Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Becky
Hoi allemaal,

Ik vraag me af of er ook licht verteerbaar Barf-voedsel bestaat....

Dit omdat ik gisteren naar de dierenarts geweest ben omdat mijn hondje dinsdag nacht en begin van de woensdagmiddag overgegeven heeft. In de nacht van woensdag op donderdag had ze zwarte diarree (dit duidt op bloed in het bovenste gedeelte van het maag-darm systeem, dus in de maag en de dunne darm).

Ze heeft dinsdagmiddag mijn schooltas open gekregen had en 4 Strepsils (met een deel van de plastic verpakking) en een sultana koekje (met rozijnen) had opgegeten  :'( , dit zou de oorzaak kunnen zijn.

Volgens de dierenarts heeft ze nu gastro-enteritis (maag-darm ontsteking), hiervoor heeft ze nu antibiotica gekregen.
De dierenarts heeft mij ook voeding voor de eerste 24 uur meegegeven (een voeding met een zeer hoog gehalte aan voedingsstoffen, in poedervorm die ik moest oplossen in water), maar die 24 uur zijn nu zo'n beetje op  :-\

Dus vandaar mijn vraag...

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Voor diegene die het willen zien.....

Afbeelding
Afbeelding
Door tt-tjes
Dat vroeg ik me ook af. Strepsils zitten in hard plastic. Dat kan dus nog in de maag zitten. Missvhien toch ff terug naar de DA voor een foto?

ik vind dit er niet gezond uitzien, zelfs niet voor diarree.
Door Becky
Waarschijnlijk was het een klein stukje plastic, ze had het meeste laten liggen. Ze heeft gisteren bij de dierenarts weer gewoon stevig gepoept (nog wel zwart), dus het kan zijn dat het daarbij zat. de dierenarts heeft gevoeld en hij voelde niets, alles was soepel daarbinnen.
dat gemalen bot = kvv?

zou ik ook gekookte kip (zonder bot) kunnen geven of beter niet?
Laatst gewijzigd door Becky op vr 31 okt 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nova
tt-tjes schreef: Dat vroeg ik me ook af. Strepsils zitten in hard plastic. Dat kan dus nog in de maag zitten. Missvhien toch ff terug naar de DA voor een foto?

ik vind dit er niet gezond uitzien, zelfs niet voor diarree.
en dat is dus niet te zien op rö. foto's  ;)

Misschien kun je  een paar dagen KVV geven, dan heb je ook gemalen bot, en event, wat extra  kleingesneden vlees  erbij doen. Verder wat bouillon l aanbieden , want op  die manier verllezen ze best veel vocht

Zitten de strepsils in doordrukstrips?

edit: ik lees dat er weer een vaste drol geproduceert is  :)
Door Ruisje
Inderdaad wat een derrie! Het lijkt op poep na een maagbloeding. :o
Even snel de bijsluiter van de strepsils erbij gezocht en 1 van de bijwerkingen:

Verschijnselen van een maagdarmbloeding ? zoals bloed bij de ontlasting, zwarte teerachtige ontlasting, braken van bloed of donkere deeltjes die op koffiedik lijken.

Gelukkig gaat het al beter, lees ik. :)
Door pike
Ruisje schreef: Inderdaad wat een derrie! Het lijkt op poep na een maagbloeding. :o
Even snel de bijsluiter van de strepsils erbij gezocht en 1 van de bijwerkingen:

Verschijnselen van een maagdarmbloeding ? zoals bloed bij de ontlasting, zwarte teerachtige ontlasting, braken van bloed of donkere deeltjes die op koffiedik lijken.

Gelukkig gaat het al beter, lees ik. :)
Wat een troep is dat dan zeg, die strepsils. Hopelijk knapt het hondje snel op.
Door Kaela
Oei, dat had Oscar laatst ook (alleen dan niet van strepsils, jeetje mina dat dat zo'n effect geeft  :o ).

Wij hebben hem een paar dagen geen bot gegeven. Alleen pens en spiervlees en zijn toen op gaan bouwen met heel zacht bot, wat we ook gemalen hebben. Op een gegeven moment kregen we het idee dat de ontlasting zacht was door gebrek aan bot ipv door het ziek zijn.
Als jou hond nu wel al een normale drol heeft gehad, zou ik het ook bij gemalen bot houden, maar wel wat minder dan normaal. Geef de boel van binnen even de kans om tot rust te komen.

Beterschap!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door