Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Hope schreef: De aardappels en tofu vervangen door gevarieerd barf.
Biologische kurkuma met kokosolie en gemalen biologische zwarte peper toegevoegd
Biologische kurkuma met kokosolie om te smeren op de ontstoken plekken
Stoppen met wassen
Alle niet-katoenen stoffen de deur uit (hij mocht gelukkig al nooit op de bank) dus geen kussens, dekentjes, droogloopmatten etc.
Zijn niet-katoenen speelgoed op zolder gelegd en de rest gewassen op 90%.

Het is te veel om precies te kunnen zeggen wat het hem nu doet, maar ik vind minder jeuk nu een hogere prioriteit hebben. Mocht hij echt opknappen kan ik altijd weer iets toevoegen om te kijken of het dan weer erger wordt.
Ja, 200% eens!
Door tt-tjes
Pauline schreef: Zou "geweldig" zijn als dit de oorzaak zou zijn Marloes! En dan zou je uiteindelijk ook een katoenen dekbed kunnen kopen en daar een kussen van hem van maken.
Dat wilde ik ook zeggen. Ik heb manden van kunstleer die ik af kan soppen, en voor de kussens heb ik een kantoenen kinderdekbed gekocht en in een badstof hoes. Kan allebei lekker op 90 in de wasmachine.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 13 nov 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hope schreef: Hij heeft vandaag (klopt nog steeds hard af) pas een keer of 3 gekrabd!
:D
Karamba, nou, vergeleken bij de afgelopen weken, denk ik dat je best een dansje maken wilt :-*
Door Hope
Jantina schreef: Wat een bizar nieuws, wat goed zeg! Maar hoe zijn die andere baasjes daar nou achter gekomen? Zelf proberen of via een test ofzo? Wow, ik hoop echt dat het zo simpel is joh!
Via een uitgebreidde allergietest, bloedonderzoek plus een test op de huid.
Door Ruisje
Wat een supernieuws is het toch!!! :D En dat Nelson nu nog af en toe krabt komt waarschijnlijk door de krabplekken/wonden die natuurlijk nog jeuken.

O, en die deurmat die je eruit hebt gegooid kun je vervangen voor een 100% katoenen droog/schoonloopmat. ;)

Maar... als hij nou helemaal niet tegen bepaalde stoffen kan, hoe zit dat dan met jullie kleding? Als het om een bepaalde textielstof gaat waar Nelson niet tegen kan (wat ik van harte blijf hopen!), dan zou je t.z.t. moeten proberen uit te zoeken welke precies.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door