Vind het alleen heel raar dat de da zegt doorgaan met novacam terwijl hij nierfalen vermoed....... Een van de contra indicaties van novacam is juist nierfalen dus dan is het gebruik juist af te raden

Moderators: koekje, pearlsofpassion
pearlsofpassion schreef: Ik bedoelde met mijn berichtje dat nierwaarden op vers vaak verhoogd zijn, dat gezonde nieren hogere testresultaten geven, door de verse voeding. Terwijl ze gewoon gezond zijn, en dat licht verhoogde waarden dus normaal zijn bij katten die vers voer krijgen, zonder dat er wat met de nieren scheelt. Dus niet dat de nieren werkelijk vaker slecht zijn.Ik heb voorgaande berichten niet gelezen (volledig afgedraaid en geen puf om veel te lezen
Blijkbaar heb ik dat niet erg duidelijk geschreven...![]()
Martine-Tom schreef: Ik heb voorgaande berichten niet gelezen (volledig afgedraaid en geen puf om veel te lezenHoe het komt, weet ik niet. Maar het zal wel zoiets zijn. Het is alleszinds, wanneer er niets aan de hand is, dat de waarden toch iets hoger uitvallen dan bij brokkatten. En aangezien er in de regel gewoon met brokkatten gewerkt wordt voor de normaalwaarden vast te leggen, weet niemand wat de normaalwaarden voor versgevoerde katten zijn.) maar het komt toch doordat de crea (?) de afbraak van spierweefsel weergeeft en omdat wij spiervlees voeren kan die waarde verhoogd zijn terwijl er niks aan de hand is?
Ik weet van mijn hond dat hij dat ook heeft, bij beide katten was het niet verhoogd (al zou ik me daar ook geen zorgen over maken als dat wel zo zou zijn)