de eendenekken zijn op!

2 uur gedroogd en meneer heeft alles naar binnen gewerkt.
Moderator: Lizzy
Kaio schreef: zo ...Hij is gewoon een lekkerbek!
de eendenekken zijn op!
2 uur gedroogd en meneer heeft alles naar binnen gewerkt.
Kaio schreef: Ja hoor, raak het weer even goed zatPfff, zo herkenbaar, Qadir is al een slanke den, maar met vlagen eet ie ook zo slecht.
Meneer spriethond eet steeds slechter. Vroeg me af hoe lang je het bij een dunne hond verantwoord kan volhouden om iedere dag hetzelfde aan te bieden totdat ie het eet?
Meer lust praktisch geen vleesbot meer en maar weinig soorten ander vlees. Is echt een ramp qua voldoen aan voldoende variatie, laat staan percentages.
Nee gemalen doet ie ook lastig.![]()
Esther Q schreef: Als het vooral het botwerk is wat problemen geeft, kun je ook overwegen om gemalen eierschaalpoeder als calciumbron te voeren.Of het botwerk malen en dit ook kort in de droger doen, mits de droger niet te heet wordt.
Ruisje schreef: Hij is gewoon een lekkerbek!Ik denk eerder dat de textuur, het gladde van vlees het probleem is. Daar moeten ze even doorheen. Door een uurtje of twee drogen komt er net even een ander laagje om de buitenkant, een beetje krokanter (zonder dat het bot verhit of gedroogd wordt), en inderdaad, het ruikt dan ook iets lekkerder. Uiteraard is het de bedoeling dat je het drogen afbouwt; zou ie wel willen, dat ie z'n maaltijden voortaan met een krokant laagje en een toefje peterselie geserveerd krijgt!
Maar als ik dit topic zo lees, lijkt de geur de doorslag te geven bij wat hij wel eet. Vreemd...![]()
De volgende keer zou ik eens proberen met korter drogen en eventueel ook het spiervlees en orgaan. Of alles even kort in heet water of een moment aanbakken.
Kaio schreef:Jippie! Gewoon rauw, of had je die ook even gedroogd?
Kippenrugstukjes zijn op!!!!!
Vlgs mij al een jaar niet gegeten, alleen als het helemaal kaal was en dan nog niet het meest lekkere.
En daarbij heeft hij onze regel voor het eten meerdere malen overtreden: geen honden in de keuken tijdens klaarmaken, normaal is dat geen probleem maar nu( heel soms ben je blij met ongehoorzaamheid)
Anne in Duitsland schreef: Jippie! Gewoon rauw, of had je die ook even gedroogd?Nee wel 2 uurtjes gedroogd. Maar het is aanvalluh!
Kaio schreef: Nee wel 2 uurtjes gedroogd. Maar het is aanvalluh!Super! Fijn dat je op die manier toch wat meer variatie naar binnen kunt krijgen!
Dus nog met wat zaken uitproberen en dan droogtijd steeds korter maken. Met eendenekken gaan we al 3 kwartier proberen, dat heeft ie nu 2x met zoveel overtuiging opgegeten.