Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
Karin & Pyrs schreef: Gelukkig gaat het weer beter !!
Is toch altijd eng met die kleintjes ..............
Je schrikt heel erg en de volgende dag doet die kleine net of er nooit wat gebeurd is .............. ::) ::)
Net als kinderen! ;) ;D ;D ;D

Maar Lizzy, ik zou dat ook graag weten en heb me al van alles afgevraagd.
Er zijn vrijdag mensen geweest, die man heeft even tussen de puppen gezeten. Ze hebben beiden een teefje even vastgehouden en verder is er niets anders geweest als anders.
Alle pups hebben ook al het eten uit dezelfde verpakking gehad.
Het hele spul is nu van de wereld, dus heb ik net de ren weer een schrobbeurt kunnen geven, dat doe ik 2x daags. Tussendoor verwissel ik natuurlijk wel de kranten en haal ik de ongelukjes weg.
De meeste puppen doen alles al op de krant op 1 of 2 viezerikken na, maar die help ik nog wel even! ::)
Door Truus
Ha fijn dat het Brammetje weer wat beter is . Het zijn toch zorgen om zo'n pupje. Ik duim dat het nu alleen maar nog beter mag gaan ;).
Door Erna
Hier hebben we het ook wel eens, een spugende pup. Negen van de tien schiet je helemaal in de stress en zeker als ze pas een week of 4 zijn. Je denkt gelijk aan het ergste als een slokdarmafwijking ofzo terwijl dat zo zelden voorkomt. Het is vrijwel altijd na een dag weer over en kan volgens mij met verschillende dingen te maken hebben:

- Ze hebben een drukke dag achter de rug
- het voer is net iets vetter dan anders
- het voer is te koud geweest

Zelden heeft het te maken met een virusje, dan zouden meer puppies ermee te maken hebben.
Door Ine
Erna schreef: Hier hebben we het ook wel eens, een spugende pup. Negen van de tien schiet je helemaal in de stress en zeker als ze pas een week of 4 zijn. Je denkt gelijk aan het ergste als een slokdarmafwijking ofzo terwijl dat zo zelden voorkomt. Het is vrijwel altijd na een dag weer over en kan volgens mij met verschillende dingen te maken hebben:

- Ze hebben een drukke dag achter de rug
- het voer is net iets vetter dan anders
- het voer is te koud geweest

Zelden heeft het te maken met een virusje, dan zouden meer puppies ermee te maken hebben.
Weet je, als het gebeurt, ben ik rustig en heb ik altijd bonje met mijn ega, die al gelijk het ergste denkt. Pas als ik merk, dat het weer beter gaat, komt bij mij de schrik :-\
Dat had ik ook altijd met de kinderen, gelukkig maar, want daar heb ik al het nodige mee meegemaakt.

Maar goed, dat lijstje, tja, visite krijg ik wel vaker.
Als het voer iets vetter is, is dat dan normaal, dat er maar 1 zo reageert?
En te koud is het niet, ik heb het altijd op kamertemperatuur.

Maar het was wel zielig hoor, zo'n klein verkrampt kotsend lijfje. :'(
Ben blij, dat hij vanochtend gewoon met de rest meedeed met roepen om eten! ;D
Door Erna
ine schreef: Weet je, als het gebeurt, ben ik rustig en heb ik altijd bonje met mijn ega, die al gelijk het ergste denkt. Pas als ik merk, dat het weer beter gaat, komt bij mij de schrik :-\
Hihihi...Bij ons is dat dus andersom. Ik ben gelijk in paniek en eega is heel koelbloedig.
Maar goed, dat lijstje, tja, visite krijg ik wel vaker.
Als het voer iets vetter is, is dat dan normaal, dat er maar 1 zo reageert?
En te koud is het niet, ik heb het altijd op kamertemperatuur.
Volgens mij wel hoor. Wij hebben het, als het voorkomt, vrijwel altijd als we lam hebben gevoerd.
Maar het was wel zielig hoor, zo'n klein verkrampt kotsend lijfje. :'(
Ben blij, dat hij vanochtend gewoon met de rest meedeed met roepen om eten! ;D
Zielig he....en dan de volgende ochtend zijn ze weer helemaal normaal en snap je niet waar je je druk over gemaakt hebt.

Ik kan het ook altijd zo tegen anderen zeggen.."joh, gaat wel over, hebben we allemaal wel een keertje' maar bij mezelf ben ik altijd in de stress.
Door Ine
Erna schreef: Wij hebben het, als het voorkomt, vrijwel altijd als we lam hebben gevoerd.
Hier wordt alleen nog maar natuur gegeven, heb nog geen andere smaken uitgeprobeerd, wacht ik nu dus ook even mee :-\

Ik kan het ook altijd zo tegen anderen zeggen.."joh, gaat wel over, hebben we allemaal wel een keertje'
Tja, als je hier gister na mijn eerste berichtje zo had gereageerd, weet ik niet, wat ik gedacht zou hebben :-\ ;) ;D ;D ;D
Maar het is wel zo!! ::)
Door Erna
ine schreef: Tja, als je hier gister na mijn eerste berichtje zo had gereageerd, weet ik niet, wat ik gedacht zou hebben :-\ ;) ;D ;D ;D
Maar het is wel zo!! ::)
Hahahahahahaa, heb ik gelukkig ook niet gezegd.
Door Ine
Lupa schreef: ben ik ook blij dat ik gisteren mijn mond gehouden heb :o
Lekkere mutsen zijn jullie!!! :-* :-* :-* ;D ;D ;D
Door margreet
Ach ik was ook helemaal niet bezorgd hoor,wist van te voren dat het vandaag over zou zijn 8) ::) :-\ :-X
Ik was wel erg blij dat Ine niet in paniek reageerde,maar was des te blijer om vanmorgen te horen dat hij weer zowat normaal was ;D
Door Ine
margreet schreef: Ach ik was ook helemaal niet bezorgd hoor,wist van te voren dat het vandaag over zou zijn 8) ::) :-\ :-X
Ik was wel erg blij dat Ine niet in paniek reageerde,maar was des te blijer om vanmorgen te horen dat hij weer zowat normaal was ;D
T.... ;)
Door SHIVA
Nou Ine
gelukkig gaat het weer wat beter
je schrik toch van zo klein hummeltje
goed dat je op zo moment rustig kan blijven
nou veel beterschap ermee en er maar vanuit gaan dat hij iets te veel en te snel gegeten heeft
gr shiva
Door Ine
SHIVA schreef: Nou Ine
gelukkig gaat het weer wat beter
je schrik toch van zo klein hummeltje
goed dat je op zo moment rustig kan blijven
nou veel beterschap ermee en er maar vanuit gaan dat hij iets te veel en te snel gegeten heeft
gr shiva
Dank je en ja, dat zou zeker kunnen, hoewel ik misschien ook een keer iets te koud water heb neergezet. Daar let ik nu ook beter op. :-\
Door Ine
Bram is vandaag ontwormd, heeft 2x een klein maaltje CB gekregen, apart en oogt weer normaal gezond. 8)
Dank allemaal. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door