Gittje schreef:
Tja, deze morgen heeft de dermatoloog ook een lange AB-kuur voorgeschreven om een "mogelijke" bacteriële infectie, die tot jeuk kan leiden, uit te sluiten.
Dan heb je een reden om dat te doen. Hoewel ik er nog steeds geen fan van zal zijn, ab maakt meer kapot dan je lief is. Maar goed, dat komt ook misschien omdat ik zelf blijvende darmschade heb opgelopen naar een hoog gedoseerde ab-kuur tegen afstotingsverschijnselen. Mijn darmen zijn volledig naar de knoppen en ook op andere plekken in mijn lichaam is het al ruim zes jaar dweilen met de kraan open tegen allerlei kwaaltjes en aandoeningen. Ik ben echt geen fan meer van ab. Ik ben onwijs blij dat we het hebben hoor, maar ik vind wel dat we het véél te vaak en te ondoordacht inzetten. Als we als maatschappij willen dat ab ook over 40 jaar nog doet wat het nu doet, dan zullen we veel spaarzamer om moeten gaan met het voorschrijven van een kuur.
MargaS schreef:
Ik zou denk ik, nu eigenlijk niks schijnt te helpen, al m'n principes tijdelijk over boord gooien en grof geschut inzetten onder het motto: erger kan het bijna niet worden.
Een shampoo die boorzuur bevat kopen en een pipet tegen vlooien in de nek. Niet tegelijk hoor.
Het lijkt me niet aan de voeding te liggen maar iets van buitenaf. (Schurft)mijten, luizen, vlooien?
Nee, dat zou ik niet doen. Ik vind het echt lief dat je meedenkt hoor

Maar gif op deze huid? Nee, niet zonder goede begeleiding en zonder een duidelijke en goed onderbouwde reden om dat te doen. Voor je het weet maak je het erger en dat kunnen we niet gebruiken.
We zingen het nu uit tot donderdag. Ik was hem elke dag en hij gaat twee keer per dag onder de koude waterblazer. Dat helpt erg goed tegen de jeuk en houdt de klamme plekken mooi droog. Het eliminatiedieet blijf ik geven (dat werd gevraagd door de dermatoloog dus dat doe ik braaf) en verder verander ik even niets. Ik heb shampoo tegen jeuk en die ervoor moet zorgen dat zijn huid niet gaat ontsteken, en daar moeten we het voor nu even mee doen.