Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
Ja het "moet" idd. wel passend bij je huisje zijn...vind ik ook!
Toen wij voor een kacheltje gingen kijken was de verkoper nogal "plaatstaalkachelminded" maar dat vond ik gewoon niet mooi om hier in huis te plaatsen. Ik wou gietijzer met een ribbeltje oid er in, de verkoper niet dus wij zijn elders gaan shoppen :biggrin2:

De "pyromaan" hier zegt zo'n anderhalve kuub te verstoken. Is natuurlijk beetje afhankelijk van hoeveel/vaak/lang je stookt en hoe koud/lang de winter is. Bij ons is de kachel meestal alleen in de avond aan en in het weekend overdag als we terug zijn van wandelen.
Door - pien -
Wat een schattig kacheltje Zurca! Past mooi  :)

Wij hebben er zo een: een Franklin
Afbeelding
met minder bling, alleen de koperkleurige bollen zitten erop.

Vorig jaar heb ik nog gekeken naar een pelletkachel als verwarming maar de meeste zijn net grote schoenendozen, ik wilde zo'n ding niet in m'n kamer...past totáál niet.
Laatst gewijzigd door - pien - op do 16 okt 2014, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
zurca schreef: Ja het "moet" idd. wel passend bij je huisje zijn...vind ik ook!
Toen wij voor een kacheltje gingen kijken was de verkoper nogal "plaatstaalkachelminded" maar dat vond ik gewoon niet mooi om hier in huis te plaatsen. Ik wou gietijzer met een ribbeltje oid er in, de verkoper niet dus wij zijn elders gaan shoppen :biggrin2:

De "pyromaan" hier zegt zo'n anderhalve kuub te verstoken. Is natuurlijk beetje afhankelijk van hoeveel/vaak/lang je stookt en hoe koud/lang de winter is. Bij ons is de kachel meestal alleen in de avond aan en in het weekend overdag als we terug zijn van wandelen.
Ow, 1,5 kuub valt mee zeg! Hoewel het hier wellicht meer zal zijn, ik werk de avonden en mijn vriend overdag.

Pienke, vind je dat niet eng met dieren, dat hij open is?
Door Kim_S
eelke schreef: Kenonne, dat zijn leuke prijzen!
Wij kunnen geen jaren meer sparen. Dan moet je goed zoeken naar goedkope oplossingen  :biggrin2:
Ze voldoen aan de Duitse regels, en de recensies zijn ook best goed. Dus zo gauw we het kunnen komt er zo eentje hier  :)

Wij stoken hier zeker 5 kuub per jaar.
Door eelke
Kim_S schreef: Wij kunnen geen jaren meer sparen. Dan moet je goed zoeken naar goedkope oplossingen  :biggrin2:
Ze voldoen aan de Duitse regels, en de recensies zijn ook best goed. Dus zo gauw we het kunnen komt er zo eentje hier  :)

Wij stoken hier zeker 5 kuub per jaar.
En konden die dan ook op je cv? Ik dacht gelezen te hebben dat jij dat ook graag wilde.
Door - pien -
eelke schreef: Ow, 1,5 kuub valt mee zeg! Hoewel het hier wellicht meer zal zijn, ik werk de avonden en mijn vriend overdag.

Pienke, vind je dat niet eng met dieren, dat hij open is?

Uhm, volgens mij gaan we 'm alleen 's avonds voor de gezelligheid stoken...dan zitten we op de bank naar de vlammetjes te kijken  ;D
En de deurtjes kunnen ook dicht hé...volgens mij gaan die dicht als we 'm uit laten gaan.
Ik zal het er nog even met mijn pyromaan over hebben.
Door Kim_S
eelke schreef: En konden die dan ook op je cv? Ik dacht gelezen te hebben dat jij dat ook graag wilde.
Yep  :)
Wij hebben geen CV ketel. Hier gaat ie dus (met beveiliging) rechtstreeks aan de verwarmingsleiding. We zijn nog aan het kijken voor een opslagvat voor het verwarmde water, zodat de verwarming ook aan kan als de kachel uit is.
Door eelke
pienke schreef:

Uhm, volgens mij gaan we 'm alleen 's avonds voor de gezelligheid stoken...dan zitten we op de bank naar de vlammetjes te kijken  ;D
En de deurtjes kunnen ook dicht hé...volgens mij gaan die dicht als we 'm uit laten gaan.
Ik zal het er nog even met mijn pyromaan over hebben.
Oh ja, die dapen hier walsen ook zo over tuinfakkels heen enzo, die zien het gevaar niet. Bij onze tuinkachel wil Joep er ook het liefst recht voor gaan liggen, dus vandaar dat ik graag een dichte wil. Met ruitjes natuurlijk :)
Kim_S schreef: Yep  :)
Wij hebben geen CV ketel. Hier gaat ie dus (met beveiliging) rechtstreeks aan de verwarmingsleiding. We zijn nog aan het kijken voor een opslagvat voor het verwarmde water, zodat de verwarming ook aan kan als de kachel uit is.
En maar 30,- verzendkosten! Wowie  :D

Van het weekend maar eens een rondje kachelboeren en bekijken hoe het zit met cv aansluitingen enzo.
Door eelke
Inmiddels wat info rijker en mijn vriend die ook enthousiast is.

Waar we nu geweest zijn was best 'duur' vond ik. Komende zaterdag nog wat andere bedrijven zoeken. En ik ga me maar eens inlezen om een fatsoenlijk houthok te bouwen... dat is dan ook wel nodig.
Nog best een gedoe, want zo'n rookkanaal heeft allerlei eisen en regels vanwege bouwbesluit. Dus nu aan het twijfelen tussen een duur kanaal wat al brandwerend is van zichzelf, of een normaal kanaal wat nog omkokert moet worden met brandwerende platen. Voordeel van die laatste is dat je er nog roosters in kunt zetten om boven bij te verwarmen. Het dure kanaal zal dan waarschijnlijk goedkoper uitkomen omdat het niet afgetimmerd hoeft te worden...  :-\

Maar we zien het inmiddels echt wel zitten  8)
Door Els&Flow
Nog steeds de cv niet aan gehad, maar hij is wel net helemaal nagekeken en weer goed bevonden voor het nieuwe stookseizoen.  O0 Ik zou ook we graag een houtkachel willen, maar de zeeman is nog niet zo ver.
Door smulpaap
Hier ook nog geen kachel aan . Nog steeds 20,5 graden in huis , warm zat
De achterdeur staat nu ook open
Door Martine-Tom
Net telefoon van de woningbouw, over 2 weken komen ze het dak isoleren, ben zo benieuwd of dat veel gaat schelen!
e
Door BusKay
Martine-Tom schreef: Net telefoon van de woningbouw, over 2 weken komen ze het dak isoleren, ben zo benieuwd of dat veel gaat schelen!
e
Zal zeker schelen maar ze kunnen je huur dan ook verhogen.. het is immers woningverbetering..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door