Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Maxi's 3-tal schreef: Lieve Anne, jij gaat vast en zeker heel oud worden, maar voorlopig ben je nog een jonge godin.  :angel:
Kijk, daar kan ik wat mee! :biggrin2:
Door keetje
eelke schreef: Ahhh stik haalbare offerte ontvangen! Morgen komt een andere meneer voor een offerte en dan kiezen maar  :D

Ik ga dit weekend een houthok bouwen denk ik  8) 8)
Spannend!!
Door eelke
Zooo die is ook geweest (20 min te laat  ::)) en hij mailt ook de offerte.

We zijn er sowieso aan uit dat dit het kacheltje wordt;
Afbeelding

Want ze kunnen m beide leveren. Dus nu wordt het een prijstechnisch verhaal, want de termijn wanneer ze hem kunnen plaatsen is ook ongeveer gelijk.

Whoei!
Door dinky89
Vandaag dan toch voor het eerst de verwarming aan, was ineens nog maar 18,5 graden in huis!
Wel lief dat vriendje zich bijna verontschuldigde dat hij hem aan had gezet ;D ik vond het vanmorgen al koud in huis, weigerde verwarming aan te zetten en ben dus maar ergens anders gaan werken zodat ik kachel niet aan hoefde te doen  ;D
Door Borke
Oh Eelke, wat een schatje van een kacheltje!
Is hij alleen wel diep genoeg?

In de tuin hadden we een schattig kacheltje wat niet zo diep was.
Brandde fantastisch, maar was veel werk bij het zagen van het hout, het moest allemaal zo klein worden gezaagd.
Dat word je snel zat namelijk  >:(
Door EliScooby
Borke schreef: Oh Eelke, wat een schatje van een kacheltje!
Is hij alleen wel diep genoeg?

In de tuin hadden we een schattig kacheltje wat niet zo diep was.
Brandde fantastisch, maar was veel werk bij het zagen van het hout, het moest allemaal zo klein worden gezaagd.
Dat word je snel zat namelijk  >:(
Mocht dat het geval zijn, koop dan een reciprozaag :biggrin2: Lange houtzaag erin en gaan met de banaan. Houtsnippers opvangen, daar kan jevt vuurtje makkelijk mee starten.
Door eelke
Mini's 3-tal schreef: Mocht dat het geval zijn, koop dan een reciprozaag :biggrin2: Lange houtzaag erin en gaan met de banaan. Houtsnippers opvangen, daar kan jevt vuurtje makkelijk mee starten.
Jaaa want dat is meteen ook handig voor grote blokken vlees en vleesbot enzo  :whistle:  :biggrin2:

Er kunnen houtblokken van 33 cm in volgens de beschrijvingen. Zoals in de meeste van de kachels van het formaat wat wij nodig hebben. Er is ook een grotere versie van, maar die is  te groot voor ons huis zeg maar, dan moet je hem gaan dempen en dan heb je juist geen goede verbranding en dat is minder efficiënt. 33 cm is opslag technisch ook wel handig want dan kan het twee rijen dik. We hebben een paar weken terug samen al een hoop gezaagd, 1,5 uur werk voor een halve kuub denk ik, was nog best goed te doen :)
Door -Annemarie-
Die is leuk, Eelke!  :) 

Grote stoel ervoor, daar overdwars inzitten, hapje/drankje bij, boek *beroepsdeformatie* laptop met Bp bij.  ;D
Door eelke
Woodflame en kachelshop kruisland. Welke het wordt ligt aan de offerte die we nog moeten ontvangen. :)
Door eelke
Hoe lang moet je wachten op een offerte? Nog niks gehoord van de man die hier donderdag ochtend was...
Door EliScooby
eelke schreef: Hoe lang moet je wachten op een offerte? Nog niks gehoord van de man die hier donderdag ochtend was...
Ik wacht altijd een week. Dan bel ik er nog eens achteraan en anders hebben ze gewoon pech.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door