Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pike
winni schreef: Ziva krijgt al heel lang zalmlijf als vleesbot en haar ontlasting hierbij is ook witter dan gewoon vleesbot. Als ik er geen spier en orgaan bij zou geven zou ze waarschijnlijk wat meer moeite moeten doen om te poepen. Die 'gekweekte' zalmen zullen toch allemaal wel rond dezelfde leeftijd liggen denk ik.
Dat denk ik niet, aangezien ik soms koppen heb van tussen de 700 en 800 gram en soms koppen van tussen de 300 en 400 gram. Dat is een behoorlijk verschil.
Door Monique77
pike schreef: En zit er dan nog wel voldoende visvlees aan? Aangezien ik drie honden heb die van alleen een zalmlijf dun poepen, laat staan als ik daar ook nog orgaan bij geef, kan ik mij dat maar heel moeilijk voorstellen.
Ja hoor, maar Daan reageert op sommige dingen (waaronder zalmlijf) gewoon heel sterk  :)
Door brenda532
Hoi hoi...

Ik heb in mijn menu ook een visdag ingepland,maar het word afgeraden om alleen maar vis te geven??
Raak nu een beetje in de war,want hier lees ik weer het tegenover gestelde.

Help..... wat,hoe,waar? want mijn hond vind vis heerlijk!

graag jullie mening
Door Kaela
Het is uitproberen of je hond er tegen kan. Sommige honden raken aan de dunne, sommigen worden misselijk. Sommigen eten het zonder problemen.

Maar er is toch ook niets op tegen om het te verdelen? Dan eet ze 2 keer per week een beetje vis ipv 1 keer heel veel. Vindt je hondje vast net zo leuk en lekker hoor!
Door brenda532
nee hoor,

Is ook geen probleem om het te verdelen,maar dan word het dus ingedeeld bij het vleesbot?,want heb zalmlijf en kop besteld.......
Door luka en kira
brenda532 schreef: Hoi hoi...

Ik heb in mijn menu ook een visdag ingepland,maar het word afgeraden om alleen maar vis te geven??
Raak nu een beetje in de war,want hier lees ik weer het tegenover gestelde.

Help..... wat,hoe,waar? want mijn hond vind vis heerlijk!

graag jullie mening
Top dat je hond van vis houdt! Dat doen ze lang niet allemaal. Ik heb ook één echte visliefhebber en de ander eet het wel maar heeft liever vlees.
Vis maakt 10% uit van het totaal. Als je een visdag houdt, dan zit al ruim over de 10% heen.
Als ik hier alléén maar vis geef op één dag dan hebben beide honden subiet diarree. Ik denk de meeste honden wel...
Meestal krijgen ze hier een haring of een sardientje bij de maaltijd. En een grote maaltijd met bijvoorbeeld zalmlijf geef ik altijd samen met vleesbot.
Als je alleen zalmkop geeft, dan reken je dit als vleesbot en kun je er spiervlees bij geven.
Het is goed om te kijken hoe jouw hond het doet. Elke hond reageert anders.
En het is belangrijk om je te houden aan de percentages.

Succes!
Door brenda532
luka en kira schreef: Top dat je hond van vis houdt! Dat doen ze lang niet allemaal. Ik heb ook één echte visliefhebber en de ander eet het wel maar heeft liever vlees.
Vis maakt 10% uit van het totaal. Als je een visdag houdt, dan zit al ruim over de 10% heen.
Als ik hier alléén maar vis geef op één dag dan hebben beide honden subiet diarree. Ik denk de meeste honden wel...
Meestal krijgen ze hier een haring of een sardientje bij de maaltijd. En een grote maaltijd met bijvoorbeeld zalmlijf geef ik altijd samen met vleesbot.
Als je alleen zalmkop geeft, dan reken je dit als vleesbot en kun je er spiervlees bij geven.
Het is goed om te kijken hoe jouw hond het doet. Elke hond reageert anders.
En het is belangrijk om je te houden aan de percentages.

Succes!
Geweldige uitleg! hartstikke bedankt.......
We gaan volgende week aan de slag en al lekker van alles aan het sprokkelen..... :D
Door judith1967
Dorian krijgt 1 x in de 2 weken vis.
Zalmlijf met halve kop
Prima ontlasting
Dorian is gelukkig gek op vis. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door