Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cherylpepper
@yazzie de knobbel zat thv zijn ribbenkast en was een fibrosarcoom. Hij is 1 februari geopereerd. 6 weken later voelde het aan alsof het terug begon te komen. Weer een punctie genomen en kwaadaardige cellen gevonden. Gezien de agressiviteit vd tumor en het vaak op dezelfde plek terug komen ervan, ben ik doorverwezen naar de kankerkliniek voor dieren in Gouda. Alleen daar of in Utrecht kunnen ze bestralen en deze was net zo goed maar veel goedkoper volgens mijn eigen dierenarts. Daar geweest eind mei en zijn botvlies van de ribben zouden aangetast  zijn dus plan was een soort van venster in zijn ribben te maken om zo het aangetaste bot te verwijderen. Tijdens de 4.5 uur durende operatie is uiteindelijk besloten om zijn ribben te behouden maar wel te bestralen, tijdens de operatie terwijl hij zeg maar 'open' lag. Na onderzoek bleek deze 'tumor' een grote bonk ontstekingsweefsel te zijn. Als er nog cellen waren dan zijn ze vernietigd door de bestraling zeg maar.
De revalidatie was behoorlijk, lag van oksel voor tot oksel achter open, heeft weken lang heel veel vocht gehad en verkleving van het litteken.  Gelukkig gaat nu weer alles goed.

Heel veel sterkte met jou hond!
Door yazzie
Dank je wel voor je uitvoerig relaas. Wat zal je ook in de spanning hebben gezeten. ..

Wel bijzonder dat jouw hond is bestraald tijdens de operatie.  Dat ken ik zelf niet, maar goed, ik ben natuurlijk ook maar een leek. Bij mijn hond zijn dus ook cellen achtergebleven maar hij mag pas bestraald worden als wond helemaal gesloten is. Hij heeft zijn hechtingen eruit getrokken en wond kon daarna niet meer gehecht worden.

En daarna dus zes keer bestralen,  in Utrecht of Gouda. Wat is jouw ervaring in Gouda?  Zou je er weer naar terug gaan?

Barfplaats wordt gesponsord door