Ok dan, nu serieus.
Mijn opa heeft een kat en die eet nu sinds 3 dagen kvv omdat ze brokjes en blikvoer totaal niet meer wou eten en ook dunner werd.
Ik stelde voor de zoveelste keer kvv/barf voor aan mijn moeder en dit keer ging ze overstag. (haar hond en mijn hond krijgen beide barf)
Maar ze maakte zich zorgen over de verzorgingshuis waar hij inzit en een van die brokvoerende

Waar mijn moeder toen nog een lekkere discussie mee begon, mijn moeder zei dat ze met d'r poten van die kat af moest blijven en geen eten meer moest voeren of zoiezo hoefde te voeren.
Ze voeren nogal vaak ham en worstjes en kaas, ect.. iets wat wij niet willen en al vaak is gezegd. De eerste keren nog netjes maar op een gegeven moment wordt het irritant.
(ze doen zoveel fout daar, gaat gelukkig over een jaar tegen de vlakte, wat een zooitje en daar betaal je 800 huur voor voor 4 bij 4 meter, maar dat terzijde. Ik dwaal teveel af

Nu geeft mijn moeder kuikentjes als zij daar naartoe gaat (1 of 2 keer per week) en voor de rest wil ik gemalen kvv (met bot) voeren en daarnaast de vlees gewoon barf in kleine stukjes geknipt en de organen ook.
Als hij het niet geeft (hij is al wat ouder, snapt minder) dan ga ik 1 keer per dag ernaartoe. Mijn moeder heeft vroeger ook een kat gehad die ze 1 keer per dag voerde en 17 werd.
Hij kan de kat wel de hele dag snoepjes geven ernaast. Ik zat te denken dat een kat beter 1 keer per dag goed vers voer kan krijgen dan 3 keer per dag brok. Het is niet anders.
Als hij het zelf gaat doen wat ik moet afwachten dan wordt ze 2 keer per dag gevoerd.
De kat is 5 kg, ik wil haar weer naar 6 of 6,5 kg hebben. het is een zwarte korthaar vrouwtje van ongeveer 4 jaar jong.
Beweegt niet veel, maar heeft een mooi huisje.
Nu wil ik dus rond de 200 gram gaan voeren, dit was mijn menuutje:
1 of 2x per week een kuikentje.
Per dag:
100 gram gemalen kvv met botjes erin. (eend/kip/kwartels)
25 gram barf klein gesneden organen (hart, nier, lever) zoals bij de hond?
75 gram klein gesneden vlees (rund/lam/paard/ect..)
(klein gesneden in het begin)
Is dit wat? ???
Oh en 3 katjes van mijn zus gaan op kvv of barf, maar ze wou als eerst de blikjes die ze heeft opmaken, dus daarover horen jullie nog van me

Ze had er nog genoeg dus zal wel rond kerst of januarie zijn hahaha