Zev schreef:
Ziet er gezellig uit zo met zijn allen 'aan tafel', leuk hoor!
Hehehe gezellig is het niet hoor, het is ieder voor zich. Heel de tijd elkaar wegduwen en piepen en proberen een hapje te scoren

Op de foto's is het een beetje te zien, aan de graaiende handjes - en natuurlijk die laatste foto waarop Yoshi er pontificaal bovenop is gaan zitten: MIJN!
Zo'n vis is binnen een kwartiertje helemaal verdwenen.
Bedankt voor de leuke reacties!
Renate, ik heb ook nog niet zo heel lang heren, 1,5 jaar ofzo - maar ze zijn zo leuk dat de groep al is uitgebreid naar 10 stuks
Tamara
Hier eten ze wel bot, ik vind zelden iets terug!
Hier ook bijna alleen maar vis en gevogelte. Eendagskuikens deed ik vroeger ook wel eens toen ik nog geen hond had, werden ze bloedfanatiek van. Maar nu geef ik ze dan makkelijker een kipkarkasje of een eitje.
Ze krijgen ook veel gekookte botten, etensresten - vrienden bewaren ze zelfs voor mij in de diepvries als ze iets met bot eten

Met ratten kan dat, die bijten het namelijk niet door maar schrapen met hun tanden, dus geen risico op splinters.
Een ander verschil met ratten en honden vind ik dat ratten nog meer genieten van hun eten, bij een hond is het toch gauw hap slik weg als ie de kans krijgt. Dus het is geweldig om elke keer weer wat lekkers voor ze te verzinnen
Ik gooi ook wel eens kasper knaagdierenmix in mijn mengsel, maar vind dat er nog wel veel van die zwarte luzernepellets in zitten. Is op zich niet zo slecht, met 'brokjes' bedoel ik vooral van die geextrudeerde meuk in bijvoorbeeld Reggie Rat of Xtra Vital, maar die zwarte korrels blieven ze gewoon niet
Ze krijgen trouwens ook heel veel groene bladgroente, vooral boerenkool maar ook andijvie, andere kool, spinazie en onkruid uit de moestuin, paardebloembladeren, zuring enzo

ook heel gezond!
Ik wil nog wel eens een uitgebreid artikel over voeding op mijn website gaan zetten, ooit... het kan zo veel verschil maken!