Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Dank je wel Jantina!

De hazen zijn heel, maar waar ze vandaan komen weet ik inderdaad niet.
Wat ik wel weet is dat het zo niet kan doorgaan, dit is echt geen doen. Ik heb hem vandaag laten testen op mijten en helemaal gekamd. Geen vlooien en ook geen poepjes.

Zijn huid ziet er goed uit, dat is ook zo raar. Van de week was Hope hier en dan ziet Nelson er gewoon echt veel beter uit. Mooi van kleur, hij glanst als een spiegel en zijn huid is wit. Nergens heeft hij rode plekken of andere vormen van zichtbare irritatie. Alleen jeuk...
Eerlijk gezegd begin ik zelf te twijfelen aan een voedselallergie. Hij heeft namelijk enkel en alleen jeuk onder zijn buik en aan zijn staart. Geen rode wangen, geen rode snuit, geen ontstoken oren of noem maar op.

Maar ja, om nu te voorkomen dat ik alles tegelijk ga doen, blijf ik eerst maar even doorgaan met elimineren, al is een andere diersoort wellicht beter dan haas.
Ja weet je, het plaatje hoeft niet altijd te kloppen he? Volgens mij is dat zeker bij een jonge hond zo. Bas heeft nooit gejeukt, die kreeg een rode buik, voelde daar bloedheet en bij hem werkte het op zijn maag en darmen. Nelson heeft jeuk maar dan weer niet echt maag/darm klachten. En echt een voedselallergie hoeft niet nee, het kan een reactie op iets anders zijn. Bas deed het prima op de struisvogel, tot ik dacht - struis is struis, ik koop een goedkope doos via BP - en daar kon hij dan totaal niet tegen. Dus of het nou specifiek het eiwit was nee, maar dan toch een toevoeging of weet ik wat die hem over het randje hielp.
Zijn de rode mieren weer terug?

Maar weet je Hope,iedere keer wanneer ik een update van jouw lees,krijg ik het mini paardje en Hope niet uit mijn hoofd,beide ook extreme jeuk.
Ik heb je al eerder gevraagd of je bijvb geen vervuilde grond rondom je huis hebt oid. Maar is er misschien iets in huis of stal,isolatiemateriaal oid wat een reactie kan geven,of een schimmel in de muren?
Radja schreef: Zijn de rode mieren weer terug?

Maar weet je Hope,iedere keer wanneer ik een update van jouw lees,krijg ik het mini paardje en Hope niet uit mijn hoofd,beide ook extreme jeuk.
Ik heb je al eerder gevraagd of je bijvb geen vervuilde grond rondom je huis hebt oid. Maar is er misschien iets in huis of stal,isolatiemateriaal oid wat een reactie kan geven,of een schimmel in de muren?
Nee, die zijn weg gelukkig!

Ik snap je hoor, met die andere twee. Maar dan moeten ze echt reageren op mij. Hope woonde (en woont) in Tilburg, Dinky stond in pension in best en Nelson woont in Neerkant. Alle drie kregen ze afzonderlijk jeuk.
Dus tenzij het iets besmettelijks is of een beestje, zou ik het niet weten.

Overigens wonen Dinky en Nelson nu op hetzelfde adres en hebben ze wel beide alleen jeuk onder de buik...  :-X
Maar ja... Welk beestje doet dat?
Lizzy schreef: Ik heb ook mijn twijfels of dit een voedselallergie is. Maar voor het mooie zou ik nog 1 keer overschakelen naar iets dat hij nog niet eerder gegeten heeft. Al is het maar om te kijken wat er gebeurd.
Jij zou nu wel direct stoppen met de haas?
Om de hoek zit een fazantkwekerij. Daar kan ik vers vlees halen.
De dieren hebben een prima leven, semi-wild zeg maar. Ze worden bijgevoerd met biologisch voer (ik denk wel gewoon graan). Is dat een optie?
Ik wil het liefst kijken of er een diersoort is waarmee ik toch een tijd kan elimineren om de boel uit te sluiten.
Ik zal morgen Tannetje eens bellen, die had het over toevoegen van kruiden.
Laatst gewijzigd door Hope op wo 15 okt 2014, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingewikkeld zeg!

Wel bijzonder dat er idd drie dieren zijn/waren met zo'n jeuk..toch niet een overdosis parfum wat je gebruikt? ( ::) )
Maar even zonder gekkigheid: hopelijk lukt het je met de fazant, en kun je dan verder kijken.

Succes!
Jantina schreef: Ja weet je, het plaatje hoeft niet altijd te kloppen he? Volgens mij is dat zeker bij een jonge hond zo. Bas heeft nooit gejeukt, die kreeg een rode buik, voelde daar bloedheet en bij hem werkte het op zijn maag en darmen. Nelson heeft jeuk maar dan weer niet echt maag/darm klachten. En echt een voedselallergie hoeft niet nee, het kan een reactie op iets anders zijn. Bas deed het prima op de struisvogel, tot ik dacht - struis is struis, ik koop een goedkope doos via BP - en daar kon hij dan totaal niet tegen. Dus of het nou specifiek het eiwit was nee, maar dan toch een toevoeging of weet ik wat die hem over het randje hielp.
t

Hier idd ook een hond gehad die eerst reageerde met hotspots en kale neus, en jaren later met maag/darmklachten, ook altijd een erg warme buik, en pas met toevoegen konijn weer echte jeukklachten aan neus..kan me dus ook goed voorstellen dat diverse reacties mogelijk zijn..

misschien heb je inmiddels al dingen geelimineerd waar hij ook die rode plekken enzo van kreeg, maar krijgt Nelson nu blijkbaar toch nog jeuk van iets anders...succes nogmaals, en sterkte!
Papalou schreef: Ingewikkeld zeg!

Wel bijzonder dat er idd drie dieren zijn/waren met zo'n jeuk..toch niet een overdosis parfum wat je gebruikt? ( ::) )
Maar even zonder gekkigheid: hopelijk lukt het je met de fazant, en kun je dan verder kijken.

Succes!
Nou je gaat er toch gewoon van twijfelen? Geen pafum hier hihi. En de shetlander heeft ook geen fysiek contact met mijn kleding of zo. Ik zou het dan eerder in de hoek vam de mijten ofzo zoeken denk ik.
Jantina schreef: Laat dan aub wel de kruiden of supplementen achterwege... even niks anders dan deze fazant!
Nee klopt, maar mocht dit nou ook niet helpen bel ik eerst Tannetje even voor ik weer bij de da op de stoep sta.
Papalou schreef: t

Hier idd ook een hond gehad die eerst reageerde met hotspots en kale neus, en jaren later met maag/darmklachten, ook altijd een erg warme buik, en pas met toevoegen konijn weer echte jeukklachten aan neus..kan me dus ook goed voorstellen dat diverse reacties mogelijk zijn..

misschien heb je inmiddels al dingen geelimineerd waar hij ook die rode plekken enzo van kreeg, maar krijgt Nelson nu blijkbaar toch nog jeuk van iets anders...succes nogmaals, en sterkte!
Dat laatste klinkt eigenlijk best logisch. Het geeft in ieder geval hoop  ;)
Is er al een keer op schimmels getest? Niet op de huid maar van binnen? Was laatst aan het zoeken naar kurkuma en kokosolie op internet en toen kwam ik teksten tegen mbt candida schimmel en wat voor problemen dat dit kan veroorzaken bij mens en dier.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door