Hope schreef: Leden van bp zijn nou eenmaal een tikkie eigenwijsHoe kun je dat nou zeggen![]()

Moderator: Lizzy
Hope schreef: Leden van bp zijn nou eenmaal een tikkie eigenwijsHoe kun je dat nou zeggen![]()
Lizzy schreef: Je vraagt of er nog een reactie kan komen. Ik denk dus van niet. Niet van deze ene keer dat je er KVV bij gegeven hebt. Ik bedoel gewoon dat je het langzaam moet opbouwen. Niets overhaasten. Je mag er best 2 weken over doen, over van brok naar KVV.Ik zou er nog een goede probiotica bij willen geven, maar wat is een goede?
Lazy Garfield schreef: Ik zou er nog een goede probiotica bij willen geven, maar wat is een goede?Ik vind die van Solgar heel goed. En die van Dr. Mercola.
Lizzy schreef: Ik vind die van Solgar heel goed. En die van Dr. Mercola.Dank je wel Lizzy!
Lazy Garfield schreef: Dank je wel Lizzy!Dat kan. Maar allergieen uit zich bij honden vaak anders. Namelijk in jeuk op de huid. Kan het niet van de overgang warmte/koude zijn? Honden niesen ook gewoon wel eens....
Saartje krijgt steeds meer van de KVV die ze al at (Meat4Dogs all in one compleet , bevat kipkarkas, rund, lam, geit en kalkoen.
Organen: runderhart, schapenhart ,lever, nier en lams vlees. (70% spiervlees, 15% orgaan, en 15% vleesbot.)
Nog wel overgoten met kokend water. Ze hoest/kokhalst niet meer.
Maar...........sinds een dag of vier niest ze als ze naar buiten gaat of uit de slaap komt een paar keer achter elkaar, daarna is het weer weg.
Kan dat ook een allergie zijn? Heeft ze nooit gehad. Neusuitvloeiing en koorts heeft ze niet.
Hier lees ik dat bij voedselallergie (http://www.hondencentrum.com/artikels/h ... allergien/)
Gerritsen ga ik er niet over bellen, die begint toch weer over de speciale brokken.
Lizzy schreef: Dat kan. Maar allergieen uit zich bij honden vaak anders. Namelijk in jeuk op de huid. Kan het niet van de overgang warmte/koude zijn? Honden niesen ook gewoon wel eens....Klopt dat las ik ook, maar jeuk heeft ze niet. Ga volgende week maar eens een week paard geven en kijken wat er dan gebeurt.
Lazy Garfield schreef: Klopt dat las ik ook, maar jeuk heeft ze niet. Ga volgende week maar eens een week paard geven en kijken wat er dan gebeurt.Ik denk dat het niesen helemaal niks met een allergie te maken heeft.... En dat het echt zinloos is om een week paard te geven.
Lizzy schreef: Ik denk dat het niesen helemaal niks met een allergie te maken heeft.... En dat het echt zinloos is om een week paard te geven.Wilde paard toch al geven om een nieuwe vleessoort toe te voegen, niks mis mee toch?
Lazy Garfield schreef: Wilde paard toch al geven om een nieuwe vleessoort toe te voegen, niks mis mee toch?Ohhww, om een nieuw diersoort toe te voegen? Nee, niks mis mee! Ik dacht dat je wilde gaan elimineren met paard!
Lazy Garfield schreef: Niezen is intussen praktisch over, heb me druk gemaakt voor niks.Zoals je in mijn stukje over voedselallergie kunt lezen, zou dit dan niet om een allergie maar om een intolerantie gaan
Saartje eet nu ongeveer twee weken weer haar KVV zoals ik die gaf, weliswaar nog overgoten met kokend water.
De hypoallergene brokken waar ik anderhalve kilo van had is intussen op.
Het gaat heel goed nu, was een paar dagen geleden wel weer een halve dag wat misselijk, at wat gras en gaf gal over.
Had de vorige dat een stukje van mijn zoute haring gehad, wellicht dat het daardoor kwam.
Maar keelschrapen en kokhalzen heeft ze niet meer.
Kan ik nu zo langzamerhand proberen helemaal rauw te geven met één keer in de week een half kipkarkasje voor het kauwwerk?
Ik vraag me zo langzamerhand af of ze wel een allergie heeft of dat de maagdarmklachten een samenloop van omstandigheden geweest zijn door het antibioticagebruik van ruim vier weken, de neusenting voor kennelhoest en wellicht een wat vette KVV?