Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
Ruisje schreef: Ik ben ook blij dat de vriezers hier bijna uit hun voegen barsten.
Als ik jou was zou ik nog snel wat bestellen voordat de bodems van de vriezers bij de leveranciers ook zichtbaar worden!
Toevallig bij Aurora Borealis eenden besteld en ik zit te duimen dat dat doorgaat.
En als optie ben ik binnen 500 meter in België.
Door BusKay
Karkas genoeg straks... na de 29e ...
nog gemalen nek in de vriezer...

Zojuist 5 dozen eieren gehamsterd...

Denk eraan.... veel winkels.... GEEN EI MEER TE KRIJGEN....
Door cheeta
Dochterlief heeft haar cavia`s ingestuurd voor een show in Havelte en alle dieren moeten nu verplicht blijven :'(
Kleine tentoonstellings kooien, de organisatie zit ook met de handen in het haar :-[ :-X :-\
Door eelke
Ik zit nu steeds te dubben of ik het erg vind voor de kippen die dood moeten... Dood gaan voor helemaal niks is niks, maar lang in zo'n loods zitten is natuurlijk sowieso al niks  :-\
Door Ruisje
Mandarijn schreef: Toevallig bij Aurora Borealis eenden besteld en ik zit te duimen dat dat doorgaat.
En als optie ben ik binnen 500 meter in België.
Oja, da's waar ook! Ik 2000 meter, ook nog te doen. ;)
Door eelke
Doranto schreef: Geldt het vervoersverbod niet alleen voor levende kippen? Vlees wat reeds is ingevroren mag toch wel?
Ja maar in nederland mag er ook niet vervoerd en dan geslacht worden, dus of ze dan het risico willen lopen dat dat in belgie wel gebeurd en het dan dood nederland ingebracht wordt?
Door Mandarijn
eelke schreef: Lijkt me dat je niet zo maar met vlees de grens over mag nu?
België is nog vogelgriep-vrij, misschien is dat een voordeel. Het zal vooral gaan om vervoer van Nederland naar België.
Door eelke
Mandarijn schreef: België is nog vogelgriep-vrij, misschien is dat een voordeel. Het zal vooral gaan om vervoer van Nederland naar België.
Ik hoop het! Ik zou het ook niet echt weten hoor, maar ik zou het wel even goed nachecken of het inderdaad ook mag op het moment dat je wilt gaan halen.
Door BusKay
eelke schreef: Lijkt me dat je niet zo maar met vlees de grens over mag nu?
Nahhhh vanmiddag nog een paar entrecotes vanaf Duitsland via België naar huis gebracht...
Door Mandarijn
De maatregel is een reactie op de uitbraak van vogelgriep in Nederland. De Belgische regering benadrukt dat het gaat om een voorzorgsmaatregel; er zijn nog geen gevallen in België geconstateerd.

De Belgische overheid heeft nog meer maatregelen genomen. Zo mogen markten alleen onder voorwaarden plaatsvinden en moeten voertuigen waar pluimvee in is vervoerd, worden ontsmet na gebruik. Voertuigen die in Nederland zijn geweest of in risicogebieden in Groot-Brittannië en Duitsland moeten helemaal wegblijven bij pluimveehouderijen. Bron: NOS.nl
Dus er is geen vogelgriep in België. Maar het is een voorzorgsmaatregel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door