Totaaloverzicht dieren en welke onderdelen te voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Totaaloverzicht dieren en welke onderdelen te voeren

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Angelique schreef: Zelfs op een verjaardag zouden ze dat hier kunnen schudden  :biggrin2:  In een verleden is er wel eens door een barfhappenwinkel krokodil e.d. aangeboden, dat was, wat ik er toen van begreep een overblijfsel van een restaurantleverancier in belgië. Echt gebruikelijk is dus niet om exoten te voeren. Ik doe het nooit. De meeste honden die het hier op het forum voorgeschoteld kregen lieten de kroko voor wat het was.

Ja , en zo,n duur cadeau kan je ook niet zomaar even ruilen als de hond het niet lust  :biggrin2:
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

En de zelf gescoorde zeer smakelijke happen
Een konijnen kop in totale staat van ontbinding en nog veel meer ranzig spul
Maar ik hou er maar over op  :biggrin2: Ik wil met rustige maag in slaap vallen zo meteen
Nero
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nero »

Ik heb het zelf nog niet gegeven maar er komt ook lama voorbij in de lijntjes.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef: Ook vergeten: gans en ree

En guanaco en zwaan  :biggrin2:

Oh ja, muggenzifter als ik ben, lam is geen diersoort. Schaap wel. Botten van volwassen schaap zijn te hard, maar het vlees is natuurlijk weer wel te gebruiken.
Ree is toch een klein hert?
Lam is inderdaad schaap. Maar ik zie vaker lam dan schaap aangeboden worden?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb de tot nu toe opgegeven diersoorten toegevoegd aan het lijstje. Ik zal het lijstje van diersoorten ook in de bieb zetten.
S
3-sterren
3-sterren

Bericht door S »

Krokodil?!  :o
Die heb ik nog nooit aangeboden gezien, althans toch niet voor de hond. Maarreuh, ik hou een niet-meer-dan-€ 5,00-per-kg-vlees-beleid aan, dus die zou het hoogstwaarschijnlijk al niet halen...  :biggrin2: Zwaan heb ik ook nog nergens gezien, hoe zou dat smaken?? Ratten en muizen en hamsters en cavia's vind ik zelf geen hondenvoer. Vangen ze er eentje, prima, maar ik ga ze niet kopen. Vieze beesten...

Leuk hoor, die lijst!  :biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Als vis heb ik makreel ook wel gevoerd.  Je moet er wel de stekels afhalen als je ze in zijn geheel wil voeren.
Vonden ze hier al bij al nog de lekkerste vis.
Maar van vis, heb je nog veel mogelijkheden, daar zijn aparte lijstjes van te vinden in de bib, als ik me niet vergis.  Die zijn dan opgedeeld in thiaminase-bevattend of niet.

Voor de rest denk ik niet dat ik iets in mijn vriezer heb gehad dat niet op de lijst staat...  8)
Jura&Mahru
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Jura&Mahru »

pike schreef: Die van mij zijn gek op babymuisjes. Wilde wel te verstaan.
Ja dat is hier meestal de eerste snack tijdens de ochtendronde....
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

S schreef: Krokodil?!  :o
Die heb ik nog nooit aangeboden gezien, althans toch niet voor de hond. Maarreuh, ik hou een niet-meer-dan-€ 5,00-per-kg-vlees-beleid aan, dus die zou het hoogstwaarschijnlijk al niet halen...  :biggrin2: Zwaan heb ik ook nog nergens gezien, hoe zou dat smaken?? Ratten en muizen en hamsters en cavia's vind ik zelf geen hondenvoer. Vangen ze er eentje, prima, maar ik ga ze niet kopen. Vieze beesten...

Leuk hoor, die lijst!  :biggrin2:

Zwaan heeft ook wel de typische wildsmaak , dus ja ze doen er een moord voor . Of het is ""vergif ""
Mijn honden vinden het heerlijk , maar die lusten graag wild
bastet
1-ster
1-ster

Bericht door bastet »

Die van mij krijgen met regelmaat een tamme muis als snack, (komt omdat ik ze zelf fok als hobby) Ze doen er nog net geen moord voor  :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lizzy schreef: Ree is toch een klein hert?
Lam is inderdaad schaap. Maar ik zie vaker lam dan schaap aangeboden worden?
Nou nee. Het zijn toch echt verschillende soorten:

Ree: Capreolus capreolus
Edelhert: Cervus elaphus 
Damhert: Dama dama

Het eerste deel van de naam is het geslacht (genus). Het tweede deel is de soortnaam (species). Dus het zijn niet alleen verschillende soorten, ze behoren ook tot een ander geslacht.
Alle drie worden ze wel ingedeeld bij de familie van de herten: Cervidae.

Je kan het vergelijken met een houtduif en een tortelduif. Twee verschillende soorten, verschillend genus, wel dezelfde familie.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pike schreef: Nou nee. Het zijn toch echt verschillende soorten:

Ree: Capreolus capreolus
Edelhert: Cervus elaphus 
Damhert: Dama dama

Het eerste deel van de naam is het geslacht (genus). Het tweede deel is de soortnaam (species). Dus het zijn niet alleen verschillende soorten, ze behoren ook tot een ander geslacht.
Alle drie worden ze wel ingedeeld bij de familie van de herten: Cervidae.

Je kan het vergelijken met een houtduif en een tortelduif. Twee verschillende soorten, verschillend genus, wel dezelfde familie.
OK! Super bedankt voor je uitleg! De vraag is alleen (omdat hert er al op staat) ook ree erbij moeten zetten...? Want dan zouden we duif ook uit moeten splitsen misschien. Wat is wijsheid?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef: OK! Super bedankt voor je uitleg! De vraag is alleen (omdat hert er al op staat) ook ree erbij moeten zetten...? Want dan zouden we duif ook uit moeten splitsen misschien. Wat is wijsheid?
Hmmm ja dan is er geen houden meer aan denk ik, want dat telt dan ook voor bv eend. En misschien ook wel voor wilde en tamme konijnen. Misschien (verschillende soorten) erachter zetten?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: OK! Super bedankt voor je uitleg! De vraag is alleen (omdat hert er al op staat) ook ree erbij moeten zetten...? Want dan zouden we duif ook uit moeten splitsen misschien. Wat is wijsheid?
Hert en ree is wat mij betreft net zo'n verschil als kip en eend. En duif. Tja, zoveel wordt dat ook niet gevoerd of aangeboden, dat wordt meestal onder de verzamelnaam duif gedaan. Tam en wild lijkt me op zich duidelijk genoeg.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: Hert en ree is wat mij betreft net zo'n verschil als kip en eend. En duif. Tja, zoveel wordt dat ook niet gevoerd of aangeboden, dat wordt meestal onder de verzamelnaam duif gedaan. Tam en wild lijkt me op zich duidelijk genoeg.
OK, ik voeg 'm toe!

Plaats reactie