Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

K&D schreef: Nou, vooruit... ik moest denken aan een kennis van me die een hond heeft van een jaar of 8, en al bijna net zo lang aan het kl*ten is met allergie. Er is al van alles geprobeerd, op een verstandige manier welteverstaan, maar niets hielp afdoende. Jeuk, rode plekken, haaruitval, slechte vacht, en nog meer jeuk en ontstoken talgklieren, vermageren, irritatie tussen de voeten...nouja, je kent het wel. Ze was echt bang dat de hond voortijdig zou overlijden... :-X
Voeding ging soms even goed, diverse soorten vers, graanvrij, geen kip of rund, dure brok, hyppoallergeen...maar na een tijdje kwam de jeuk weer terug. Nu, eindelijk, is het rustig en de hond jeukvrij. De  :knuppel2: knuppel  :Flush: is een brok met vis en aardappel. Niet goedkoop, maar de hond ziet er weer goed uit, is vrolijk en zonder jeuk. Soms, met alle goede inspanning...als het met alle andere wegen niet lukt, dan moet het maar zo.
Klopt. En als (b)lijkt dat dit ook weer niet zou werken zet ik hem op brok. Gewoon, om te kijken wat er dan gebeurd, maar voor nu ziet de huid er rustiger uit dan ooit. Ik kan zelfs een keer overslaan met smeren, dus dat vind ik echt een vooruitgang. De jeuk wordt nog niet minder, maar ik geef dit toch eens een week of zes de kans om aan te slaan.
K&D schreef:Nu, eindelijk, is het rustig en de hond jeukvrij. De  :knuppel2: knuppel  :Flush: is een brok met vis en aardappel. Niet goedkoop, maar de hond ziet er weer goed uit, is vrolijk en zonder jeuk. Soms, met alle goede inspanning...als het met alle andere wegen niet lukt, dan moet het maar zo.
Toch niet dees http://www.petmarkt.nl/hond/medisch-die ... otato.html ?

Maar inderdaad, als de hond er het goed op doet, waarom niet.
Door CelineS
[quote="K&D"]
Nou, vooruit... ik moest denken aan een kennis van me die een hond heeft van een jaar of 8, en al bijna net zo lang aan het kl*ten is met allergie. Er is al van alles geprobeerd, op een verstandige manier welteverstaan, maar niets hielp afdoende. Jeuk, rode plekken, haaruitval, slechte vacht, en nog meer jeuk en ontstoken talgklieren, vermageren, irritatie tussen de voeten...nouja, je kent het wel. Ze was echt bang dat de hond voortijdig zou overlijden... :-X
Voeding ging soms even goed, diverse soorten vers, graanvrij, geen kip of rund, dure brok, hyppoallergeen...maar na een tijdje kwam de jeuk weer terug. Nu, eindelijk, is het rustig en de hond jeukvrij. De  :knuppel2: knuppel  :Flush: is een brok met vis en aardappel. Niet goedkoop, maar de hond ziet er weer goed uit, is vrolijk en zonder jeuk. Soms, met alle goede inspanning...als het met alle andere wegen niet lukt, dan moet het maar zo.
+1
Laatst gewijzigd door CelineS op zo 23 nov 2014, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
CelineS schreef:Dus op een gegeven moment heb ik zelf gezegt zo is het genoeg geweest,dan zoeken we het zelf wel uit we kappen met al die verschillende voersooorten, en met tig merken kvv,we wisten dat het op Energique rustig bleef en daar zijn we bij gebleven.
Zou ik ook doen!

Wij zijn nog zoekende, wat het best werkt voor onze hond net als Nelson's baasje.
CelineS schreef:Ze is nu 9 jaar  en een paar andere pups uit het zelfde nest hebben ook huidproblemen.Tis best een ellende vind ik,maar ja zolang ze leeft doe ik me best om het zo rustig mogelijk te houden.
Het is een helse zoektocht, met veel vallen & opstaan  :(
Hope schreef: Klopt. En als (b)lijkt dat dit ook weer niet zou werken zet ik hem op brok. Gewoon, om te kijken wat er dan gebeurd, maar voor nu ziet de huid er rustiger uit dan ooit. Ik kan zelfs een keer overslaan met smeren, dus dat vind ik echt een vooruitgang. De jeuk wordt nog niet minder, maar ik geef dit toch eens een week of zes de kans om aan te slaan.
Ramses heeft ook snel jeuk. Sinds ik hem elke dag met de waterblazer "afstof" is het duidelijk minder.
Misschien een idee voor Nelson? Het scheelt ook gelijk een heleboel stof in huis.
Ramses1 schreef: Ramses heeft ook snel jeuk. Sinds ik hem elke dag met de waterblazer "afstof" is het duidelijk minder.
Misschien een idee voor Nelson? Het scheelt ook gelijk een heleboel stof in huis.
Dat is zeker het proberen waard inderdaad.
Ik neem vandaag weer even contact op met Vroom om te overleggen hoe en wat.
Papalou schreef: Maar jij waste Nelson toch ook altijd? Dan verwijder je toch ook stof? Alleen afblazen en wassen is natuurlijk wel een verschil...
Met alleen afblazen laat je de huid met rust maar blaast wel het stof eruit.
Op advies van Dr. Vroom gaan we nog 3 weken door met konijn, zonder verder iets te veranderen of te willen ondersteunen.

De huid is mooi rustig.
Vandaag eens afgeblazen met koude lucht, zonder eerst te hebben gewassen.
Wat een stof!  :o
Heb je dat topic onder Alternatieve geneeswijzen gezien, over Yin en Yang? Is misschien interessant, omdat Nelson op konijn (een 'koud' voer, wat goed is voor honden die een allergie hebben, want dat is 'warm') toch wel vrij goed lijkt te functioneren.
Anne in Duitsland schreef: Heb je dat topic onder Alternatieve geneeswijzen gezien, over Yin en Yang? Is misschien interessant, omdat Nelson op konijn (een 'koud' voer, wat goed is voor honden die een allergie hebben, want dat is 'warm') toch wel vrij goed lijkt te functioneren.
In die hoek kom ik echt nooit, maar ik ben er destijds met Hope ook eens mee bezig geweest.

Ik zat trouwens te denken. Van Vroom moet ik konijn geven, en per dag 200 gram groene bladgroenten. Nou is me de reden van het waarom van die groenten me ontschoten, maar wat nou als hij jeuk krijgt van bijvoorbeeld andijvie? Zou ik niet beter gewoon écht kunnen elimineren met echt enkel en alleen 100% konijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door