Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Martine-Tom schreef: 2 katten die samen 14 kilo wegen (ja ze zijn groot, nee ze zijn niet dik :biggrin2:) en 500 gram eten met zijn 2en en dan nog een hond die 150 gram eet, 50 gram is voor de kat van de buren die smorgens een vorkje meeprikt :P
Ochermmmm, Tom krijgt nog minder dan de katten... :o
Bij mij gaat alles ook in diepvrieszakjes, Mowgli krijgt 160 gram zelfgemalen barf per dag, in een zak van 3 liter krijg ik 5 porties van 80 gram.
De zak gaat op de weegschaal, met een lepel prop ik 80 gram in een hoek van de zak, draai deze een paar keer (lucht eruit laten lopen), dichtbinder er omheen, 80 gram in de volgende hoek, draaien, dichtbinder, weer 80 gram, draaien, etc.
Wij hebben bakjes van de blokker, die vul ik met 500 gram zelfgemalen barf. Als een bakje bijna leeg is, halen we het volgende bakje uit de vriezer en daar halen we na ontdooien porties uit tot het bakje weer bijna leeg is en we het volgende bakje uit de vriezer halen.

Wij malen meestal 4 kilo bot, 4 kilo spier en dan in verhouding orgaan en vis erbij. Dit verdeel ik dan naar de % die de katten goed kunnen hebben over de bakjes. Mengen doen we na ontdooien. Zo eten de katten gevarieerd, bijna elke keer een andere bot en/of spiervlees variant in het bakje wat gepakt wordt.
Ik doe het gewoon in diepvrieszakken met hooguit een kilo tegelijk (ongeveer), haal het uit de vriezer als het nodig is en voer het dan op. Mijn katten aten op brok ook onbeperkt en dat doen ze nu ook. Ik portioneer dus niets. Scheelt me een hoop gedoe :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door