Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
Anne in Duitsland schreef: Heb je hypoallergene brokken eigenlijk ooit geprobeerd? Is natuurlijk niet leuk, maar gewoon, uit nieuwsgierigheid of het daardoor beter werd?
Dan zou ik toch geen hypoallergene brok geven. Hoorde laatst van Tannetje dat ze worden gemaakt van kippenveren en soja. Welk merk dat was weet ik niet meer.
Dan zou ik voor de DLG Passion gaan oceanfish en sweet patatoe. Puur om te proberen uiteraard.

Wens je veel sterkte en wijsheid want wat is dit lastig.
Door Lil
Ik zou even geen gevolgte geven.

Cayley heb ik geëlimineerd op konijn. Kon ze a alles van eten en b heeft ze nooit reactie op gehad. Ging het een periode slechter kreeg ze gewoon een paar weken alleen maar konijn en daarna ging ik weer langzaam verder. Zij kreeg ook totaal geen gevogelte meer.
Door inni
Terug naar konijn en lama......en dat een weekje volhouden? 't is gewoon knudde, denk je dat je de oorzaak hebt...................pffffie, weg
Ik duim voor duidelijkheid.
Rosalie schreef: Dan zou ik toch geen hypoallergene brok geven. Hoorde laatst van Tannetje dat ze worden gemaakt van kippenveren en soja. Welk merk dat was weet ik niet meer.
Dan zou ik voor de DLG Passion gaan oceanfish en sweet patatoe. Puur om te proberen uiteraard.

Wens je veel sterkte en wijsheid want wat is dit lastig.
O, dat kan best zijn. Ik dacht dat hypoallergene brokken helemaal geen dierlijk eiwit meer bevatten :biggrin2:, of alleen dierlijk eiwit dat onherkenbaar was gemaakt voor het hondenlichaam. Maar ik bedoelde eigenlijk alleen maar te vragen of ze het weleens met zulke brokken had geprobeerd, en zo ja, of het toen beter ging.
Door Hope
Dr. Vroom wil hem NIET op brokken, omdat hij slecht reageerde op aardappelen en/of tufu.
Haar voorkeur ligt bij elimineren op verse, eventueel gekookte, voeding. Er is geen enkele brok bekend waar geen enkele hond allergisch op was. Er zit vaak kip in, soja en een koolhydraatbron. En dat laatste wil ze nu niet in het menu hebben.

Terug naar elimineren op 1 diersoort. Haar voorkeur ligt bij paard, de mijne niet en wel om twee redenen. De paarden uit de mixen komen uit landen waar ze echt regelrecht schandalig worden verhandeld, behandeld en getransporteerd. Ik wil daar niet aan meewerken. Als ik toch moet elimineren op paard dan wil ik vlees wat gegarandeerd uit NL komt. Dan zit je weer met de medicatie die ze krijgen, en hun welzijn is ook niet optimaal maar beter als de buitenlandse slachtpaarden. Verder moet je paard gemalen geven en dan heb ik mijn bedenkingen over betrouwbaarheid en kwaliteit.
Ze geeft aan dat ik ook prima kan elimineren op een andere diersoort. Het hoeft er niet 1 te zijn die hij nog nooit gehad heeft, maar geen gevolgelte en geen bio-industriedier.

Ik kan ook aan wilde, hele konijnen komen. Recht van de jager.
Ze schieten ze hier bij bosjes.
Hope schreef: Dr. Vroom wil hem NIET op brokken, omdat hij slecht reageerde op aardappelen en/of tufu.
Haar voorkeur ligt bij elimineren op verse, eventueel gekookte, voeding. Er is geen enkele brok bekend waar geen enkele hond allergisch op was. Er zit vaak kip in, soja en een koolhydraatbron. En dat laatste wil ze nu niet in het menu hebben.

Terug naar elimineren op 1 diersoort. Haar voorkeur ligt bij paard, de mijne niet en wel om twee redenen. De paarden uit de mixen komen uit landen waar ze echt regelrecht schandalig worden verhandeld, behandeld en getransporteerd. Ik wil daar niet aan meewerken. Als ik toch moet elimineren op paard dan wil ik vlees wat gegarandeerd uit NL komt. Dan zit je weer met de medicatie die ze krijgen, en hun welzijn is ook niet optimaal maar beter als de buitenlandse slachtpaarden. Verder moet je paard gemalen geven en dan heb ik mijn bedenkingen over betrouwbaarheid en kwaliteit.
Ze geeft aan dat ik ook prima kan elimineren op een andere diersoort. Het hoeft er niet 1 te zijn die hij nog nooit gehad heeft, maar geen gevolgelte en geen bio-industriedier.

Ga je nu niet wat ver met je aversie tegen paard? Of raak ik nu een tere plek.
Als ze ervan op zou knappen, gaf ik dat wel.
Door Hope
Lazy Garfield schreef: Ga je nu niet wat ver met je aversie tegen paard? Of raak ik nu een tere plek.
Als ze ervan op zou knappen, gaf ik dat wel.
Dat paarden gegeten worden, prima. Hope krijgt al jaren paard.
Dat er paarden gestolen worden, uitgehongerd, zonder water en met gebroken benen op de vrachtwagens geslagen worden om dagen achtereen uitgeput op transport te gaan? Nee, dat voer ik niet.
Heel erg dat ik hier een zieke hond heb, maar daar hoeft geen ander dier extreem voor te lijden. Natuurlijk, dieren slachten is niet diervriendelijk, maar dit is echt extreem.
Hope schreef: Dat paarden gegeten worden, prima. Hope krijgt al jaren paard.
Dat er paarden gestolen worden, uitgehongerd, zonder water en met gebroken benen op de vrachtwagens geslagen worden om dagen achtereen uitgeput op transport te gaan? Nee, dat voer ik niet.
Heel erg dat ik hier een zieke hond heb, maar daar hoeft geen ander dier extreem voor te lijden. Natuurlijk, dieren slachten is niet diervriendelijk, maar dit is echt extreem.
Hope is je andere hond? Die voer je wel paard en Nelson niet?
Door Lizzy
Hope schreef: Dr. Vroom wil hem NIET op brokken, omdat hij slecht reageerde op aardappelen en/of tufu.

Ik zeg doen!
Door Lizzy
Er is trouwens niks maar dan ook NIKS heiligs aan paard. Sterker nog, vroeger (en dan praat ik over de tijd van Donath) voerde men liever geen paard aan honden (ook geen varken) omdat ze er jeuk van kregen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door