Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Wodans avonturen
Mijn tweede bericht hier op dit forum, dus ik zal me voorstellen. Mijn naam is Lisette en ik woon in Bergentheim. Sinds ik las dat een pup sneller de nacht door kan slapen op KVV is er een wereld voor me opengegaan. Van 2 volwassen katten (6 en 5) en een pup van toen 8 weken (nu 15 weken) naar Smuldier en nu steeds meer naar Barf.

De brokken van de katten zijn bijna op wat me een mooi moment leek om ook de katten op vers over te gaan zetten. Vandaag hebben ze voor het eerst smuldier kip gehad en verrassend genoeg ook gegeten! Zondag krijg ik Carnibest compleet voor de katten en tot die tijd wou ik gaan experimenteren met wat ze allemaal lusten.

Dus net een kippenvleugeltje in hun bak gedaan en ze lijken niet te snappen wat ze er mee moeten. Wat hapjes vel/vlees maar meer ook niet. Hoe kan ik ze leren vleesbotten te eten? Ander gaat barf voor de katten niet lukken ben ik bang...
Door koekje
Welkom!
Wodansavonturen schreef: Sinds ik las dat een pup sneller de nacht door kan slapen op KVV
Die kende ik nog niet!

Dat de poezekes een beetje aan de vleugel hebben gehapt en wat vlees eraf hebben gehaald, is zeker een goed teken. Katten zijn eigenwijs en leren graag in hun eigen tempo, dus geef niet te snel op.
Je kan het ze makkelijker maken door de vleesbotjes voor te hameren. Het eten van vleesbot vraagt zowel kaakkracht als techniek; beide hebben ze momenteel nog niet. Geef ze de tijd om dat te ontwikkelen.
Door Wodans avonturen
Minder poep en minder drinken op vers, dus ook 's nachts minder vaak uit hoeven gelukkig! Werkte meteen, van 2 à 3x er 's nachts uit naar niet of max 1x :D

Ik heb ze platgemept en in stukjes gesneden en de kater heeft het verorberd! De poes heeft meerdere stukjes in de bek gehad en er een beetje mee gespeeld. Een paar stukjes vlees gegeten maar ik heb bij haar geen gekraak gehoord. Maar fijn te horen dat dit een goed teken is :) dan ga ik kijken of ik ze dagelijks zoiets kan geven en of zij er dan ook van gaat eten
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door