Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Kim_S schreef: Mijn kipsen leggen voor geen meter. Zijn ook wel net klaar met ruien dus vooruit.  :biggrin2:
Hopelijk hebben ze nog wat bij de winkel morgen.
Brahmen leggen hier alleen bij mooi weer en ze vinden het nu geen mooi weer. De dotten ook niet. Geen kip hier die wat legt momenteel. Ja hoop stront  >:(
Door Kim_S
Angelique schreef: Brahmen leggen hier alleen bij mooi weer en ze vinden het nu geen mooi weer. De dotten ook niet. Geen kip hier die wat legt momenteel. Ja hoop stront  >:(
Ah okee. Dan komen er toch maar wat legkipsen bij tzt. Voor als het regent  :biggrin2:
Door Mandarijn
Het vervoersverbod is opgeheven. Behalve de 10km zone om het bedrijf.  De ophokplicht blijft ook nog gelden voor commerciële bedrijven. Hobbyisten wordt gevraagd om het pluimvee zoveel mogelijk binnen te houden.
Door EliScooby
Gelukkig vervoersverbod opgeheven: Belde net met het werk voor morgen, hebben ze vandaag al 7 auto's stilstaan, morgen staan er 10 stil. En aangezien ik uitzendkracht ben, mag ik me om 17:00 melden en dan helemaal naar Losser heen en weer ::)
Door pike
Dit staat op de site van de overheid (18 november):

10 kilometerzone
Voor pluimveebedrijven in de zone van ruim 10 kilometer rond het besmette bedrijf in Hekendorp blijft het vervoersverbod voor pluimvee, eieren, pluimveemest en gebruikt strooisel van kracht tot 18 december 2014 om 18.00 uur. Het gaat daarbij om vervoer van en naar pluimveebedrijven en slachterijen. De beperkingen gelden ook voor gemengde bedrijven met pluimveehouderij. Het verbod geldt voor gemengde bedrijven ook voor andere dieren en mest van andere dieren. Voor alle bedrijven in dit gebied geldt voor deze hele periode een bezoekersregeling.

(http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... okken.html)

Ik krijg hier de indruk dat paarden vervoerd mogen worden mits ze niet van een pluimveebedrijf komen of er heen gaan.
Door Jantina
Ze hebben hier gewoon wel hun uitloop terug gekregen hoor, met een net erover. Niet in de hele tuin maar een flinke wei. De ren aan het hok vast hebben we al een tijdje overdekt met plexiglas en daar zitten ze veel (zand bodem) zeker met dit vochtige weer.  Dus ik geloof het wel voor nu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door