Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MargaS
Annemarie Rijnveld schreef: De Diatom zou ik niet op de huid smeren, het droogt de huid namelijk heel erg uit... Sterkte Marloes!!
Niet op de huid maar in de vacht, heb ik hier ook gedaan om vlooien te voorkomen en verder niks gemerkt van een droge huid.
Door Kaio
Ik zou juist niks meer zomaar gaan smeren ed  :-\ wel uitzoeken wat het allemaal inhoudt maar nu nog niks erop doen. Als de huid heel erg geirriteerd is kunnen heel veel stoffen ook irriteren. Zou eerst een week afwachten op een dieet van geen gevogelte
Door Lizzy
Het is geen reactie die ik voorbij heb zien komen de afgelopen 6 maanden, rode/warme huid op kurkuma. En ik volg de turmeric groep behoorlijk nauwlettend. Ik zou het even de kans geven. Nu lijkt het op de konijn weer rustiger..., ik denk dat je het niet per halve dag kunt 'meten' :-*
Door Gittje
MargaS schreef:Weet je met shampoo maak je hem steeds nat en dat lijkt mij nou weer niet goed.
Nochtans maakt regelmatig wassen, uiteraard met gepaste shampoo, integraal deel uit van de behandelingen van honden met allergie. Wij gebruiken de Dermazyme Gold. Voor volgend seizoen heeft de DA ons aangeraden om Allermyl uit te proberen.

Als het een omgevingsallergie en geen voedeselallergie is, zou je de allernieuwste medicatie Apoquel niet eens uitproberen?
Door Hope
Lizzy schreef: Het is geen reactie die ik voorbij heb zien komen de afgelopen 6 maanden, rode/warme huid op kurkuma. En ik volg de turmeric groep behoorlijk nauwlettend. Ik zou het even de kans geven. Nu lijkt het op de konijn weer rustiger..., ik denk dat je het niet per halve dag kunt 'meten' :-*
Nee, dat denk ik ook niet. Ik geef de kurkuma zijn kans, zowel inwendig als uitwendig.
Verder staat hij nu op wild konijn en ligt hij niet meer op een kussen. We kijken het nu gewoon even aan.
Door Lizzy
Radja schreef: Diva de hond van Nova had ook  kale kapotte plekken na kurkuma.
De jeuk werd minder toen ze gestopt was.

Ik krijg de link hier niet (staat bij algemeen)
Maar dat is toch niet hetzelfde als rood en warm?
Door Kaio
Gittje schreef: Nochtans maakt regelmatig wassen, uiteraard met gepaste shampoo, integraal deel uit van de behandelingen van honden met allergie. Wij gebruiken de Dermazyme Gold. Voor volgend seizoen heeft de DA ons aangeraden om Allermyl uit te proberen.

Als het een omgevingsallergie en geen voedeselallergie is, zou je de allernieuwste medicatie Apoquel niet eens uitproberen?
Mag niet gegeven worden aan honden jonger dan 12 maanden.
Weet niet hoe oud Nelson inmiddels is? Zou in ieder geval fijn zijn om het gekrab te doorbreken en dan verder te zoeken.
Door Lizzy
Kaio schreef: Mag niet gegeven worden aan honden jonger dan 12 maanden.
Weet niet hoe oud Nelson inmiddels is? Zou in ieder geval fijn zijn om het gekrab te doorbreken en dan verder te zoeken.
En volgens mij mag je o.a. om dezelfde reden geen prednison aan een jonge hond geven.
Door Lizzy
Radja schreef: Klopt,ik had het woordje ook weg moet laten.
Wilde aangeven dat sommige honden wel een reactie kunnen geven.
Oh zo. Ja, dan is er nog 1 hond hier op Barfplaats die niet goed reageerde. Maar ik zou Hope toch willen aanraden om even door te gaan, desnoods met een lagere dosering. Het moet wel even de kans krijgen, vind ik. Bovendien was Nelson zonder kurkuma er ook niet goed aan toe....
Door Radja
Lizzy schreef: Oh zo. Ja, dan is er nog 1 hond hier op Barfplaats die niet goed reageerde. Maar ik zou Hope toch willen aanraden om even door te gaan, desnoods met een lagere dosering. Het moet wel even de kans krijgen, vind ik. Bovendien was Nelson zonder kurkuma er ook niet goed aan toe....
Lizzy zo bedoelde ik het niet,maar ik had gelezen dat Diva waarschijnlijk reageerde op de kurkuma en daarom heb ik dat geschreven,zodat Hope dat in haar achterhoofd kan houden. Niet omdat ze ermee moet stoppen :-\
Ik gaf het Radja ook door haar eten en het beviel juist heel goed.
Door Lizzy
Radja schreef: Lizzy zo bedoelde ik het niet,maar ik had gelezen dat Diva waarschijnlijk reageerde op de kurkuma en daarom heb ik dat geschreven,zodat Hope dat in haar achterhoofd kan houden. Niet omdat ze ermee moet stoppen :-\
Ik gaf het Radja ook door haar eten en het beviel juist heel goed.
Ja nee, ik snap het joh, dat je het zo niet bedoelde :-*! Het is cool. Maar voor Hope lijkt het me inmiddels best lastig, en een hond die ontzettende jeuk heeft en een woud aan hints en tips krijgen (doe dit, doe dat, doe dit vooral niet, etc). Dus vandaar dat ik toch even kwijt wilde dat ze volgens mij even door moet zetten.
Door Radja
Dit alles gaat mij zo aan mijn hart en Marloes haar topics (ook die van anderen) over Hope,hebben mij zo goed geholpen met mijn zoektocht voor mijn meissie om haar van de jeuk af te helpen. En ik herken het zo goed,telkens krijg je een klein beetje hoop omdat iets lijkt te helpen en bam zonder "duidelijke"reden plots toch weer jeuk! Ik voel de wanhoop en machteloosheid van Marloes en heb het zo te doen met die arme Nelson.
En ik snap dat jij dat ff kwijt wilde :-*
Lizzy schreef: Ja nee, ik snap het joh, dat je het zo niet bedoelde :-*! Het is cool. Maar voor Hope lijkt het me inmiddels best lastig, en een hond die ontzettende jeuk heeft en een woud aan hints en tips krijgen (doe dit, doe dat, doe dit vooral niet, etc). Dus vandaar dat ik toch even kwijt wilde dat ze volgens mij even door moet zetten.
Laatst gewijzigd door Radja op zo 16 nov 2014, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Lizzy schreef: Ja nee, ik snap het joh, dat je het zo niet bedoelde :-*! Het is cool. Maar voor Hope lijkt het me inmiddels best lastig, en een hond die ontzettende jeuk heeft en een woud aan hints en tips krijgen (doe dit, doe dat, doe dit vooral niet, etc). Dus vandaar dat ik toch even kwijt wilde dat ze volgens mij even door moet zetten.
Ik ben blij met alle tips! Ik pik eruit wat me goed aanvoelt en houdt de rest in mijn achterhoofd voor als er een verandering nodig lijkt.
Lizzy schreef: En volgens mij mag je o.a. om dezelfde reden geen prednison aan een jonge hond geven.
Klopt. En ook geen cortico's.
Ik ga gewoon even door met wat ik nu doe. Elimineren, ontgiften en zorgen dat zijn huid koel blijft en ontsteking geen kans krijgt.
1 'tepeltje' is wat gezwollen, dat baart me wel zorgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door