Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
Hope schreef: Misschien ga ik nu veel te vroeg roepen, maar Nelson heeft van 19.00 tot nu (21.50) niet één keer gekrabt.
Klopt heeeeel hard af op blank hout nu, maar wat ligt mijn mannetje heerlijk te slapen!  :duimen: :duimen: :duimen:
Super , dat klinkt goed  :)
Door Ruisje
Hope schreef: Misschien ga ik nu veel te vroeg roepen, maar Nelson heeft van 19.00 tot nu (21.50) niet één keer gekrabt.
Klopt heeeeel hard af op blank hout nu, maar wat ligt mijn mannetje heerlijk te slapen!  :duimen: :duimen: :duimen:
Van bijna continue jeuk tot bijna 3 uur achter elkaar geen, is heel wat! Ik hoop zo met je mee dat je nu de oorzaak hebt gevonden!! :duimen: :duimen: :duimen:
Door Hope
Kim_S schreef: En? Nog steeds geen jeuk?
Jawel, wel jeuk, maar ook manlief vind het minder als eerder. Hij krabt korter en minder agressief. En volgens mij krabt hij ook minder vaak, ligt hij vaker gewoon rustig in zijn mand te slapen in plaats van te krabben/bijten. Ik geloof dat we toch wel iets te pakken hebben nu. Of het genoeg is zal moeten blijken, maar ik heb wel het idee dat we nu in elk geval een goede weg ingeslagen zijn.

Verder is hij aan het spugen. Hij spuugt vooral kleine botjes uit.
Ik ga er vanuit dat zijn maag moet wennen aan het verteren van vlees en ga zijn vleesbot even malen.
Door Lizzy
Hope schreef: Jawel, wel jeuk, maar ook manlief vind het minder als eerder. Hij krabt korter en minder agressief. En volgens mij krabt hij ook minder vaak, ligt hij vaker gewoon rustig in zijn mand te slapen in plaats van te krabben/bijten. Ik geloof dat we toch wel iets te pakken hebben nu. Of het genoeg is zal moeten blijken, maar ik heb wel het idee dat we nu in elk geval een goede weg ingeslagen zijn.

Verder is hij aan het spugen. Hij spuugt vooral kleine botjes uit.
Ik ga er vanuit dat zijn maag moet wennen aan het verteren van vlees en ga zijn vleesbot even malen.
Wat heb je nu de afgelopen dagen precies gedaan/veranderd?

Ja, het is even wennen weer, vleesbot. Plet het anders even met een vleeshamertje! (een paar dagen).
Door Hope
Lizzy schreef: Wat heb je nu de afgelopen dagen precies gedaan/veranderd?

Ja, het is even wennen weer, vleesbot. Plet het anders even met een vleeshamertje! (een paar dagen).
De aardappels en tofu vervangen door gevarieerd barf.
Biologische kurkuma met kokosolie en gemalen biologische zwarte peper toegevoegd
Biologische kurkuma met kokosolie om te smeren op de ontstoken plekken
Stoppen met wassen
Alle niet-katoenen stoffen de deur uit (hij mocht gelukkig al nooit op de bank) dus geen kussens, dekentjes, droogloopmatten etc.
Zijn niet-katoenen speelgoed op zolder gelegd en de rest gewassen op 90%.

Het is te veel om precies te kunnen zeggen wat het hem nu doet, maar ik vind minder jeuk nu een hogere prioriteit hebben. Mocht hij echt opknappen kan ik altijd weer iets toevoegen om te kijken of het dan weer erger wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door