag ie blijven!